Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi c4 s6 tdiq?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuota omaa kun metsästelin, niin yhtenä vaihtoehtona oli tuollainen "S6" tdiq. Sisustaa ja ulkokuorta myöten vastasi ässää ja siihen olisi löytynyt kaikki Quattro gmbh:n prosyyritkin. Taisi olla myös toinenkin Quattro gmbh:n tekele kaupan, mutta se oli vajaammin varusteltu.

    Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
    Mikä saa ihmisen tekemään tällaisen hirmuteon..? ;)
    Ei se mielestäni ole hirmuteko, kun tilalle vaihdetaan konsernin paras moottori ;)

    edit: Arto oli (taas) nopeampi...

    Comment


    • #32
      Niin, ässän suorituskyky dieselin kulutuksella. Mun mielestä vallan järkevää :)

      Comment


      • #33
        Niin, ässän suorituskyky dieselin kulutuksella. Mun mielestä vallan järkevää :)
        Ok, en tiennytkään, että tälläinen on pikkuisen kutiteltuna mahdollista.. Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuollainen ässän suorituskyvyllä oleva 2.5 V6 diesel kuluttaa?

        edit. Miksei muuten osta sitten sitä 2.5 V6 quattro dieseliä ja kutittele sitä, eikä raiskaa ässää?? ;)

        Comment


        • #34
          Ei toki vakiokokoonpanolla, pitää hieman tarkentaa :) V6 koneista en tiedä, koska näissä on R5 moottori. 200 hepan teholla ja 500 väännöllä kulutus pyörinyt 6,5 litrassa seka-ajossa. Katsotaan mihin muuttuu, kun otetaan ne hevoset ulos.

          Comment


            #35
            Muttakun kädet haisee tankkauksen jälkeen pahalta...

            Comment


              #36
              Mikä saa ihmisen tekemään tällaisen hirmuteon..? ;)
              Se nyt on vaan niin, että sopivan kokoinen tai sopivasti kutiteltu TDi syö elävältä tollasen NA-bensakasin.

              Muttakun kädet haisee tankkauksen jälkeen pahalta...
              Jotkut käyttävät ajohanskoja autolla ajellessa ja on myös dieselistejä jotka käyttävät tankkaushanskoja :)

              Comment


              • #37
                Se nyt on vaan niin, että sopivan kokoinen tai sopivasti kutiteltu TDi syö elävältä tollasen NA-bensakasin.
                Joo uskotaan, enkä olekaan mikään dieselvihaaja, edellinen autoni oli diesel ja vielä BEMARI.. ;) Pointtini oli lähinnä siinä, että miksei kutittele sitä A6:sta ja jättää ässän laittamatta lihoiksi?

                Comment


                  #38
                  Niin ja kutiteltu bensa pesee sen kutitellun dieselin. Ihan yhtä järkevää kun takavuosina aina verrattiin sitä 1.9 turbodieseliä 2.0 bensavapariin.

                  Comment


                  • #39
                    Kutitellussa bensassa vaan harvemmin kulutus laskee. Eiköhän tuo dieselöinnin järkevyys ole käyttömukavuudessa suhteessa tehoon ja kulutukseen.

                    Comment


                    • #40
                      Aletaan lähestyä erään nimeltämainitsemattoman B:llä alkavan palstan diesel vs. bensiini vääntöä.. ;)

                      Comment


                        #41
                        Täältä ääni bensakoneelle. Ääni siinä mielessä, että bensakasin jytinöitä ei nokilekalla hätyytellä... :)
                        Nimim. Omanikin on kaunis.

                        Comment


                          #42
                          Onkohan kenties meidän rakentama S6 tdi minkä olette joskus nähneet nettiautossa?
                          Tais olla nagaron sininen mitä katselin, oliskohan ehkä joku parivuotta aikaa sitten.

                          Comment


                            #43
                            No niin, eipäs oteta herneitä nenään tuosta edellisestä, tarkoituksella hiukan karrikoidusti kirjoitetusta kommentistani :) Jotenkin vaan tuntuu, että monet dieselien vieroksujat eivät oikein tiedä minkälaisen suoristuskyvyn nykyiset TDi-koneet kykenevät antamaan, puhumattakaan niiden kulutuksesta verrattaessa samantehoiseen bensakoneeseen.

                            Comment


                              #44
                              Onhan niitä periaatteesta dieselin vieroksujia (allekirjoittanut :) ) mutta ei se suorituskyky ole silti jäänyt huomaamatta. Joskus vaan tulee tarve näpäyttää takaisin kun verrataan ahdettua ja vaparia eli tässä tapauksessa turbodiesel ja bensavapari. Eiköhän se 2.5 V6 diesel ihan realistisesti olisi aika lapsellinen jos ei siinä olisi mutkaa kyljessä...?

                              Tottakai ahtamalla saadaan parempi suorituskyky ja taloudellisuus. Reilumpi vertaus lienee vaikka saman aikakauden kutiteltujen 2.7 TDI ja 2.7 BiT välillä.

                              Comment


                              • #45
                                Eihän tässä vertailtu, kyseltiin vaan miksi on vaihdettu C4 ikäluokan V8 bensa 2.5 TDI R5 tuotteeseen. Tarjoaahan tuo Bensa kasi enemmän äänimaailmaa, sekä menohalua. Mutta piristäminen ei ole helppoa, eikä siinä ainakaan taloudellisuus parane sen myötä.

