Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bilstein iskarit C4:ään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bilstein iskarit C4:ään

    Eli tulipa tilattua tuo bilstein + H&R setti.
    Mutta tilasimpa sitten "sporttialusta" mallin perusalustaan.
    Muutama ongelma tuli heti vastaan kun uudet on 12mm varrella ja vanhat tietenkin 10mm. No, kaikki holkit ja muut on tietenkin tehtävissä mutta onko noissa muuta eroa?
    Etusia en vielä alkanut edes purkamaan mutta takasia on jo käsissä pyöritelty ja huomattu että esim väliiholkki pitää olla n. 2mm pitempi.

    Etuiskarit tosin näyttäisi olevan sekä sportti ja perusalustassa sama P36-0370 mutta takaset ovat sportissa B46-2065 verrattuna tavalliseen BE5-2593.

    Onkohan edessä isompiakin ongelmia?

    #2
    Paljonkohan pitäisi olla iskarin vapaaliike ennenkuin pohjalyöntikumi alkaa ottamaan kiinni? Kaavioiden mukaan S4:n ja normaalin alustan kumit ovat samat mutta silti ihmetyttää kun vapaaksi liikkeeksi jää n.60mm. Pitääkö tuotakin kumia alkaa puukottamaan lyhyemmäksi?

    E: Kuva varresta vakio osalla
    http://personal.inet.fi/private/auto...a/IMG_6352.jpg

    Yläpään erot vakio vs. sport
    http://personal.inet.fi/private/auto...a/IMG_6345.jpg

    Comment


      #3
      Summa summarum...
      Edestä lähti -35mm joka on ihan OK, mutta takaa lähti -55mm joka ei ole ok!

      Eli n. 20mm on eroa S4:n ja vakioalustan erilaisten jousitukien korkeudessa. Eli sorvin ääreen ja tekemään korokeholkkia jousintuen alapään ja iskarin lukkorenkaan välille.

      Toinen asia mikä ihmetyttää on takajousien kokoonpainuminen, eli 4 alimmaista kierrosta on jo kasassa??? Jouset ovat ainakin merkintöjen mukaan oikeat ja tuon iskarirakenteen pituuden erillaisuus ei tuohon vaikuta.[/b]

      E: Näköjään asettautui pienellä ajolla melkein vaateriin, eli homma pelaa!

      Comment


      • #4
        neljä alimmaista kierrosta kuuluu olla ihan kasassa...

        Comment


        • #5
          VAihtelin tohon S4:n (C4 -92) etupäähän bilsteinit, mutten niitä S4:n vakio iskareiossa olleita kumeja laittanut, kun ajattelin että kuuluu vain siihen vakioon......niin ja Bilsteinissä oli se varsi paksumpi jne. Oliskohan kumejä piutänyt muokkailla ja laittaa noihin bilsteineihin?

          Comment


          • #6
            paksuvartisissa bilsteineissä on sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit.

            Comment


            • #7
              Kiitokset tiedosta, ei tarvitse lähteä etupäätä purkamaan!

              Entäs takapään bilsteinit, kun varsi on saman paksuinen?
              Pitääkö siihen laittaa kumi paikoilleen?

              Saisinko pikaisen vastauksen, koska jousi ja iskari odottaa purettuna paikalleen laittoa. :)
              Siis "Kumilla vaiko paljaalla?" :D

              Comment


              • #8
                paksuvartisissa bilsteineissä on sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit.

                Comment


                • #9
                  Siis aivan..... Olisihan tuo pitänyt ymmärtää, kun selkeästi tuossa jo luki. :D
                  Kiitokset vastauksista ja erikoisesti Jyppen priva viestille:
                  "Sairaan nopee suoritus"

                  Comment


                  • #10
                    Pohjaanlyöntikumi on sisäänrakennettu noihin paksuvartisiin bilsteineihin ja sen kiinnitysholkin sisällä on myös stefa pölyjä pyyhkimässä. Itse laitoin vielä suojakumin päälle estämään suurimmat sora/muta/suola/yms suihkut. Muistaakseni sopiva kumi oli D-malli kadetin raidetangon suojakumi.

                    Itseasiassa mulle taisi tulla tuohon typ89:iin juurikin nuo Samin mainitsemat etupumput.

                    Comment


                    • #11
                      eipä mitään...

                      suosittelen sitte kulmien tarkistusta bilsteinin vaihdon jälkeen, mulla ainakin auto nousi hiukan ja kulmat meni ainakin sen takia pieleen.

                      Comment


                      • #12
                        Samaapa äkkiseltään katsoin kanssa. Että mikä madallussarja se tuo oikeen on kun on ihan yhtä korkeella, jos ei korkeemmallakin.

                        Siis kyseessä H&R jouset 40mm laskevat (viinin punaset) ja Bilsteinin Srint iskarit (keltaset).

                        Olisko sittenkin pitäny jättää pois.....no luultavasti laskeutuu, kun pääsee ajeleen.

