Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

halpisrenkaista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Enpä ymmärtänyt puoliakaan.

    Comment


    • #32
      En minäkään ymmärtänyt muuta kuin viimeisen lauseen. Tämän perusteella taidankin lähteä työntämään mersun järveen alla olevine monoblockeineen ja nexeneineen jotka siinä ostettaessa mukana tulivat. Ilmeisesti tehottomuus vaivaa kun ei se niillä normaalia enempää sudi.
      Toki toinen vaihtoehto on vaihtaa auto lastutettuun ykskasiteehen niin alkaa normiliikenteessäkin olemaan tarvetta performanse- tassuille.
      Viimeksi muokannut Jartsake; 27.2.2011, 20:30.

      Comment


      • #33
        Viime kesän Ahveniston jälkeen täytyy todeta, että Nankang NS-2 on täydellisen käsittämättömän paska rengas. Normaalissa ajossa se vaikuttaa halparenkaalta, jolla tulee kuitenkin hyvin toimeen. Radalle sen kanssa on kuitenkin täysin turha mennä. Pitoa ei ole edes vähää.

        Comment


        • #34
          Samaan hengenvetoon voisin todeta, että vahvistettu Nankang NS-2 on paras perusrengas mitä audissa on ollut :)

          Varsinkin radalla sen todella jäykkä runko oli omiaan (niin Nyrret kun suomiradat) ja jos en olisi ostanut radalle erikseen vanteita, sekä RS2 renkaita, niin ostaisin Nankangit. Radalla ei eroa noihin RS2 juuri huomaa ja ennen olleet merkkikumit taipui alle ja olivat selkeästi liukkaammat.

          Mukavan ristiriitaista :)

          Comment


          • #35
            En sitten tiedä, että miten paljon auto vaikuttaa tuossa tapauksessa, mutta ysikymppi ei kuitenkaan Nankangeilla taipunut millään mutkiin. Ja silläkin on tullut ajettua monilla eri renkailla.

            Comment


            • #36
              Hauska lukea näitä rengastopikeja. Toisessa paikassa kehutaan yhtä rengasta ja haukutaan toista, ja toisessa toisinpäin. Tärkeintä renkaissa on kuitenkin se, että kuski tietää renkaan rajat (ajoharjoittelu niin kesällä kuin talvella) ja ajaa sen mukaisesti.

              Talvikumeina olen ajellut nokian hakkapeliittoja, toki niilläkin yllätyksiä on sattunut, mutta niin olisi käynyt varmasti monella muullakin renkaalla. Parin viimeisen auton mukana on tullut ns. halparengasta kesärenkaina ja hyvin on normaaliajossa käyttäytyneet, kunhan pitää huolen että pintaa riittää ja että ajotyyli on olosuhteiden mukainen. NS-2-kumit on kesä odottamassa, saa nähdä onko nuo niin hyvät kun toisaalla kehutaan tai niin huonot kuin osa niitä haukkuu.

              Comment


              • #37
                vastaavasti kalliimpi hinta ei taas sitten välttämättä takaa huippurengasta.

                Tästä haluaisin esimerkin?


                Talvirenkaista esimerkki: Kaveri osti Michelinin nastarenkaat Passattiin -vm.01 (205/55/16) n.500e sarja, 40-60kmh on rengasmelu jotain uskomatonta, kuulostaa siltä kun jollain -81 vm. cherryllä ajais. Vertailupohjana voi käyttää vaikka hakka5 renkaita, joita itse käytän, eikä nekään varmaan kaikkein hiljaisempia ole, mutta pito/melu/ajotuntuma huomattavasti parempi.

                Comment


                • #38
                  Joo en tiedä miten Nankang kohdalla tuo vahvistettu malli poikkeaa muista mutta sen verran jäykkä oli, että vasta kolmas renkaspulju ne sai venteille.

                  Toki varmaan myös ammattitaito juttu mutta yhdessä puljussa laittoivat juuri ennen samankokoiset Contin renkaat vanteille helposti. Tämän jälkeen asentaja kirosi mun renkaiden jäykkyyttä ja luovutti ettei riko vannetta :)

                  Radalla tuon huomaa, ennen muilla renkailla taipui pitkin kylkeä alle tonnikeijun vauhdissa mutta noilla pysyy rengas kasassa ja kyljet koskemattomina. Pitokin yllättävän hyvä.