                                Joten ymmärrän ainakin itse, miksi jotkut haluaa hyvin varustellun ässän korin ja varusteet, sekä tunkea sinne tuon diesel koneen. Varsinkin kun diesel autoilijat yleensä viettää autossa paljon aikaa, on sen varustelut ja kulutus yksi tärkeä asia.

                                Comment


                                  #46
                                  Joskus vaan tulee tarve näpäyttää takaisin kun verrataan ahdettua ja vaparia eli tässä tapauksessa turbodiesel ja bensavapari.
                                  Mutta tässä nimenomaisessa keississähän oli kyse V8 vaparin vaihtamisesta TDi:hin. Eipä tässä muuten ole tarkoitus aloittaa TDi vs NA Bensa -vääntöä.

                                  Comment


                                    #47
                                    No joo, suu virneessä täällä kirjoitetaan. Villen pointit on sen verran järkeviä etten niitä lähde vastaan vänkäämään, totean vain Jeremy Clarksonin kuolemattomat sanat: "Diesel is satans fuel."

                                    Comment


                                      #48
                                      ja jättää ässän laittamatta lihoiksi?
                                      Ässiä on maailma täys, nimim. Itse paalannut kaksi, kolmas menossa.

                                      Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin moottorin teho/painosuhteella. Arkiajossa toki merkkaa kulutuskin jotain.

                                      Olen alkanut pyöritellä päässäni tuota samanlaista operaatiota, lähinnä siksi että saisi lisää vetopainoa. A6 tdillä saa kiskoa alle 1600kg, kun taas ässällä kaiketi n. 1800kg. Ja alkaapa tuon oman rakkineen korikin olemaan aika rujossa kuosissa, toisaalta vironmaalla kasi-urssit on halpoja

                                      Comment


                                      • #49
                                        tuo uudempi v8 tdi-kone maksaa edullisessa naapurimaassamme ~5ke.
                                        eikä sitten ole siinä sit suinkaan kaikki kustannukset - eli rahan säästö laittamalla tommonen on vähän sit suhteellinen käsite.

                                        Comment


                                          #50
                                          No siinä tapauksessa sitä pitänee kutsua harrastukseksi.. ;)

                                          Dieselien kanssa harrastaminen vaan on Suomessa vähän kallista touhua, kun autolla pitäisi ajaa verrattaen paljon, että liikenteessä pitämiselle ei tule turhia kustannuksia. Mulla lötkön dieselöinti kaatui juurikin siihen. Nyt tosin näyttäisi siltä, että olisi voinut ihan hyvin suorittaa. Kilometrejä tulee näköjään se vajaa 600 viikkoon, joten alkaisi olla taloudellisestikin perusteltua..

                                          Comment


                                            #51
                                            Mut eikös dieseleiden käyttövoimavero ole poistumassa, ja tilalle tulee veronkorotus polttonaineeseen? Eli V8 tulille vain (se bensa).

                                            Comment


                                              #52
                                              Ei se käyttövoimavero poistu. Alenee loivasti (18 %) mutta tosiaan diesel-polttoaineen hinta nousee.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei se käyttövoimavero poistu. Alenee loivasti (18 %) mutta tosiaan diesel-polttoaineen hinta nousee.
                                                Nii-i, se on metka juttu kuinka tässä maassa verot muuttuvat, mutta autoilija maksaa loppupeleissä kovat verot joka tapauksessa, tavalla tai toisella.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kyllä se varmasti tulevaisuudessa poistuu kokonaan, ensi vuoden muutos on vain eka steppi.
                                                  Tälläsen C4 tdiq:n käyttömaksu nousi nyt kun se määritellään painon mukaan edelleen.
                                                  Kokonaissumma vuodelle on nyt about 740e maksutapalisien kera. Halvemallakin pääsisi :)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    A4 1.9 tdiq avantin käyttövoimavero vähenee noin 80€, eli tankillisen verran vuodessa. Ihme näpertelyä, eihän tuollaisella muutoksella saavuteta tosiaan yhtään mitään. Byrokratian rattaisiin ehkä muutaman lisäkierroksen mutta se on sitten siinä.

                                                    Jos oikeasti haluaisi jotain muutoksia saada aikaiseksi niin autovero pois. Ennemmin sitten muutama sentti polttoaineeseen lisää veroa sitten, jos on aivan pakko.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Saavutetaan sillä se, että ihmisten ostovoima vähenee. Itellä ainaki, koska jatkossa meneen polttoaineisiin enemmän rahaa. Nyt jo menee yli 500e kuukaudessa dieseliin, enkä ole kaupparatsu tai yrittäjä.
                                                      Mun näkemys on, että litrahintaan ei saisi koskea muuten kuin laskemalla sitä ;)

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tuo viime aikoina nähty polttoaineiden hinnanousu kiihdyttää inflaatiota hullun lailla. Ostovoima vaan heikkenee koko ajan.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mitä eroa on Avantin ja Sedanin takapuskimilla?
                                                          Kovasti ovat saman näkösiä, mutta onko jotain selkeetä eria mitoissa tai muodoissa?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                                            Mitä eroa on Avantin ja Sedanin takapuskimilla?
                                                            Kovasti ovat saman näkösiä, mutta onko jotain selkeetä eria mitoissa tai muodoissa?
                                                            Pitäisi olla identtiset.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X