Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabrioletin etuvalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi Cabrioletin etuvalot

    Heippa!

    Tämmönen erittäin tyhmä kysymys ehkä joistain.

    Minulla on Saksasta 2003 Suomeen tuotu Audi Cabriolet -91, eli ihan ekoja tämän mallisia. Miksi siinä on erilaiset etuvalot, kuin kaikissa muissa kuvissa näkemissäni Cabrioleteissä? Plus vilkkujen lasit ovat omassani oranssit ja muissa valkoiset.
    Onko kaikkiin muihin vaihdettu uudemman mallisia valoja?

    Ja sitten jotkut pitää entistä tyhmempinä tämän kommentin jälkeen :D ->

    Aion pitää omani mahdollisimman alkuperäisenä, joten nuo valot varmastikin kuuluu silloin pitää autossa. Alkuperäisien vanteiden hankinta/metsästys on joskus edessä myös. Kymmenen vuotta kun jaksaisi pitää, niin saisi museoleimalle sitten.
    Viimeksi muokannut Texpa; 17.3.2011, 20:57.

  • #2
    Tuli mieleen, että onko sun yksilössä varmasti alkuperäiset, jos kaikissa muissa on erilaiset? Onko sulla kuvaa laittaa, se varmaan auttaisi "asiantuntijoita"? Itse en näihin valitettavasti lukeudu..

    Comment


      #3


      Tälläinen on keula siis. Ja joku kysyy kuitenkin mikä Remet on. Appiukon yritys: www.remet.fi. Ja appiukon piha ;) . Ja appiukkohan ajaa jo varmaan viidennellä Audillaan. Tällä hetkellä Audi A6 Quattro.
      Viimeksi muokannut Texpa; 1.3.2011, 16:37.

      Comment


        #4
        Näin äkkivilkaisulla sanoisin että ei tuo sun valoarsenaali kovin paljon tästä eroa. Kirkkaat sivuvilkut on sitten jälkikäteen vaihdettuja (ei fakta vaan 99 % varma mutu).

        Comment


          #5
          Onhan nuo keltaiset vilkut olleet aluperin kaikissa alkupään avoissa, omassanikin. Kirkkaat vilkunlasit istuu, ainakin omaan silmään, huomattavasti paremmin ja ovat peräti 1 ruuvilla kiinni joten menivät ensimmäiseksi aikoinaan vaihtoon.
          Sivuvilkkuja (etusiivissä) ei ainakaan omassani ollut lainkaan vaan jouduin itse väsäämään ne katsastukseen.

          Comment


            #6
            Asia selvä

            Asiahan selvisi siis tällä.
            Kattelin kuvia netissä ja järjestään 99% on vaihdettu nuo.

            Löytyykö muuten ketään muuta Audistia täältä, joka pitää omaa Cabriolettiaan orkkiksena? Vai olenko ainoa laatuani?

            Comment


              #7
              Lievä OT:

              Vaikka muuten haluat pitää avosi orkkiskuntoisena niin suosittelen vaihtamaan etu-alatukivarsien puslat Powerflexin uretaanisiin. Oma peli oli aivan älytön uratutka alkuperäisillä puslilla ja "söi" etuiskareiden yläpäänlaakereita niin että sai joka vuosi vaihtaa niitä leimalle mentäessä. Ei tullut uretaanipuslilla mitenkään kivirekimäiseksi eikä vetele kiihdyttäessäkään enään käytännössä lainkaan.

              Comment


                #8
                Kiitos vinkistä!

                Pitää kattoa ne ja vaihtaa, ellei ole jo laitettu edellisen omistajan toimesta.

                Comment


                • #9
                  Onneksi olkoon. Meilläkin harkittiin aikoinaan punaista mutta kun ne alaosan muovit on mustat niin päädyttiin mustaan melkein orkkikseen 2.6 automaattiin. Vain alkuperäiset 7x17 Bolero tai Competition 7x16" vanteet puuttuvat ja ehjä alkuperäinen sähköantenni. Tuossa sinun autossasi on todennäköisesti ollut alkuperäisenä 7x15" Speedlinen vanteet joita on ollut eBay:ssä aika hyvin tarjolla eikä hirveitä maksa. Nyt ei näyttänyt olevan mutta keväämmällä varmaan taas löytyy.

                  http://www.netcarshow.com/audi/1992-...llpaper_03.htm

                  tai sitten tämmöset

                  http://www.indycarz.com/forum/showth...els-4x108-15x7
                  Viimeksi muokannut korhoesa; 1.3.2011, 21:07.

                  Comment


                  • #10
                    Multa löytyy tallista -92 2.3 saman värinen orkkis kuntoinen alkuperäisillä 15" aluilla hyvinkäällä, jos haluat tulla vertaamaan autoja. Tosin madallus sarjan olen cabrioon laittanut.

                    Comment


                      #11
                      Nuo jälkimmäisen kuvan näköiset on ainakin ohjekirjan kuvissa. Saiko sitten aikoinaan noista vanteista valita, vai miten meni kuvio?

                      Comment


                        #12
                        Omaa mutuani on, että juuri noita jälkimmäisen kuvan vanteita on ollut alkupään Cabrioleteissa. Ylemmän kuvan vanne olisi tullut sitten hieman myöhemmin. Aiemmin mainittu 17" Bolero-vanne istuu sämpyläkoriin mielestäni kuin nenä päähän, mutta orkkissivulistamiehenä nostan hattua jos meinaat pitää auton alkuperäisessä kuosissa vanteita myöten :) Ite muuten tykkään oransseista vilkuistakin.

                        Comment


                          #13
                          Vähän jälessä, mutta eikös nuo ole V6-mallin umpiot? Tarkoitan siis 80 V6. Mielestäni ihan normaali kokoonpano valaistuksessa kyseessä..

