Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 jousisarjat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 jousisarjat

    Olisi asennusta vailla H&R:n -40mm jousisarja.
    TUV-lapuissa oli maininta että 169kW asti (eli 2.2 koneelle).
    Tuo oma on 4.2 kasilla ja sen 213kW, eli uskaltaako noita nyt
    ruveta alle ruuvaamaan? Jousisarjan malli on 29828.

    Audiworldin foorumilla meinasivat että olisivat liian löysät? Nyt alla KAWin
    55mm ja sillä keula on itselleni liian matalalla ja olisi tarkoitus saada vähän ylemmäs.
    Lapuissa kyllä oli että S4/S6 90-97.
    Foorumeilla keskusteltiin S6:een liittyen näistä malleista 29921 (V8), 29921 (sport), 29771 (race)

    Tai jos olisi kokemuksia tai kuvia noista kasikoneisen alla.
    Pikaisia vastauksia olisin vailla!

    #2
    Ei ole kokemusta, mutte eikös kasi ollut kevyempi kuin turbo vitonen? Vois näin ollen kuvitella että koko auto painas hieman vähemmän.

    Comment


    • #3
      Autotalli.comista katsoin, että 2.2T S6 (sedan + man) painais 1650kg, ja otteesta katsoin että oma 4.2 S6 (myös sedan + man) painais 1770.

      Comment


        #4
        On kasikone käsittääkseni kevyempi. Ero tosin on max 20 kg joten ei liene jousille merkitystä. Eikä tuo kasin lisätehokaan koria vielä niin paljon enempää sysää että pitäis jäykemmät olla.

        Eri asia sit että onko fyysisesti jotain eroa jousissa.

        Comment


          #5
          Eikös TUV lapussa pitäisi olla hyväksyntä myös V8:lle, jos haluaa sen vielä katsastaakkin?

          Comment


          • #6
            Lapuissa ei kyllä ole mitään mainintaa V8-koneista. Ainoastaan lueteltujen mallien kohdalla "169kW asti".

            Comment


              #7
              H&R:llä on V8-koneisiin ässiin oma jousisarjansa.

              Comment


                #8
                Samat jouset ne on paikalleen sopivuuden kannalta, eikä keulan painossakaan ole eroa niin paljoa, että se vaikuttaisi mopon ohjaukseen. En muista, josko ysikuutoseen edes tarttee tüv-lappuja leimalle? Mulla on, muttei niitä kyllä oo kysytty.

                Edit: parempaa tietoa.

                Comment


                • #9
                  Osaatko Teppo sanoa onko se jousisarja joku noista mitä luettelin tuolla ylempänä?
                  Pitääpä huomenna soittaa liikkeeseen ja palauttaa nuo, ei noita kannata alle ruveta laittelemaan.
                  Eikös todistukset tarvi 1992 nuoremmille?

                  Ja jos joku tietää mistä kasikoneiseen löytyis sopivat jouset alle viikon toimitusajalla, saa ilmoitella.
                  Pitäisi ennen ensi viikon torstaita saada vaihdettua joko madaltavat jouset, tai alkuperäiset alle kun
                  katsastus menee umpeen.

                  Comment


                    #10
                    29921 on V8-versio

                    Comment


                      #11
                      H&R-sarjoissa taitaa (S6) C4 sedanien jousilla fyysiset erot olla seuraavat: V8-koneisissa on enemmän kierteitä (4,75 vs. 5,75) etujousissa ja taitaa olla ainevahvuus millin enemän (15 vs. 16 mm). Takapäässäkin kasikoneisessa näyttäis olevan 0,5mm paksummat jouset, miksiköhän? 29828 (20VT) ja 29921 (V8) jousisarjojen TÜV-lappujen perusteella ainakin. S6 V8 ja S6+ näyttäisivät olevan samoilla mitoituksilla olevilla jousilla, mutta ilmeisesti jotain eroa on vietereissä oltava, sillä plussaan on aivan omat jousensa. Toisaalta plussaa ei ole tainnut tehtaalta saadakaan muuten kuin Quattro GmbH:n / tehtaan sporttialustalla, eikä ole tainnut takapään tasonsäätöäkään olla näissä edes optiona.

