Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi c4 s6 tdiq?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi c4 s6 tdiq?

    Tuossa miettinyt onko kukaan törmännyt tuollaiseen tapaukseen?
    Onko tehtaalta voinut lähteä s6 korilla mutta diesel tekniikalla c4 koppasta quattro avanttia?
    Tuollaisen omistanut jonku aikaa ja ei tietoa että onko tuollaisena lähtenyt tehtaalta vai onko tuo vain joskus rakennettu saksassa jonkun toimesta.

    Auto valmistunut 10/97, eil aika viimeisiä c4 koppasia?
    Autossa on s6 mallin etupuskuri ja etulokasuojat, takakaarissa ne muoviset levikkeet ja s6 takavalopaneeli.
    Etupenkit säädettävällä reisituella, kolmipuolanen ratti ja etujarrut vissiin ne hp2 mallit, juuri ja juuri mahtuvat 16 vanteiden sisään.

    #2
    Olen kanssa tuollaiseen törmännyt ja saksasta samanmoista vuosi sitten katselin mutta sitä en tiedä onko tehtaan tekeleitä vai "itse tehtyjä"! Nettiautossakin oli tollanen myynnissä joskus!

    Comment


    • #3
      Luulen vahvasti että on vaan ässään tiputettu diesel tekniikka.

      Comment


      • #4
        Juu nettiautossa tuo auto oli myynnissä.
        Onko noihin c4:iin ollut "black optic" paketteja, ainakin mustat kattokaiteet varustekoodi oli ja lisäksi on ikkunalistat mustat ja myös maskin kehys, ja maski näyttää tehtaalta lähtösen näköiseltä, ei itse teipatulta.
        Minkä kokoset jarrut noissa normaalisti on vai onko ne noin suuret normaalista quattrossa?
        Ainakaan aiemmassa sedan etuveto c4 tdi:ssä ei muistaakseen ollut läheskään noin isot etujarrut.

        Comment


          #5
          Ässästä pitäisi vielä löytyä myös poikkituki etutolppien välistä ja S6 mittaristo. Tehtaalta lähtiessä on koneina ollut vain AAN (169kW, I5 2.2t) tai AEC (213kW V8 4.2 vapari)

          Edit: ja katoppa vielä takajarrut, onko tuuletetut levyt (269*20mm) vai umpikiekot (245*10mm). Vain ässässä on ollut tehtaalta nuo paksummat levyt.
          Viimeksi muokannut STP; 23.2.2011, 09:22. Perustelu: takajarru juttu.

          Comment


          • #6
            Diesel tuo on siis ollut huoltokirjan mukaan kyllä, mutta voi olla sit että tuohon on saksassa vaihdettu nuo korin osat. Sävyeroja ei ole puskureissa ei lokareissa eikä näytä maalipinaltaankaan että ois yli vedetty.

            Takana on ihan umpikiekot.

            Comment


              #7
              Diesel tekniikalla tiedän ainakin 2kpl, toinen Suomessa, toinen Ruotsissa. Molemmat olivat muistaakseni alkujaan V8 koneisia, joihinka vaihdettu ainoastaan mylly, muuten normi ässiä.

              EDIT: Kuten Momo jäljempänä tarkensi, näistä toinen on Ruotsissa.
              Viimeksi muokannut terroristiristo; 24.2.2011, 13:48.

              Comment


                #8
                Eikös germaaniautoihin saa varustelistalta ihan mitä tahansa? Voihan ne lokarit ja puskurit yms olla ihan perus diesel A6 orkkisvarusteita.

                Comment


                  #9
                  Katoppa vaikka varustetarra, sitä tuskin on lähdetty alkuperäisestä vaihtamaan. Löytyy takakontista, apparin puolen sivuluukun takaa koriin liimattuna.

