Tehtiin sitä jo ennen vanhaankin ja oldtimereissä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Stance, stretch, poke yms renkaan venyttely ja vannegoatse
Collapse
X
-
Tätä lähettiin hakemaan ja nyt se löyty! Aivan mahtava topicci, kyllä nyt tarttis jo Japella pistää joku lesti palkinnoksi! Mä just ostin 18" vanteet käytettynä (leveydestä ei tietoa) mutta niissä on 245 päällä 45 profiililla. Mä aion nyt tämän topicin nähneenä ostaa ne 225 leveät 40 profiililla, sillä saa aika nätin venytyksen. 35 profiili olis nätimpi, mutta ajo ja talous menis kuralle =) Kiitos myös muille osallistujille: Kojjootin kuvat auttoi tosi paljon. Voin laittaa kuvia, jahka saan kumit vanteelle ja auton ruuvattua lähemmäs asvalttia (pitäs ne kierteet putsata!!). Aika edullisesti löyty saarivaltiosta renkaita:
http://www.camskill.co.uk/
Esim. Falken FK452 225-40-18 £70,50 tai ZE912 £63,60. Rengas-online.comissa oli +130€ kipale!!! Laskin että rahteineen jää maksamaan ~316€ kotiovelle kannettuna. Asennukset saan pullakahveen hinnalla.
Ainiin se ET muutos oli tietty suurin syy miksi vaihdan 245 -> 225:n 35 stä 25:n, kivasti tulee tyrkylle valssit...Viimeksi muokannut okkim; 6.4.2011, 16:04. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, älä tee heti uutta perään.
Comment
-
@albanzo: njetu, niissä uusissa on pienempi ET luku. Ne on A6 AR:n vanteet. Mallasin alla niitä, niin kivasti tuli kuviot loksun reunan yli n. 10 mm... Kavennan rengasta= ei kurki kuviot ulos luukusta. Ja kivasti venyy ja paukkuu.
Pena2: kaverilla on korjaamo Tuusulassa... se nyt oli lähinnä kuvainnollisesti ilmaistu, voi olla ettei maksa mitään, ainakaan rahaa =P Se on tehny remonttiaki tohon mun rinkeliskeidaan aika törkyhalvalla, mut mä oon taas jeesiny sitä sen projekteissa... mm. talonmaalauksessa ym. tallinsiivousta.Viimeksi muokannut Uninen; 6.4.2011, 20:03.
Comment
-
Juu ymmärsin asian, hain tuolla minun tekstillä takaa sitä että kun,
itselle tipahtaa uudet kumit tuossa viikon sisällä ja veikkaan että rengasliikkeillä on tähän vuoden aikaan melko kova härdelli menossa ja kun nuo 19" renkaatkaan eivät ole ihan halpoja pyöräyttää vanteille.
Että jos ne saisi tuolla sinun kaverin korjaamolla "sopivaan" rahaan vanteille ilman tolkuttomia jonoja.
Comment
-
ja kun nuo 19" renkaatkaan eivät ole ihan halpoja pyöräyttää vanteille.
Ainiin. Vanteiden leveydet olivat: etu 8.5" ja taka: 9.5"
Comment
-
Mulla saivat eräässä paikassa turattua 3 tuntia 225/40R18 renkaiden ja 7,5" leveiden vanteiden kanssa. Sesonkiaikana ei kannata mennä edes tuollaisten kanssa jonoon näköjään. Ensin meinaan yritti 3 sesonkiduunaria noita ja sit vasta saivat vakiduunarin puikkoihi.
Palasin kyllä samaan paikkaan kahteenkin kertaan saman kokoisten renkaiden kanssa, vanteiden ollessa 8" leveät. Riittävän kaukana sesonkiajasta ja vanteiden vaihto alle kesti alle tunnin :D
Comment
-
-
http://www.kolumbus.fi/rengaslasi/
Tota olen käyttänyt viime vuodet, ei muuta kuin hyvää sanottavaa.
