Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Stance, stretch, poke yms renkaan venyttely ja vannegoatse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oon kyllä samaa mieltä että tuota sääntöä pitääkin kyseenalaistaa, etenkin kun muualla skandinavian ulkopuolella oletettavasti on eri säännöt. (päättelin että scandinavian tire and rim org ei varmaan sanele esim saksan tai italian pelisääntöjä)

    Eli jos aivan posketon veny on ihan ok jossain muualla, niin miten ne suomessa sitten ei kumit kestäisi vanteella?

    Comment


    • Samalla logiikalla voisi Suomessa tehdä harrasteautolleen aika paljon muutakin kuin venytellä renkaita...

      Taitaa kuitenkin olla vain niin, että katsastusmiehestä se on kiinni eikä siihen valitettavasti juuri ole sanomista.

      Comment


        Niin, meillä on STRO normit, saksassa on Tüv ja ETRO, ja ETRO normisto ei muuten eroa STRO normistosta.

        Kuvitteleeko täällä ihmiset, että saksalaiset katsastaa nuo noilla rengastuksilla?

        Comment


          Itse kuulin tämmöisen että renkaan saa laittaa sellaiselle vanteelle mitä renkaan valmistaja sanoo. Tuossa nyt olis jopa jotain järkeä, koska renkaan valmistajahan sen tietää mihin heidän valmistama rengas on kykeneväinen venymään turvallisen ajon merkeissä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Myotonia Näytä viesti
            Itse kuulin tämmöisen että renkaan saa laittaa sellaiselle vanteelle mitä renkaan valmistaja sanoo. Tuossa nyt olis jopa jotain järkeä, koska renkaan valmistajahan sen tietää mihin heidän valmistama rengas on kykeneväinen venymään turvallisen ajon merkeissä.
            Olikohan peräti Falkenilla juurikin tuohon jotain todistuksia että sai laittaa leveemmälle vanteille kuin yleensä.

            Comment


            • Oliko tämä nyt se MEXIFLUSH ?

              Rengas: 295/30/18

              Vanne: Work Meister S1 leveyttä 12"
              Attached Files

              Comment


                Ähh, vähän demon camberia niin kyllä se menee.

                Comment


                  Onko Pasi sovittanut kenties eräästä tooodella sukkelasta Suprasta tuttuja Meistereitä Audin akselille? =)

                  Comment


                    Ompas rankat vanteet a6:een :P

                    Comment


                    • Ainiin, unohtui tänne laittaa kuva. Tää nyt on jo netissä pyörinyt siellä täällä, mutta so?

                      Eli 10x17" vanne(olisko et +20?) ja päälle käännettynä 215/45 kumit. Futuroiden vanteen profiili siitä hyvä, että senkun pisti kumin vanteelle ja paineilmalla nousi paikalleen!
                      Edessä kyllä näyttää vähän hassulta kun on 9" ja sama kumi, varsinkin kun et on +3. Pitäis varmaan saada et:ksi noin 10 ja näyttää rälläkkää korille että ei tukivarret ottais kiinni.
                      Attached Files

                      Comment


                        Antti, missäs ne loput kuvat on? =)

                        Comment


                          Voiko tuolla muka ajaakin ilman lokarin reunan polttamista?

                          Comment


                            Pidä Mikko pussit mielessä.
                            Ei tartte Antin autosta kuvia, kun tossahan se pihassa jokapäivä makoilee :)

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
                              Onko Pasi sovittanut kenties eräästä tooodella sukkelasta Suprasta tuttuja Meistereitä Audin akselille? =)
                              Jeps, Jätin vähän vinkkiä kuvaan A6-merkin yläpuolelle, 5 pisteen vihjeellä meni, hienoa :) Vai liekkö pikkulinnut jo laulanu aikaisemmin...

                              Ois joutunu Kutvosen kaaria hiukka levittämään niin antaahan olla, eiköhän ne supraan käy paremmin :)

                              Sen sijaan saatiin tämmöistä hieman tavanomaisempaa aikaiseksi:

                              RS6 19" 8,5" ja valmistaja TAM Germany eli Repsut taitanee olla.

                              Nakit: 235/35/19"

                              Uudet jouset laitettiin myös: -40mm H&R
                              Attached Files

                              Comment


                              • Tuosta parit ruudut Antin passutista Kiikalasta:

                                http://kuvablogi.com/nayta/3544634/
                                http://kuvablogi.com/nayta/3544642/
                                http://kuvablogi.com/nayta/3544635/

                                Comment


                                • Ei koko auton kuvia kehtaa ennen laittaa kun on keulastakin rälläköity koria pois :)

                                  Perästä jo jäi jotain outoja osia rälläkän laikalla pihamaalle. Totesin vaan, että paluuta ei taida olla. Omituisia volkkarin insinöörit kun suunnittelee sellaset akselistot että pohja ei ylety maahan.