                  Comment


                  • #10
                    Mäkin tiedän ainakin yhden ässän johon oli vaihdettu diesel tekniikka.
                    Tässä on alkuperäinen huoltokirja ja ihan a6 2,5tdi ael q siinä lukee.
                    Sitä olen just miettinyt että onko saanut "ruksittua" noita ässä korin osia, varustekoodeista en sellaista löytänyt.

                    Comment


                      #11
                      Tuskinpa on A6:sta saanut S6:n optiikalla j alustalla tehtaaltakaan?

                      Itsekkin tässä suunnitellut jonkun S6:n suolestamista ja oman A6:n varustamista S6 alustalla ja korimuutoksilla.

                      Comment


                        #12
                        Mites noissa ässien dieselöinneissä, joutuuko myös lootaa ja perävälitystä muuttamaan että saa kierroslukualueen edes jollekin järkevälle hehtaarille?

                        Comment


                          #13
                          Diisselin loota kans, välityserot on vaihteissa.

                          Comment


                          • #14
                            Samanlainen kooditarra oli kontissakin mikä on myös huoltokirjan kannessa.

                            Comment


                            • #15
                              Tuota, muistanko nyt väärin, vai eikös nuissa c4 korisissa a6:ssa ole juurikin samat puskimet kuin c4 korin s6 mallissakin?

                              Takavalothan nyt voi vaihtaa kuka vain, missä vain ja miten vain muutamassa minuutissa. :)

                              Pulleammat lokasuojat toki ovat olleet vain s6 mallissa, ei normi a6 mallissa.

                              Liekö tuo Samin auto sitten jotain "evosarjaa". Onhan niitäkin muutamia, mallista riippuen näkynyt maailmalla.

                              Comment


                              • #16
                                Etupuskuri on ainakin ässässä leveämpi juurikin noiden leveiden loksujen takia plus matalampi helma. Takapuskuri varmaan samanlainen?
                                Tuossa on ne muovilipareet kaarissa ja takapuskurin reunassa.

                                Sitä just mietin kun 10/97 valmistettu niin aika viimosia c4 korisiahan tuo taitaa olla?
                                Että oisko tehtaalla voinut olla s6 koria ja puskettu mitä osia löytynyt? :)

                                Comment


                                  #17
                                  Kuulostaa perin ei-Saksalaiselta meiningiltä. Ehkä jossain Italiassa, Ranskassa tai *hyrrr* Venäjällä. :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo etupäässä puskuri ja lokasuojat on eri S6:ssa ja A6:ssa. Takapäässä taitaa olla kaikissa sama puskuri.
                                    Takajarrut kertoo jo paljon. Nuo vakio AEL kiekot takana on hemmtin pienet vs S6:een.

                                    Mulla tietysti oma lehmä ojassa, kun S6:n ulkonäköä olen omaan ajatellut. S6:n lätkää ei kuitenkaan tulisi, eikä S:n merkkejä muutenkaan :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei korissa ole sinänsä mitään eroa vakiomalliin. Takapuskurikin on sama kaikissa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Itse olen törmännyt useampaan "tdi ässään" myynnissä ja olen vahvasti sitä mieltä että jonkinsortin äsline pakettia ollu nakuun saatavana. Tosin taitanee rajoittua takavakaajaan, rattiin ja jousiin tämä paketti.

                                        Comment


                                          #21
                                          S-penkkejä ja -ruoreja on minun tietääkseni saanut, ihan siinä missä muihinkin, jo tehtaalta. Etusiipien ja -puskurin, valopanelin, sekä niiden takakaarien muovien asennus jälkikäteen ei liene mikään ameriikan temppu. Sama taitaa päteä HP2:n. Takajarruista päätellen näin on tehty.

