Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarruvikavalo (o) A6 -03 2,4 V6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarruvikavalo (o) A6 -03 2,4 V6

    Moi,

    Näytössä palaa jatkuvasti [COLOR=yellow](o)[/COLOR] vastaava merkkivalo [COLOR=yellow](keltainen[/COLOR]). Jarrupalojenvikavalohan se on (kehoittaa vaihtamaan) Palat eivät ole loppu n.2cm jäljellä, nestettä näyttä olevan vikakoodit luettu (ei mitään) nollattu kuitenkin. Mutta käynnistyksen jälkeen tämä (o) keltainen merkkivalo syttyy (isoon) näyttöön eikä sammu. Mikä voisi olla vikana. Olen sulattanut autoa hallissa ja yrittänyt ruikkia crc:tä kohti antureita mutta en tiedä oikein missä ne on, ei ollut siis apua. Olisiko kenelläkään apua?

    Kiitos

    #2
    Ota rengas pois ja irroita jarrupalan anturit kummaltakin puolelta ja ruiskuta sitä CRC:tä sinne kosketinpinnoille liittimien sisään. Ne jarrupalojen varoitusvalon liittimet on siinä jarrusatulan takana iskarin tolpan pidikkeessä jossain.

    Comment


    • #3
      Kiitos, yritän tehdä tämän.
      Ilmeisesti anturit löytyy eturenkaista vai ovatko ne takarenkaissakin?
      Sattuisiko olemaan vielä minkään moista kuvaa aiheesta? Tällä pääsen kyllä jo varmasti alkuun.
      Kiitos

      Comment


        #4
        Ovat käsittääkseni vain eturenkaissa. Ja nimen omaan sisäpuolen paloissa on anturit. Ei niitä oikein voi olla huomaamatta, varsinkin jos niitä vielä hakee sieltä. Seuraat vain piuhaa joka lähtee palalta kunnes tulee liitin vastaan.

        Comment


        • #5
          Ja kun tämä liitin tulee vastaan niin se aukeaa vetämällä ja sinne suihkutan crc:n, suljen ja pitäisi vian poistua? Pitäisikö varoa jotain tiettyä?
          Kiitti

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Elmonautti Näytä viesti
            Ja kun tämä liitin tulee vastaan niin se aukeaa vetämällä ja sinne suihkutan crc:n, suljen ja pitäisi vian poistua? Pitäisikö varoa jotain tiettyä?
            Kiitti
            Näin juuri, liitin aukeaa vetämällä, mutta siinä on muistaakseni joku "lukitusklipsu" mitä painaen se avautuu ainakin helpommin. Rohkeasti vaan crc:tä sinne liitinpintoihin kumpaankin liittimeen ja takasin kiinni.

            Comment


              #7
              Uskon toki, että kun sanotaa, että paloissa on 2cm jäljellä. Sen verran vain on omissakin paloissa ollut ulkopuolisissa pintaa, mutta sispuoliset on ollut loppu, että kysyn vain, että onko tuo 2cm sisä vai ulkopuolen palojen mitta?

              Toki siellä voi olla kontaktihäikkääkin johdossa tai liittimessä.

              Comment


                #8
                Muistaakseni en on aina männä puoleisessa palassa, joka olisi loogistakin, sillä se kuluu kuitenkin aiemmin.

                Comment


                • #9
                  Luulen että olet oikeassa. Liitin on aukaistu ja uitettu CRC:ssä ei auttanut.
                  Siis palojen vaihtoon.

                  Comment


                  • #10
                    Terve,
                    Tilanne on nyt selvitetty ja valo sammunut. Etupalat oli todellakin kuluneet ja samalla vaihdettiin levytkin.
                    Jotta ei olisi kaikki menneet liian hyvin niin vetoakselin suojakumi oli hajonnut. Tästä selvittiin onneksi vain vaihdolla.

                    kuitti

                    Comment


                      #11
                      Onko tällä valolla mitään muuta merkitystä kuin palojen kulumisvaroitus? Muutama päivä sitten syttyi mittaristoon, mutta esimerkiksi tänään ei ole syttynyt ollenkaan.

                      Onko tällaisessa satunnaisessa palamisessa todennäköisempää, että anturissa/liittimessä on häikkää, kuin että palat olisivat loppu?

                      edit: Paloissa oli vielä ruhtinaallisesti pintaa. Edellinen omistaja on syystä tai toisesta kytkenyt anturin johdot yhteen, liekkö kyllästynyt liian aikaisin syttyvään varoitusvaloon.
                      Hieman oli kytkentä vain alkanut purkautumaan, mikä sitten sytytteli valoa.
                      Viimeksi muokannut Sound; 1.5.2011, 13:28. Perustelu: selvitys

                      Comment


                      • #12
                        Jaa-a, vissiin tuo valo syttyy silloinkin, kun ABS puolella on jotain häikkää.
                        Laitan heti kärkeen auton tiedot, eli A6, 2001, V6 Multitronic, AML/FNW
                        Välillä tuo samainen jarrun keltainen merkki syttyy ABS merkin kanssa ja summeri huutaa. Löytyi seuraavia vikakoodeja:

                        Address 03: ABS Brakes
                        Control Module Part Number: 8D0 907 389 D
                        Component and/or Version: ABS/ESP front D56
                        Software Coding: 06299
                        Work Shop Code: WSC 02325
                        VCID: 346CF1A42EAB
                        4 Faults Found:
                        00532 - Supply Voltage B+
                        07-10 - Signal too Low - Intermittent
                        01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
                        03-10 - No Signal - Intermittent
                        18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
                        P1848 - 35-10 - - - Intermittent
                        01119 - Gear Recognition Signal
                        35-10 - - - Intermittent

                        Address 01: Engine
                        Control Module Part Number: 3B0 907 552 AP
                        Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0001
                        Software Coding: 11582
                        Work Shop Code: WSC 02325
                        VCID: 72E037BC143F
                        1 Fault Found:
                        18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
                        P1649 - 35-10 - - - Intermittent

                        Kävin tuossa ajamassa ihan pienen lenkin, niin auto hyytyi hetkeksi. Kun ajoin ihan hitaalla nopeudella, etupäästä kuului jotain korinaa, ihan kuin ABS yksikkö tekisi siellä ihan omiaan ja vetäisi jarrut kiinni. Auto kuitenkin pysähtyi ja en aluksi tahtonut päästä liikkeelle. Kun painoin jarrua voimakkaasti niin sen jälkeen pääsin taas liikkeelle. Mitään varoitusvaloja tai merkkejä ei kojetauluun syttynyt. Ei jarrujen tai vaihteiston osalta. Eikös tuossa ole, että nuo kaikki ovat vähän epäsäännöllisesti ilmeneviä? Mikä tässä sekoilee, jokin anturi vai ABS laatikko ... ?

                        Comment

                        Working...
                        X