MIstä löytyy 40/40 tuv lappusia (Audi A4 -97 Quattro)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TUV todistus B5 Q
Collapse
X
-
Oiskohan kellään linkkiä myös antaa omaan vm 2006 2.0tfsi quattro tiptronic A4 sedaniin. Niin ja alustahan on Eibach Pro-Street S. Prkl muutoskatsastus painaa päälle ja ulisivat jousia koskevien paperin perään. Tuv-todistustahan ne. Koitin hieman itse katsoa, mutta jotenkin sekava löytää juuri se.Viimeksi muokannut jeremiah; 6.3.2011, 19:43.
Comment
-
jeremiah: tuoltahan noita voi hakea eibachin sivuilta, google on hyvä kaveri näissä asioissa myös.
http://performance-suspension.eibach..._homologations
Comment
-
Mikä on etäisyys kaaresta navan keskelle orig. jousilla / jollain tietyllä madalluksella (B5 Q) ?
"Tuollaisen jousisarjan hyväksyntälapuilla et tee mitään, koska niillä saat vain hylyn muutoskatsastuksesta. 51mm on maksmimi madallus mitä saa olla. "
http://www.rennsport-technik.fi/port...=347§ion=c
tuoltahan noita voi hakea eibachin sivuilta, google on hyvä kaveri näissä asioissa myös.
http://performance-suspension.eibach..._homologations
eibachilla vain jouset -30 mmViimeksi muokannut mamaki; 6.3.2011, 19:24.
Comment
-
Ei Tüv todistus ole mikään Suomen lain ylle menevä asia. Laki määrää että maksimi madallus on 51mm, siinä ei paljon auta vaikka joku Sakemannien käyttämä hyväksyntäfirma on todennut enemmän madaltavien jousien toimivan autossa.
tuolla näyttä olevan jo asiaa puitu:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9969Viimeksi muokannut mamaki; 7.3.2011, 08:44.
Comment
-
Totta tuokin, moni firma ei muista kertoa että Suomessa nuo enempi madaltavat sarjat ovat laittomia tieliikennekäytössä. Säädettävät sarjat ovat ihan laillisia vaikka säätövaraa olisii enempi kuin 51mm, mutta tieliikenteessä/katsastuksessa madallus ei saa olla enempää. Lisäksihän auto pitäisi muutoskatsataa joka kerta kun korkeutta muutetaan, ylös tai alaspäin.
Aika useinhan nuo enemmän madaltavat sarjat kylmästi muutoskatsastetaan esim -50/-50 hyväksyntäpapereilla, tämmöiseen laittomuuteen en tietenkään yllytä ;)
Comment
-
Tuohon muutoskatsastukseen sen verran että itelle sanottiin konttorilla, että niille on tulossa säännöksiin muutoksia tuon navasta-kaareen mittojen kanssa. Eli autohan saa siis lain mukaan olla minimissään 80mm maasta korin/alustan kiinteisiin osiin. Ja se etäisyys mille se alusta on säädetty matalimpaan asentoon niin on se minimi etäisyys mikä täytyy löytyä navasta-kaareen, mutta jos alustaa nostaa esim. talvea varten ja etäisyys kasvaa navasta-kaareen niin ei tarvitsisi muutoskatsastaa. Näin inssi kertoi, mittasi omasta kulkineesta tuon etäisyyden ja löi leiman vaikka etäisyys oli suurempi mitä otteeseen oli merkitty.
Edit: Tiedä sitten vaikuttiko tohon hommaan se kun omassa on säädettävä alusta sarja..
Comment
-
Itse viime viikolla kävin leimalla ja löytyy korkeussäädettävä sarja jonka viime vuonna muutoskatsastin. Silloin kirjattiin otteeseen navasta kaareen-luvut ja alusta oli vielä helvetin korkea kun kotikatu oli aivan karmeessa kunnossa koko talven. Tänä vuonna korkeus oli vakiota matalampi ja inssi vaan sanoi, että ihan sama mitä se on kunhan jää se 80mm maavaraa. Eli sillä navasta kaareen-luvulla ei ainakaan mun tapauksessa ollut mitään merkitystä.
Comment
Comment