                                          En ihmettele yhtään, jos vastaan kävelee V8-versiosta dieselöityjä ässiä. Kone kun on tunnettu siitä, että jossain kohtaa sille alkaa öljy maistua. Vastaava projekti on joskus pyörähtänyt omassakin takaraivossa, tullut jopa ääneen lausuttua aatoksensa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu, kyllä luultavasti noin on auton alkuaikoina tehty, eli noi korin osat varmaan vaihdettu (sen verran käytön jälkee näkyy puskurissa ja lokareissa että olleet pitkään :) ).
                                            Varustekoodeista löytyy tuo kolmipuolainen ratti, sporttipenkit ja "sport" alusta.
                                            Vakaajat pitää tsekata, minkä paksuset ne normisti on?

                                            Millon muuten on valmistettu viimiset c4 koriset?

                                            Tuliko c5 sedan ja 97 puolella?

                                            Comment


                                              #23
                                              Takavakaaja on käsittääkseni kaikissa sama, etuvakaajaa on kahta versiota mutta tdi:ssä on se paksumpi jo tehtaalta.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vähän OT, koskas joku innokas kenkälusikoi ekan V8 TDI:n C4 koriin? Tehojen puolesta pitäisi olla OK, AEC on 213kW, D3 A8:n ja Q7:n V8 TDI:t on 235-240kW. Omapainoa 240kW varten pitäisi löytyä 1680 kiloa, sekään ei liene ongelma...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuo aihio ja moottori, niin sovitetaan.. ;)
                                                  On tuo mielessä ollut joskus semmoinenkin, mutta ajatuksissa on ollut lähinnä 3.3 TDI. Se on lie melko harvinainen ja siten jopa kallis, ehkä..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onkohan kenties meidän rakentama S6 tdi minkä olette joskus nähneet nettiautossa? Oli silloin itselläni myynnissä.
                                                    2 kpl ollaan niitä tehty, yksi pöyrii suomessa ja toinen ruotsissa (veljelläni).
                                                    Ovat ihan aitoja ässkutoisa, joihin vaihdettu dieselin kone, laatikko ja muita tarvittavia osia. Alkuperäiset V8:it vieläkin hyllyssä ja kunnossa olevia motteja, saa ostaa pois jos kiinnostaa ;)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja momo Näytä viesti
                                                      Onkohan kenties meidän rakentama S6 tdi minkä olette joskus nähneet nettiautossa? Oli silloin itselläni myynnissä.
                                                      2 kpl ollaan niitä tehty, yksi pöyrii suomessa ja toinen ruotsissa (veljelläni).
                                                      Ovat ihan aitoja ässkutoisa, joihin vaihdettu dieselin kone, laatikko ja muita tarvittavia osia. Alkuperäiset V8:it vieläkin hyllyssä ja kunnossa olevia motteja, saa ostaa pois jos kiinnostaa ;)
                                                      Näitä pirssejä tarkoitinkin itse, en vain tohtinut alkamaan nimia huutelemaan :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuliko c5 sedan ja 97 puolella?
                                                        Tuli -97.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onkohan kenties meidän rakentama S6 tdi minkä olette joskus nähneet nettiautossa? Oli silloin itselläni myynnissä.
                                                          2 kpl ollaan niitä tehty, yksi pöyrii suomessa ja toinen ruotsissa (veljelläni).
                                                          Ovat ihan aitoja ässkutoisa, joihin vaihdettu dieselin kone, laatikko ja muita tarvittavia osia. Alkuperäiset V8:it vieläkin hyllyssä ja kunnossa olevia motteja, saa ostaa pois jos kiinnostaa ;)
                                                          Mikä saa ihmisen tekemään tällaisen hirmuteon..? ;)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo
                                                            Mikä saa ihmisen tekemään tällaisen hirmuteon..? ;)
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja arto s
                                                            En ihmettele yhtään, jos vastaan kävelee V8-versiosta dieselöityjä ässiä. Kone kun on tunnettu siitä, että jossain kohtaa sille alkaa öljy maistua.
                                                            Vielä kun lisätään, että pikkuisen kutiteltuna TDI pieksee sahapukin väännöissä, ei taida tarvia enempää perustella?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X