                  Kaipa nämä kuuluu kokonsa ja mallinsa puolesta siihen 1% hyvään kiinan tavaraan :)

                  Comment


                  • #39
                    Koitin selkeyttää edellistä viestiäni että muutkin ymmärtäisi. Vaan jatketaan vielä aiheesta.
                    Yhden ns2 sarjan kuluttanut ylitehoisella 100hv vag:lla ja jopa noilla tehoilla ja ominaisuuksilla olevassa autossa halparengas oli nimensa mukainen, sateella kuin saippuaa ja kuivalla mutkissa heikko kuten suoralla jarruttaessakin.

                    Comment


                    • #40
                      Koitin selkeyttää edellistä viestiäni että muutkin ymmärtäisi. Vaan jatketaan vielä aiheesta.
                      Yhden ns2 sarjan kuluttanut ylitehoisella 100hv vag:lla ja jopa noilla tehoilla ja ominaisuuksilla olevassa autossa halparengas oli nimensa mukainen, sateella kuin saippuaa ja kuivalla mutkissa heikko kuten suoralla jarruttaessakin.
                      Jospa se rengas aistii, että eihän tuosta moposta mihinkään ole, joten ei jaksa yrittää :)

                      Sorry OT :(

                      Comment


                      • #41
                        Silloin kun rengasvalintaa pitää puolustella sanoin "näilläkin pärjää kun osaa ennakoida", ollaan kyllä väärillä raiteilla. Tarpeeksi kun ennakoi niin ehtii bussillakin (tai kävellen).

                        Yhdet Goodriden muovirenkaat omistaneena suhtaudun noihin kaikkein halvimpiin kumeihin nykyään erittäin suurella varauksella. Pito kuivalla asvaltillakin oli suorastaan surkea, jopa verrattuna loppuunajettuihin Conteihin. Varmasti siitäkin hintaluokasta löytyy nykyään kohtalaisiakin kumeja, mutta kun pienellä lisäpanoksella saa (ainakin omaan käyttöön) varsin riittävällä suorituskyvyllä varustetut Falkenit/Kumhot/Hankookit yms. keskihintaluokan renkaat, niin miksi vaivautua? Edellämainitut tarjoavat luultavasti eniten vastinetta rahalle. Olisi mullakin Michelinit jos kustannuksilla ei olisi väliä.

                        Comment


                        • #42
                          Tuolla ekan viestin artikkelissa lukee:

                          Esimerkiksi viime vuonna 20 euroa rengasta kohden säästämällä sai renkaan, joka tarvitsi märällä 40 metriä enemmän pysähtymismatkaa.
                          Tosiaan vaikka ois kyse vaikka ihan viidestä metristä niin ois mukava että se auto pysähtyy siihen edellä jarruttavan auton taakse, eikä 5m kauemmas. Tai jos kaskovakuutus tuo turvaa niin siihen auton tilalle voi ajatella kaksostenrattaita työntävän perheenäidin. Tohon viiden metrin tilalle kun ajattelee ton 40m niin tilanne muuttuu vieläkin rajummaksi. Tietty jos on keskivertoa parempi kuski ja keskivertoa parempi auto niin.. eikun eihän sekään pelasta enää kun on tilanne päällä. Noh, ostin mäkin kitkat kun ne on nastoja hiljaisemmat. :)

                          Comment


                          • #43
                            Ei andre_, löit hitler-kortin pöytään. Oliko pakko mainita tuo n/k juttu kun kaikki muut osasivat olla nostamatta sitä esiin sinänsä järkevässä ketjussa.

                            Comment


                            • #44
                              Sori. Mut mäkin tykkään et se toisen osapuolen auto pysähtyy ennen mun auton kylkeä kun 5m myöhemmin :) Karuja totuuksia, mutta ei mulla ollu tarkotus tappaa tätä keskustelua. Onhan noissa "huippurenkaissakin" eroja jarrutusmatkoissa joten ei pidä ajatella tätä näitä asioita mustavalkoisesti. Olkoon toi mun juttu worst case scenaario :)

                              Comment


                                #45
                                Viime kesän Ahveniston jälkeen täytyy todeta, että Nankang NS-2 on täydellisen käsittämättömän paska rengas. Normaalissa ajossa se vaikuttaa halparenkaalta, jolla tulee kuitenkin hyvin toimeen.
                                Ei ku se on helvetin hyvä vetelyytensä ansiosta. Ei tuu väsyneen alustan ongelmat ollenkaan samalla tavalla esille, kuin kunnollisilla. Noita on loppuun ajettuihin bemareihin laitettu vuosia, kun kaikilla muilla renkailla autot kiemurteli veteli. Onneksi kiinan poika keksi tämän rengasevoluution huipputuotteen, jolla täysin paska alusta on vielä ajettavissa :D

                                Bimmerimiehet hehkuttaa kuinka on niin saakelin hyvä rengas. Baijerilaisessa itsessään kun ei voi vika olla vaikka onkin rullattu +300tkm. Eihän laatuautot kulu, ne tarttee alleen vaan semmoset renkaat ettei vetele. Sattumalta sekin on nyt sitten löytynyt. Kumma juttu, että vetelystä erittäin hyvin tunnettu e36 koppa ei omalla kohdalla vedellyt yhtään, kun joka ainoa pusla ja nivel oli vaihdettu uusiin.