                                  EDIT: Niin joo ja vähän saa korjata, että noissa Mikon kuvissa tosiaan perä niin matalalla kuin orkkis akselistolla menee. Olen vielä noiden kuvien jälkeen lyönyt eteen 15mm spaceria(et+3?). Taidan kyllä ottaa spacerit pois ja takoa noita etukaaria vähän tasasemmaksi.

                                  Comment


                                  • Antin passatti saanu uuden värin sitten viime näkemän. No joutuu sitä valumaan taas työmaalle parin viikon päästä ;(

                                    Comment


                                      Kovasti pähkin että laitanko tämän tuonne tyhmiin kysymyksiin mutta menköön nyt tänne. Mistä sanoista vanteen ET on lyhennös vaiko onko mistään?

                                      Comment


                                      • ET/ Offset = Etäisyys

                                        Comment


                                          ET on lyhennös käsittääkseni saksan kielestä - Einpresstiefe

                                          Comment


                                          • http://duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/W...2/_MG_9713.JPG Eikö tuo näytä siltä kun pyörimissuunta olisi väärä? Vai kuuluuko asiaan :f

                                            Comment


                                            • Oliskos kyseessä Vredesteinin Ultrac Sessanta Giugiaro Designit? Siloin kuuluu asiaan.

                                              Comment


                                                Tuli tuossa ruuvailtua hyllyssä seisoneet 20mm lätyt ässään joka nurkkaan ja nehän sopi sinne just eikä melkein :) Ensin aattelin että ei voi mahtua, mutta näköjään meni.


                                                Vanteina siis OZ Superleggera 18x8 ET35 (-20mm levikepalat) ja päällä 215/40 kumit.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut MRaitoniemi; 26.8.2012, 23:43.

                                                Comment


                                                • viime kesän versio A6sta
                                                  brock b2 10x17 215/40 17 joka nurkassa.

                                                  http://imageshack.us/photo/my-images...9464528064.jpg

                                                  http://imageshack.us/photo/my-images...8828741777.jpg
                                                  Viimeksi muokannut Jyppe; 27.10.2012, 22:46. Perustelu: Liitin kuva-urlit tähän

                                                  Comment


                                                  • S6:n uudet kesävanteet saapuivat ja nyt pitäs päättää minkälaista rengastusta niille laitetaan.
                                                    Etu vanteet on kokoa 19x8.5 ja takana 19x11. Sovittelin eilen vanteita ja näyttäisi siltä, että takavanteet mahtuvat juuri ja juuri noin 30 mm offsetilla.

                                                    Etukäteen olin ajatellut pistää eteen 235/35 ja taakse 275/30. Eilen kuitenkin selvisi, että noita 235/35 renkaita ei löydy riittävällä kantavuudella (maksimi on 91). Otteessa on maksimi etuakselin kuorma 1245 kg, joka tarkoittaa renkaiden kantavuusluokkaa 92. Käytännössä toi 91 riittää aivan hyvin, mutta en pysty muutoskatsastamaan rengastusta..

                                                    Toinen vaihtoehto olis pistää 245/35 eteen ja 285/30 taakse, mutta toi 285/30 on aika harvinainen ja kallis koko.

                                                    Olisko kellään lainata keväällä 19" vanteita sopivalla rengastuksella muutoskatsastusta varten?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Eikös luokka 91 XL merkillä pitäs riittää hyvin tohon. Muistelisin et itellä oli 91Y XL ja oli renkaan kyljes 680kg teksti.

                                                      Comment


                                                        Komppaan. 91XL vastaa 94 indeksiä ja 235/35R19 on kokolailla yleisin koko 19" joukossa joten riittänee vaihtoehtojakin.

                                                        Aika kunnianhimoinen suunnitelma. Omassa on takana 10x18" ET28 265/35R18 ja sopii pistämällä mutta liikaa ei jää tilaa, eipä kai tarvikaan. Edessä 8.5x18" ET35 235/40R18. Ensi kesäksi 15mm spacereilla eli ET20 on tolla leveydellä pop.

                                                        Comment


                                                          Kysytääs nyt, et minkähänlaisia paineita tommonen 225/30r20 vaatii A4:n alla, lähemmäs 4bar vai yli?

                                                          Comment


                                                            Ei nyt sentään, joku 3 kiloa varmaan lähempänä totuutta.

                                                            Comment


                                                              Kolmella minäkin lähtisin kokeilemaan. Taitaa nykyrenkaissa olla niin että ylipainetta voi olla reilustikin eikä tunnu missään mutta pienikin alipaine tekee helposti pahaa renkaalle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X