Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etupäästä kuuluva narina pakkasella A4 B7

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Etupäästä kuuluva narina pakkasella A4 B7

Hei,

Oisko kellään ajatusta siitä että mikä kyseisen narinan voisi aiheuttaa?

Narina kuuluu jyrkemmin kääntäessä, eli ei pienistä ohjausliikkeistä. Ei narise pompuissa tai hidasteissa...ainoastaan rattia enempi käännettäessä. Narinaa alkaa kuulumaan vasta pakkastan painuttua tuonne -10 asteen kylmemmälle puolelle. Lämpimästä hallista lähdettäessä ääntä ei kuulu vaikka kuinka kääntelee. Olen yrittänyt paikallistaa ääntä ja tuntuu että se tulisi vasemmasta etukulmasta.

Alkaako siellä jonkun tukivarren puslat olemaan lopussa vai oisko jollakin muita veikkauksia?

Niinhän tuo narisee. Katsastajasetä saa kertoa jos on jotain väljää...

Comment

Et oo ajatellu että se narina voi kuulua lumesta? :) Ja puslat kovettuu pakkasella joten ne saattaa narista.

Comment

Tuntuu olevan audin ominaisuus tämä äänekkyys talvella! Oma A6 C5 oli kesällä täysin hiljainen ja nyt kitisee ja vinkuu joka paikka. Jopa kakkosautoa(-95 mondeo) olen oppinut arvostamaan tänä talvena hiljaisuuden vuoksi!

Comment

Muistaa rasvailla puslia/heloja niin ei nitise. Ainakin -92 80 nitisee talvella vain lumi pyörien alla.

Comment

Narisee aina pakkasella. Huollon yhteydessä käskin tarkistaa puslat ja laittaa vaseliinia. Ei kuulemma väljää, meni katsastuksestakin läpi. Edelleen narisee. Ei liene mitään tehtävissä.

Comment

samaa narinaa a4 b6 kuatrossa...

mulla syypäänä vakaajan koiranluun kumipuslat,eilen otin taas irti ja rasvasin,kun alko pitää narinaa...

Comment

Ei löytänyt innokas katsastusmies väljyyttä mistään vaikka tarkkaan joka kulman repi ja väänteli. Innokkuudesta/tarkkuudesta kertoo se että toinen kaveri katsasti siinä samassa ajassa kaksi autoa kun tämä vanhemman polven edustaja tutki minun autoni. Noh.. ehkä näin jälkiviisaana ja puhtain paperein selvinneenä voisi todeta että hyvä kun kävi tarkasti joka paikan läpi. Jos jotain vikaa olisi löytynyt, niin voisi ääni olla kellossa toinen. :)

Nyt ilmojen lämmettyä ovat narinat hävinneet ja ongelma siinä mielessä poissa. Pitää paneutua asiaan tarkemmin sitten ensi syksynä kun narinat taas palaavat.

Ainiin, sellainen maininta loppuun ettei katsastusmies voinut tarkastaa jarrubalanssia/jarrutehoja...totesi vaan että "nämä quatrot eivät pysy tuossa rullien päällä vaan nousevat poissa" ja että "lähes kaikki muut nelivedot kyllä on pystynyt testaamaan". ;)

Comment

Jarrutestiä eivät kaikilla paikoilla tee myöskään sen takia, koska jossain tapauksessa saattavat rikkoa torsenin tai jotain muuta osaa. Nämä kun eivät tykkää tuosta pyörimiserosta hirveämmin. Se on eriasia jos se johtuu itse tien pinnasta kun ajataan miten ajetaan (kahva edellä mieluusti, jos tilanne sen sallii), mutta "luonnottomassa" tilanteessa saattaa jokin paikka antautua.

Comment

Working...
                  X