                                Mä en osta käytettynä yhtäkään autoa jossa on alla nankangit. En edes koeaja. Sen verran hyvin noi tiskirätit peittää alustan oikeat ongelmat. Huonoltahan se tuntuu ajaa, muttei häiritsevän huonolta. Yhdet nangkangit olen omistanut ja niillä ajanut 300km. Sattuivat tulemaan vanteiden mukana. Enempää niillä ei voinut ajaa, kun selkäheitto ja rengasmelu muuttivat 330i:n aivan karmeaksi ajaa.

                                Oma pointti oli vaan se, että älkää nyt ihmeessä sotkeko korealaisia tai taiwanilaisia tuotteita noihin kiinalaisiin. Niissä on eroa. Tehdäänhän nokiatkin venäjällä ja silti ovat eri renkaat kuin vanhan liiton baarumit.

                                Comment


                                • #46
                                  Kai Kiinasta löytyy hyviäkin tuotteita, mutta me nyt vain kelpuutamme sieltä ainoastaan ne halvimmat = paskimmat. 1/5-osa maapallon väestä löytyy varmaan myös osaamista ja laatua. Tuskin ne kaikki haluavat tehdä pelkästään paskaa ja sitten vielä käyttää vain ja ainoastaan sitä.

                                  Kuorma-autopuolella muuten halpisrenkaisiin tulee ihan omat aspektinsa. Pidossa ei ole muutosta oli mikä rengas tahansa ja ajettavuuskaan ei renkaasta juuri välitä. Mitä nyt muutamat halpisrenkaiden yksilöt saattavat vispata enemmän. Mutta Misukoilla ajaa tuplasti sen, mitä halpiksilla, jotka ovat puolet misukoiden hinnasta - jos ei aja nauloihin tai viillä louhoksessa :) Sitä saa oikeasti miettiä, että mikä on järkevintä.

                                  Löytyy muuten luottamusta herättäviä merkkejä, kuten kiinalainen LingLong. Venäjältä puolestaan löytyy SteelRoadin Radiaaleja. Ja se Radial on siis mallinimi, ei tekninen tyyppi :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Heh ! saa olla hurja jätkä, joka väittää Nankang:n vahvistettuja malleja löysiksi :) Kyllähän siinä alustan heikkous tulee esiin, kun ei rengas joustakkaan kuten yleensä :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Talvirenkaista esimerkki: Kaveri osti Michelinin nastarenkaat Passattiin -vm.01 (205/55/16) n.500e sarja, 40-60kmh on rengasmelu jotain uskomatonta, kuulostaa siltä kun jollain -81 vm. cherryllä ajais. Vertailupohjana voi käyttää vaikka hakka5 renkaita, joita itse käytän, eikä nekään varmaan kaikkein hiljaisempia ole, mutta pito/melu/ajotuntuma huomattavasti parempi.
                                      Vianorilla netissä listahinta Hakka 5 tuossa koossa 548,16 € kierros. Mikä oli siis jutun pointti? Hakkis vitoset on kai muutenkin pärjänneet aikanaan testeissä hyvin -> laaturengas.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Pointti oli juuri se että 500e Misukat ei ollu hyviä. "Pitäis olla hyvät renkaat" merkkirengas.

                                        Comment


                                        • #50
                                          NS-2 kävi hetken aikaa syksyllä alla. Nyt meni ne renkaat ja vanteet kaupaksi. Kyllä ne ihan ok kasin alla tuntui. Puolipitoisiin Pirellin Neroihin (edelliset) verrattuna hieman meluisammat mutta myös vähemmän uraherkät (245/35) pyöreän olkansa ansiosta. Pidosta en ääritilanteissa sano mitään kun ei tuolle ajalle semmoisia sattunut.

