Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe -89 iskareitten vaihto yläkautta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe -89 iskareitten vaihto yläkautta?

    Eli onnistuuko vaihto yläkautta käyttäen iskarityökalua?
    Vai onnistuuko iskaritolpan alaosa paikallaan jousipuristinten (ja erikoistyökalun) avulla?
    Vai pitääkö irrottaa koko tolppa ylhäältä ja alhaalta ja vaihtaa jousipuristinten avulla pöydällä?

    Tuommoset on hankittu ja odottaa vaihtoa:
    http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=36-5008

    Auto siis Audi Coupe 2.3E vm -89

    #2
    Onnistuu yläkautta, ei tosin yhtä näppärästi kuin c4-korisessa. Jousipuristimet täytyy laittaa joka tapauksessa, että saa jouset pinteeseen ja yläpään laakerin irrotettua. Sitten erikoishylsyllä tolpan ylämutteri auki ja pamppu yläkautta pois jne. Ajallisesti ei ole yhtään nopeampi kuin tolpan irrottaminen nilkasta, mutta säästyy pyörän suuntaukselta jos ei ole aikonut sitä tehdä.

    Comment


      #3
      Vaihtaisin pöydällä koska se iskarin kiristysmutteri tolppaan saattaa olla joskus kiriällä ja eikä niitä kulmia tartte säätää koska liitoskohdassa tolppa - nilkka, ei ole säätöä.

      Comment


      • #4
        Itse vaihtelin kans pumput ja jouset omaan coupeen tossa viikko takaperin.

        Nilkasta ku otti irti niin oli aika näppärä oli härvätä paketti pöydällä kasaan jousipuristimilla. Ei olisi itsellä ollut monen tunnin homma jos olis kaikki pultit lähteny ilman lämmitystä irti. Eli kannattaa varata tohoa vierelle (mullahan ei ollut) jos ei oo ikinä iskareita vaihdeltu kys. autoon.

        Takasin laitossa on hyvä olla kaveri apuna, menee paketti huomattavasti nopeemmin paikalleen.

        Comment


          #5
          eikä niitä kulmia tartte säätää koska liitoskohdassa tolppa - nilkka, ei ole säätöä.
          Vastustan. Tai siis säätöä ei ole, mutta klappia on niin paljon että menee säätöhommksi.

          Alapallosta irti ottamalla, jarrut ja vetarin autoon jättämällä voi varmistua siitä ettei tarvii säätää.

          Comment


            #6
            Joo, komppaan porkkista. Välykset noissa reijissä tekevät sen että perseelleen menee jos mittaamatta laittaa kiinni. Pyöränkulmien säädössä on jokusen kerran jouduttu omista vehkeistä ko. ruuvit löysäämään ja ottamaan klappi toiseen laitaan kun säätövara ei muuten olisi alapallossa riittänyt.

            Comment


              #7
              Hyvä jos säätö riittää alapalloissa sittenkään, vaikka löysät ottaa pois.

              Comment


                #8
                Minkälaisilla kulmilla alapallojen säätö loppuu kesken?

                Comment

                Working...
                X