Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80:sen ratti vinossa iskarin vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80:sen ratti vinossa iskarin vaihdon jälkeen

    Mikä mättää! Eli vaihdoin 80:seen -93 vuosimallin sedaniin etuiskarit ja nyt on ratti hieman vinossa.Onkohan mahdollisesti auraukset muuttuneet? Ihmettelen tätä miten se on mahdollista. Koskapa raidetangon päitä ei saanut irti "pultti pyörii läpi",otin molemmin puolin tolpat raidetankoineen pois. Apukuskin puolelle uuden iskarin lisäksi tuli uusi tukilaakeri ja vakaaja tanko. Mitenkähän muuten nuo raidetangonpäät saisi tolpasta irti? Jos vaikka joutuu ne uusimaan joskus, nimittäin kun mutteria koittaa aukasta se pyörii koko pallonivel mukana, eikä ole alapuolella mitään mistä saisi avaimella pidettyä kiinni? Onko kellään kokemuksia moisista?

    #2
    Sen raidetangonpään saat irti niin, että vaikka hitsaustongilla prässäät palloniveltä kartiota vastaan, siten saat itse pallon "lukittumaan", ja voit ruuvata irti mutterin. Kun sitten hakkaat irti sitä raidetankoa kartiosta, niin ruuvaa se mutteri niin, että vasaralla lyöt mutteria eikä ruuviosaa, muuten jengat menee pas2. Ulosvetäjä olisi se optimaali, mutta yritä nyt ensin vasaralla lyömällä...

    Ja säädähän kuitenkin ne aurauskulmat kun teit ton operaation, ja vaihda vaikka samalla kaikki (väljät) pallonivelet, ettei taas parin kuukauden päästä tarvi todeta olleensa liian pihi.

    Comment


    • #3
      Kiitti vinkistä, mielestäni nuita (väljiä) niveliä ei enää ole. Mutta eiköhän se katsastuksessa selviä. Syys-lokakuussa aattelin katsastaa, saa nähdä mitä löytyy. Jos sen aurauksensäädön tekisi sen jälkeen.

      Comment


      • #4
        No niin, aattelinpa käyttää katsastuksessa jotta näkee löytyykö korjattavaa. Vaan eipä tuolla ollut muuta huomautettavaa kun häkäarvot, vaihtelee kierrroksilla kuulemma, mutta rajojen sisäpuolella kyllä kestivät. Eli leima taas tuli. Mikähän mahtaa aiheuttaa tuota huojuntaa noissa häkäarvoissa?

        Comment


          #5
          Elämänsä ehtoopuolella oleva lambda-anturi? Imuvuoto? Vuotava suutin? Näitähän riittää.

          Comment


          • #6
            Jouko, kannatta kulmat tarkastaa aikaisemmin, jotta eturenkaat eivät kulu viallisten kulmien takia.

            Comment


            • #7
              Täytyypä nuo kulmat käydä säädättää seuraavaksi. Tietääkö kukaan missä se kannattaisi/olisi edullinen teettää Oulussa? Mitenkäs tuo lampda anturi onko kalliskin anturi? Entä onko hankala vaihtaa itse, vaatiiko mitään säätöjä kun vain vaihdon?

              Comment


              • #8
                Katso Jouko haku-valikkoa. Tietoa/mielipiteitä löytyy..

                Comment


                • #9
                  Joo, näyttäähän tuota olevan tietoa paljonkin saatavilla. Eipä tullut taas katottua tarkasti, mut kiitti huomautuksesta. Täytyy alkaa tutkimaan nuita, josko olisi apua.

                  Comment


                  • #10
                    Käytinpä bosch servicellä autia. Häkä arvojen heittelylle löytyi syy, katti alkaa olemaan lopussa, mutta vielä pysyy rajoissa.
                    Aurauksetkin on taas säädöissään, joten taas kovaa ajoa.

                    Comment

                    Working...
                    X