                          Comment


                          • #14
                            Minulla on alkuperäinen esite alkupään mallista ja siinä on alla nuo alemman linkin 7x15 Speedlinet.

                            Comment


                              #15
                              Saisitko sitä esitettä kuvattua tänne tai jonnekkin nettiin? Kiinnostaisi kyllä kovasti nähdä se.

                              Comment


                              • #16
                                Muistaakseni oli valinnaisella umpio varustuksella,pelkillä H4 tai H4+H1 umpiolla,omassa on nuo jälkimmäiset H4+H1 ja 7x15 Speedlinet alla talvi pyörillä.

                                Comment


                                  #17
                                  Täältä voi ladata Cabrioletin esitteitä PDF:inä. Auf Deutsch.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Texpa Näytä viesti
                                    Löytyykö muuten ketään muuta Audistia täältä, joka pitää omaa Cabriolettiaan orkkiksena? Vai olenko ainoa laatuani?
                                    Kyllä löytyy, mullakin etu- ja sivuvilkut orkkisoranssit. Ja jopa radio Audi-gamma vielä autossa.

                                    Mutta asiaan, mitäs sitten näistä etuvaloista, ilmeisesti facelift cabriossa ollut projektori umpiot. Jossain miitissä joku kehui näiten vanhojen umpioiden kaukovaloja, oliko Tim71? ja oliko porkkis joka kehui näitä projektori-lähivaloja jossain topiccissa?.

                                    Eli kysymys kuuluu, onko projektoriumpiot lähivaloiltaan niin paljon paremmat että vaihto kannattaisi?. Aika suolaiset ovat :/ !

                                    Comment


                                    • #19
                                      Linssivalot tais tulla -96 cabrioihin.
                                      Viimeksi muokannut juudas; 2.5.2014, 10:28.

                                      Comment


                                        #20
                                        Aihetta sivuten.
                                        Cabriolet, 1996 ja 2.0 8V.
                                        Pitäis saada oem ajovalot + vilkut eteen pilipalien tilalle.
                                        Mistä kaikista nuo siis käy ristiin? Meneekö normi kasikympin valot?
                                        Viimeksi muokannut juuhok; 1.5.2014, 23:19.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ihan niin kuin welloo totesi viestissä #13, 80 V6:n valot käy. Toki S2:n myös käy.

                                          Comment


                                            #22
                                            Entäs käykö typ89 ysikympin/coupen valot?
                                            En arvannutkaan, että nämä olisi näin syvässä edullisesti.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Onko sinulla siis tuollaiset kuvan mukaiset kaksoishalogeenit? Ne perinteiset yhdellä heijastimella olevatkin toki käy ja ovat halpoja mutta onhan se melkoinen downgrade. Linssiumpiot maksaakin sitten jo jonkun 500-600€.

                                              Melkein väittäisin että 80/90/S2/RS2/Coupe/Cabriolet valot ovat kiinnitystensä puolesta vaihtokelpoisia, sähköpuolesta en sano kun en tiedä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Autoon on vaihdettu "angel eyes" tms. amishirviöt eli haluan niistä eroon mahdollisimman äkkiä. Linssiumpioihin en ajatellut panostaa niiden hinnan vuoksi. Mahdollisimman alkuperäinen lookki olisi siis haussa.
                                                Tuo kuva on siis kaivettu ebaystä. Eli nuo voisi vissiin käydä? Ei kai se sähköjenkään kanssa mahdotonta kikkailua voi olla. Mietin vaan, kun sähköinen korkeudensäätö on jo ysikutosessa pakollinen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Multa löytyy linssivalojen korkeudensäätö moottorit jos ne vaan käy perus umpioihin, tosin tarviin sit ne topparit niiden moottorien tilalle. En tosin tiedä toimiiko ne edes kun omassa ei ole sähköjä niille.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Käy moottorit ristiin. Koko tuo lampun runko on kaikissa ilmeisesti sama. Vaihdoin linssivalon heijastinpinnat ja linssit tavan umpioon, kun linssivalojen umpiosta oli kiinnikkeitä palasina. Ja sähköliittimetkin taitaa olla kaikissa samat. Valoille pyöreä liitin neljällä navalla, ja korkeudensäädölle suorakaiteen muotoinen liitin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Typ89 90 ja coupe (ei b4 konepellillä) umpio on leveämpi kuin b4 konepeltisissä. Kiinnityksien puolesta paikalleen käynevät suoraan mutta konepelti peittää osan lisäpitkistä. Ja sähköliittimissä on myös eroja.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Hyvä tietää, kiitos. En siis osta noita umpioita mitä meinasin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sparetolla näyttää olevan S2/cabrio/V6 H4-umpion hinta Hella-osana 165€. Sen halvemmalla ei uusia löytyne. Ei ole paha hinta siihen nähden, että umpion lasi maksaa halvimmillaa noin 70€ ja heijastinpinnat saman verran kappale. Eikä niitä osia taida enää saada muualta kuin marmoritiskiltä. Käytettyjä jos ostaa niin järjestään pitäisi heijastimet vähintään uusia, jos meinaa pimeässäkin nähdä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jotenkin tuntuu vaan suolaiselta pistää tuotakaan niihin umpioihin, mutta ei kai tässä kohta paljon vaihtoehtoja ole. Yllättävän kysyttyä tavaraa tuntuvat olevan ja ebay-pyynnitkin aika hurjia noista linssittömistä valoista.

                                                            Jos jollain sattuu nurkissa pyörimään käypäsiä valoja niin viestiä tänne suunnille. Myös ostoilmoitus löytyy foorumilta. Vaihdossa voin antaa mieluusti tälläiset.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X