Comment
-
Mulla saivat eräässä paikassa turattua 3 tuntia 225/40R18 renkaiden ja 7,5" leveiden vanteiden kanssa.
Paikallisella kävin laitattamassa 2x 225/40 kumit, 18"x8" RS4 replicoiden päälle.
Aikaa meni 2 tuntia ja vakiduunarin hermostuttua, tuli rengasraudalla jälki yhteen puolaan. Ei maksanut sitten kumien vaihto, tasapainotus ja alle laitot mitään.
Eikä se vekki harmittanut 2 viikkoa myöhemmin yhtään, kun rouhin taskuparkatessa toisen vanteen 10cm korkeaan katukiveen...
Comment
-
tuolla missä itse olen käynyt on yksi rengaskone millä saa tollasen matalan meneen vanteelle nätisti... ekalla yrityksellä se oli toimipaikan pomo joka sit lopuks pisti *plop* *plop* renkaat vanteille. Nyt kun sesongin ulkopuolella sitten vaihdettiin vanteet alle, noille samaisille renkaille oli sesonkiduunarit silponeet sitten yhden renkaan uraan asettuvaa osaa...
Totesin tyynesti, et teillä nää o alle laitettu, tehkää mitä teette. Liimalla paikoilleen, ja paineet pysyny paremmi ku kolmessa muussa :D
Ja vaikka Vianorin toimipiste, eivät ole ikinä vinkuneet siitä että tulen irtorenkaiden tai vanteiden kanssa mestoille. Vanteiden alle vaihto oli 68e ja irtorenkaat irtovanteille 48e. Renkaat tulleet tarrojen kanssa ja vanteet vein alkuperäisissä bokseissa paikalle :D
Comment
-
Kasi
Autona V8:si. Leveetä ja matalaa haetaan:)
Vanteet: BBS RS 10x17" et 10
Renkaat: 255/40-17
Madallettu sen mitä "pystyy" noilla renkailla. Tarkoituksena laittaa kapeempi rengas ja säädettävä alusta. Yritys ois vielä alaspäin:) Mahdollisesti myös puoli tuumaa leveemmät reunat vois mahtua.
Raapii kiinni joka kulmasta. Helpottaa onneks pikkuhiljaa kun renkaisiin kulunut lokareille urat.
Comment
-
Autona V8:si. Leveetä ja matalaa haetaan:)Raapii kiinni joka kulmasta. Helpottaa onneks pikkuhiljaa kun renkaisiin kulunut lokareille urat.
Comment
-
Joo ei haittaa vaikka raapisi kiinni välillä. Tyylistä ei voi tinkiä:)
Ajettu jo monta kertaa routa töyssyistä. Viime kesänä 400km auto täynnä tavaraa ja viisi henkeä kyydissä. Otti koko matkan takakaaret kiinni mutta vielä on maalia jäljellä kaarissa. Eli ei vielä niin ohuet kaaret että maali lähtis:)
Comment
-
http://www.dropbox.com/gallery/26000...mssit?h=2f6e04
Omaan a4 b5:een ois tulossa tän suuntasta kesäks alle. Vanteena Brock B1 10"x17" edessä 215/40 kumit ja takana 215/45. Autossa fk:n säädettävä alusta joten tulee laskemaan kunhan saa vanteet alle. Mitäs porukka on mieltä?Viimeksi muokannut Varvig; 12.4.2011, 08:27.
Comment
-
Kasi. 9,5x18" ET 30 valssit, renkaana konservatiivinen 235/50-18.
Edit: Spacerit siihen kulutuspinnan osalta voisi viskata hyvinkin mutta meneekö sitten liian pihalle. IMHO nuo 18" on just sopiva kokoluokka tuon lossin alle. 20" oli viime kesänä ja ne on ihan totaali kaivonkannet jotka lähinnä hävetti.. Nämä tietenkin vain henkilökohtaisina mielipiteinä.Viimeksi muokannut LongJohn; 16.4.2011, 21:49.
Comment
-
Comment
Comment