                        Comment


                        • #13
                          Ihmeen ylhäällä tuo perä kyllä on... vaikka ajelinkin oikein kunnon monttu teitä ja kaahailin pitemmän aikaa....

                          Kuulukohan tosiaan olla noin, vai oonkohan tehny jotain ihmeellistä :)

                          Comment


                          • #14
                            Kuten Jyppe ja porkkis tuolla jo aiemmin kommentoivat että paksuvartisissa bilsteinissä on sisäänrakennetut pohjaus kumit mutta,

                            onko se nyt sitten niin että kaikissa B8:seissa eli sprinteisssä on näin myös takaiskareissa joissa on ihan vakio iskarin kaltainen "ohut" männän varsi?

                            takaiskareistahan tuossakin jo puhuttiin mutta kun ne ei ole paksulla varrella ainakaan minun sprinteissä eikä bilsteinin sivuilla!

                            kyllähän ne vakio kumit paikalleen menee mutta kuinka herkästi ne alkaa kantaan kun jousen on H&R -40mm

                            Kyseessä siis profiilin mukainen kuljin!!!

                            Comment


                            • #15
                              Takaiskareissa ei eroa olekkaan, siellähän on ihan normaalissa asennossa se iskari, edessä sitten taas on "paksu" vartinen. Takaiskareissa on eroa 2mm yläpäässä sporttialustan ja normin välillä. H&R jousien tai sprinttien mukana tulee ohje joka neuvoo lyhentämään takaiskarin pohjauskumia yhden "uran" verran.

                              Automalli kohtaisesti tuo "upside-down" ominaisuus menee. C4:ssä ei ole takaiskarit ylösalaisin.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaanpa tätä puuta asiaani. Eli nyt kun on niin, että SUV malliset autot on poissa muodista niin ajattelin itsekin laittaa Audiini alustasarjan ja samalla ehkä päästä eroon tuosta käärmemäisestä ajotuntumasta. Valinnan vaikeus ja tiedon vähyys kuitenkin tuli vastaan ja toi mukanaan ongelmia. Foorumin puita ja lukuisia linkkejä selattuani ajattelin Eibachin alustasarjaa noin ykkösvaihtoehtona (tarkoituksena siis uusia iskarit ja jouset), mutta...

                                http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Audi&stage3=A6%20(C4)%20Limousine% 20/%20Sedan

                                Ongelmaksi muodostui, se että Eibachin sarjoista ei löydy näin mopoon koneeseen räätälöityä sarjaa laisinkaan. Manuaali tarjoaa etuakselin painoksi 1040kg ja taka-akselin 1010kg jotka taasen ovat aika kaukana lähimmästä parhaasta vaihtoehdosta. Tuo 35/30mm madallus kuulostaa aika hyvältä, mutta päästäänkö sitä lähellekään tuolla sarjalla? Päästäisiinkö parempaan lopputulokseen vaikka jollain G&M:n 40/40mm sarjalla?

                                Otan ehdotuksia hyvin mielellään vastaan myös jostain muusta vaihtoehdosta, mutta hinta on tarkoitus pitää siinä 500? paremmalla puolella ja mitään katujyrää en halua. Puslien vaihto kannattaa varmaan suorittaa samalla, mutta mitäs puslia sinne kannattaa vaihtaa? Apuja arvon Audilaiset?

                                Comment


                                • #17
                                  Tilaa Tepon kautta H&R/Bilstein setti niin ei tule kivirekeä ja on kaikin puolin mukava, hinta tosin on kovempi kuin tuo 500€!

                                  Minä vaihdoin kaikki alustan puslat/kuluvat osat eli,

                                  -taka-akselille puslat 2kpl+panhard tangosta tein säädettävän uusilla puslilla 2kpl
                                  -eteen apurungon puslat 4kpl (taaemmat oli aivan paskat)
                                  -eteen kallistuksen-vakaajan keskipuslat 2kpl
                                  -eteen kallistuksen-vakaajan pään puslat 4kpl
                                  -eteen alatukivarret 2kpl
                                  -vaihdelaatikon kannatin kumit 2kpl
                                  -tolpan ylälaakeri 2kpl
                                  -tolpan yläpäät mitkä on konehuoneen puolella 2kpl (joista vingutin reikiä pidemmiksi jotta saa camperit paremmin kohdalleen)
                                  - taka-iskareiden suojakumit 2kpl (tein, oliskohan ollu corsan raidetangon suojakumeista)
                                  -raidetangon päät 2kpl
                                  -ja alla tietenkin H&R/Bilstein setti 40mm madaltavana

                                  Auto on nyt todella hyvä ajaa tai olisi jos vaan ehtis kytkin rempan viemään loppuun!
                                  Viimeksi muokannut retulainen; 6.9.2008, 20:29. Perustelu: korjaus

                                  Comment

                                  Working...
                                  X