                                          Comment


                                            #51
                                            Ei ole mullakaan ollut valittamista kumhon k31 eikä edes ns2:sta jotka vaynen kokemusten perusteella otin viime kesänä tohon ässään koossa 235/35-19. Nyrren reissulla kyllä totesin että märällä pito ei ollut kummoista, mutta kuivalla ihan toimivat kumit. Aiemmin ollut myös mm. misukan ps2:set ja hyvät oli nekin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jos nyt puhutaan vielä muutama viikko talvirenkaista niin ainahan se talvirengas on kompromissi. Jos ei pidä lainkaan melua, ei pidä muutenkaan. Jostain se pito on otettava ja renkaan pitäessä siitä kuuluu ääni. Olenko sitten huonokuuloinen tai vähemmän mukavuudenhaluinen, en tiedä. Silti mieluummin otan ne meluisammat TALVIrenkaat kuin ne hiljaiset joilla saa sit arpoa. Form follows function, juu nou.

                                              Kesärenkaiden melu sit on jotain mistä on ihan turha Suomen päällysteiden raekoon ja yleisen kunnon tietäen. Aivan sama mitkä siellä alla on jos puhutaan jostain premium-autosta jossa on vähintään se 205/55R16 ja H- tai V-luokan nakki jo vakiona. Sit tämänkin forumin kirjoittajilla on monella se +17" pyörä alla, niitä kun ei saa menemään hiljaa kuin jossain Espanjan tai Saksan tasaisilla pääteillä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                500e Misukat ei ollu hyviä
                                                Ja "hyvä" oli siis sama kuin hiljainen rengasmelu. Mulle tuo melu menee kategoriaan "mukavuus", ja hyvät ominaisuudet taas viittaisivat pitoon, käytökseen yms.

                                                Itse en halpispaskoja ottaisi autooni alle, vaikka maksettaisiin. Enkä voi käsittää ihmisiä, jotka säästävät tässä paikassa, rengas viime kädessä määrää pidon. Samaan hengenvetoon voin kyllä ottaa keskihintaiset ja kohtuulliset renkaat tuohon kilometrinnielijään alle, tiedostaen rajoitteet esim rata-ajossa, kunhan rajatilannekäytös ei ole kriittinen. Toisaalta harrastekulkineeseen ostan sitten parasta mitä rahalla saa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Aina hirmu hauska lukea kun ihmisten pitää perustella muille miksi se ihan saatanan paska halvin rengas onkin ihan superhyvä syystä tai toisesta tai kolmannesta. Tai sitten tuo perinteinen "pitää vaan ajaa vähän varovaisemmin" WTF?!

                                                  Itellä Conti SC3, Conti WV, Bridgestone RE050 (auton mukana), Michelin Xin2 ja nyt punaiseen paholaiseen ajattelin hommata Hankook K110 kun kaveri, jonka arviointikykyyn tässä asiassa luotan hyvin, niitä kehui ja surffaamalla tehdyn tutkimuksen perusteella ovat maailmalla pärjänneet hyvin vertailuissa. Taisi suosittelijalla olla pilottimisukat edellisenä, joten referenssi lienee kunnossa.

                                                  Lisätään vielä että sitä en ymmärrä myös alkuunkaan että ostetaan 1500e vanteet ja siihen sitten sitä nankangia päälle. Loppuiko rahat juuri strategisella hetkellä vai? Viimeaikoina nähnyt monta myynti-ilmoa, jossa on jotain BBS LM -tyylistä myynnissä ja kiinakumit niskassa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Voin muuten kertoa että rengasliikkeessä aika usein vannepakettia kasatessa tuli tarjottua juuri kallis vanne ja siihen halvempi rengas päälle. Perusteena lähinnä "ostat sitten seuraavat renkaat kunnolliset niin ei tule kerralla niin kalliiksi". Saa aika iisisti tuumaa isomman paketin myytyä samaan hintaan kuin kunnon renkaalla vähän pienemmän.

                                                    Miksi näin, ei liene liikesalaisuus että nuo halparenkaat myydään samalla katteella kuin kalliitkin. Jos satasen tavarasta saa satasen katteen niin onhan se nyt parempaa bisnesta kuin kolmesadan tavarasta satasen kate. Sinänsä hullua että niissä halparenkaissa on hinta huomioon ottaen kaiken eniten voita leivän päälle myyjän kannalta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No kyse on varmaan rahasta ja hinnan ja laadun suhteesta. Itse pyrin aina ostoksilla päätymään siihen parhaaseen hinta/laatu -suhteeseen. Oli sitten kyse renkaista, kodinkoneista, elektroniikasta tms. tiputan yleensä sen halvimman ja kalleimman veke ja vertailen sitten hintaa ja ominaisuuksia. Yleensä päädyn ehkä johonkin keskihintaiseen tai vähän sen alle.

