Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ulina ja vikinä rattia käännettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ulina ja vikinä rattia käännettäessä

    Rattia vähän heiluttaessa (auto käynnissä) ja liikkeessä käännöksissä kuuluu vinkunaa. Luulin että ongelma oli vain pakkasen aiheuttamaa mutta nyt vähän lauhempaan aikaa kuuluu sama kitinä... Mistä lähden liikkeelle? Pikaisesti vilkaisin ja näytti että tehostimessa ei juuri ainetta näy tai näyttää paremmin vihreältä tahnalta. Pitääkö vanhat öljyt poistaa (miten?) vai voinko vaan lisätä niin, että se täyttyy merkkiviivoihin? Apuja kiitos!

    #2
    Kannattais varmaan aloittaa siitä, että täyttää sen ohjaustehostimen öljysäiliön oikealla öljyllä merkkeihin ja sen jälkeen ihmettelee minne tai mistä se sitten vuotaa ulos kerta kyseinen säiliö on tyhjentynyt.

    Comment


    • #3
      Itellä sama ongelma, mutta vain ääriasentoihin kääntäessä.
      Pistin kanssa pakkasen piikkiin, mutta lauhallakin tuntuu olevan ongelmaa tuon kanssa. Pitääkin tarkastaa ohjaustehostimen öljyt....

      Comment


      • #4
        taitaa vedellä ohjaustehostimenpumppu viimesiä jos ääriasennoissa ääntä päästää...

        tai sit ei oo vaan ohjaustehostimessa öljyy tarpeeks..

        Comment


        • #5
          Öljyä näytti olevan... Jospa tuo vielä aikansa kestäis, kun ei jatkuvasti edes jurise nyt ilmojen lämmettyä. Paljonkohan mahtaa uusi maksaa? Ja saako ite vaihettua?

          Comment


            #6
            Öljyn lisäyksellä äänet loppui eikä näytä vuotavankaan mistään...tulkitsen vian korjaantuneen!

            Comment


              #7
              Jep, täällä kanssa (S4, -00) ulahtaa ääripäissä ja pykältää rattia kääntäessä eli ilmeisesti saa ruveta etsimään uutta ohjaustehostimen pumppua? Vissiin fiksuinta vaihtaa tehostimen pumppu jakohihnan vaihdon yhteydessä?

              Pumpun hinta ilmeisesti pyörii jossain 300€:n hujakoilla ja ainakin ETKA:n mukaan näytti biturboon olevan halvin pumppu B5:sta, joten joskus näinkin päin. :)

              Comment


                #8
                kaikki b5 ässät ja v6 koneet mitä oon nähny pitää ääntä ratin ääripäissä. Siellä on paineenrajotus joka pitää kohinan ja ulinan sekaista ääntä. Jossainmäärin se on normaalia.

                Comment


                • #9
                  Jos öljyt haluaa vaihtaa kokonaan täytyy säiliön paluu tulpata ja paluuletku ohjata esim. ämpäriin. Sitten säiliö täyteen ja auto käyntiin muutamaksi sekunniksi. Taas säiliö täyteen ja auto käyntiin, jota toistetaan niin kauan kunnes paluuletkusta tulee vain uutta nestettä. Pumppua ei saa päästää vetämään välissä ilmaa, eli autoa ei tosiaan saa käyttää kuin päällä ja heti sammuksiin.

                  Comment


                    #10
                    Tosta voi sitä ääntä kuunnella.

                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=4FHYlAfl_wE"]OHJAUSTEHOSTIN[/ame]

                    Ei kai sen tolta kuuluisi kuulostaa?

                    Comment

                    Working...
                    X