                                                      Kalleimmissa renkaissa on (muka) ominaisuuksia niin paljon, että en ainakaan omalla ajolla niitä kaikkia tarvitse. Toki voidaan jossitella ääritilanteilla, mutta sillon voisi tietty kysyä myös minkä takia me ajellaan näillä vanhoilla paskoilla autoilla, koska uudet olis paljon parempia ja turvallisempia? Tai kannattaisiko ne renkaat vaihtaa uusiin jo siinä vaiheessa kun pintaa on enää/vielä 5mm jäljellä? Raha se on varmaan joka ratkaisee.

                                                      Itse ajelen tällä hetkellä talvet hakkapeliitoilla ja kesät nexeneillä. Kummatkin ovat olleet ihan kelvollisia ja voisin molempia ostaa myös toiset kierrokset kunhan vanhat on ajettu loppuun.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        "Laaturenkaissa" ainakin oma kokemus on se, että ne ei vain kestä yhtä kesää enempää alla. Ainakin GY Eaglet katos vain alta yhden kesän aikana. Onhan se kyllä totta, että jostain se pito on otettava ja muovimaisella materiaalilla sitä ei saavuteta. Kun toinen ääripää mitä itellä oli, niin -99 oli jotkut Hankookit alla, ne ei kulunu sitten millää, tosin ei ne pitänytkään mitään.

                                                        Että eiköhän tässä ole se kultainen keskitie se paras linja. Ja kukin valikoikoon taloudelliseen tilanteeseen sopivimmat renkaat alle, kunhan ei sitten ylimitoita tilannenopeuksiaan sitten.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei siinä mitään huuhaa perusteita tarvi kaivaa, jos joku halpuri sattuu olemaan saman keskitasoinen, kuin monet kalliimmat keskiluokan merkkikulkineet.

                                                          Ennemmin ihmettelen ettei voida ajatella halvoista löytyvän keskitason rengas, joka pesee puolta kalliimmat monet merkit, ei toki parhaita renkaita. Myös sitä +50% mainoskynnys jarrutusmatkaa uforenkailla, johon on aika kiva tarttua :)

                                                          Itselle meni 800-900 e rengassarjoja sarja per vuosi tyyliin. Kokeiluun tuli 360 e sarja ja sillä mennään nyt parin kierroksen verran. Mitään siis yhtään mitään syytä en keksi siirtyäkseni takaisin 800-900 e sarjoihin, ei ääritilanteiden tai radalla ajon puolesta. Tähän kommenttiin saa sitten hajota ihan vapaasti :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
                                                            Ei ole mullakaan ollut valittamista kumhon k31 eikä edes ns2:sta jotka vaynen kokemusten perusteella otin viime kesänä tohon ässään koossa 235/35-19. Nyrren reissulla kyllä totesin että märällä pito ei ollut kummoista, mutta kuivalla ihan toimivat kumit. Aiemmin ollut myös mm. misukan ps2:set ja hyvät oli nekin.
                                                            Noissa Ku31:ssä on kyllä yllättävän hyvä märkäpito. Tuli todettua se viime kesänä alastarolla. Renkaat tosin oli sillon aika uudet vielä. Mielestäni just kultasen keskitien rengas kyseessä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Nykyään ei voi olla varma missä renkaat on valmistettu ihan vaan merkin pohjalta.
                                                              Falken, joka kuulostaa saksalaiselta, olikin valmistettu kiinassa. No onhan noita engineered in germany yms ennenkin ollut.
                                                              Hakka7:t, jotka Caddyyn ostin, on venäjän tehtaalta.

                                                              Talvirenkaissa en ole pihistellyt sen jälkeen kun pinnatuilla Agideckeilla ajelin muutaman talven. Kyllä ne alla pyöri, kunnes pinta irtosi.
                                                              Jokaiseen autoon on laitettu nyt Nokian 5/7:t tai Bridgestonen Blizzakit.
                                                              Silti Nokian 5:lla saa sovitettua puskurin transportterin koukkuun, jos ei muista jarruttaa ajoissa.

                                                              Porukoille tuli Sunnyt A8:iin. Oli turha kokeilu, koska niitä ei saa tasapainoon millään.
                                                              Muutaman vuoden vanhoista Avoneista murtu runko, niin että kudokset tuli näkyviin.
                                                              Golffissa on kesäpyörinä Linglongit. Ei tule enään ikinä moisia. Liukkaat sateella ja niitäkään ei saa tasapainoon millään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X