                      Tässä vielä lähdettä:
                      S6 20VT (29828)
                      S6 V8 (29921)
                      S6+ (29771)

                      Comment


                      • #12
                        Hieno homma että täällä jotkut oikeasti tietää miten asiat on :)
                        Tiedänpä huomenissa heti viedä nuo takaisin ja tilauttaa oikeat tilalle.

                        Comment


                          #13
                          Plussa on vakiona x milliä matalampi kuin "normi" S6.

                          Comment


                            #14
                            Olisi kanssa tarvetta päivittää alustaa ässästä, iskareiksi tulee tod.näk. bilsteinin sprintit mutta mitkä jouset?
                            H&R katalogi antaa farkku ässään vain sarjan 29921 mutta sedaniin 29921 ja 29828. Onko 29921 se oikea? Ja onko kokemuksia eibach sarjasta E1530-140 ässäläisen alla.

                            Tepon sivuilla eibach hinta 270 ja h&r 423. Saako rahoille vastinetta jos päätyy h&r:än?

                            Comment


                            • #15
                              Tehtiin tuossa juuri urssiin alustaremppaa ja alle tuli Bilsteinin Sprintit, Eibachin jouset sekä kaikki puslat, tukivarret sun muut. Ongelmana on nyt kuitenkin, ettei auto madaltunut ollenkaan, perä jopa nousi selvästi. On kyllä jämäkkä ajaa, mutta melko hirveän näköinen. Voiko asennuksessa mennä jotain pieleen? Mietin että onko näihin ollut saatavilla jotain huonontien alustaa, jossa joustintuet tms. olisivat erilaiset, vai onko tuo Eibachin tuote vaan paska? Onko kellään kasikoneisessa noita Eibacheja ja jos on niin ovatko samanlaiset kuormajouset?
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                generaattori: H&R 29921 on V8 sedan ässän jouset, ja ilmeisesti käy tosiaan myös Avanttiin sen suuremman massan takia.
                                Tuo 29828 on varmaanki 2.2 sedaniin, ja siinä on jo jousen vahvuudessa ja kierrosmäärissä eroja, eli ohuempaa ja vähemmän kierroksia.
                                Itselläni on V8 S6:ssa nuo 29921, ja voin kyllä kehua. Itse maksoin 360e noista uusina.

                                Itselläni tippui ässä tuolleen Bilstein & H&R:llä
                                Click image for larger version

Name:	Audi2.jpg
Views:	1
Size:	105,7 Kt
ID:	1603140

                                Comment


                                • #17
                                  Itselläni tippui ässä tuolleen Bilstein & H&R:llä
                                  Onko tuo sun auto tasaisella pinnalla tuossa kuvassa? Näyttää siinäkin perä melko korkealta, keula taas sopivan matalalta. Pohdin nimittäin tässä että josko vaihtaisi Eibachit H&R:ään. Turbomallin jousisatsilla 29828 näyttäs tulevan tosi matala mitä olen kuvia katsellut, mutta tuolla sun satsilla tuollainen etukeno? Onko sulla kuvaa minkänäköinen auto oli KAWeilla? Eräässä saksalaisessa nettikaupassa oli kaksi vaihtoehtoa, 45/35 ja tuo 55/35 joista sai valita.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ole tasaisella tuossa, on hyvässä balanssissa molemmat päät. Pitää koittaa ottaa kuva ja laittaa tänne.
                                    Tuossapa yksi kuva 55/35 KAWit alla. TUV lapuissa oli maininta vaan 2.2 koneelle, ja kaikkialla luki että ko. sarja sopii V8:lle.
                                    Mutta kyllä tuo meni ihan liian matalaksi keulasta, koko ajan hakkas putket maahan ja panssari raapi tiehen.

                                    Click image for larger version

Name:	S6-3.jpg
Views:	1
Size:	105,9 Kt
ID:	1603148

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkohan tuo H&R v8 ilmiö muillakin jousivalmistajilla? Itsellä urssissa eibachin 30/35 setti ja perse laahaa maata. Kontissa on kyllä subi, mutta tuskin se vanereineen ihan älyttömästi lisäpainoa sinne on tehnyt, etenkin kun vararengas on poistettu sen tieltä.
                                      Nyt siis tilalle tarttis jäykempää sarjaa ja tuo H&R houkuttelisi, etenkin jos lopputulos on Hookoon kuvan mukainen. Tuo olisi juuri sopiva.

                                      Comment


                                        #20
                                        Itsellä urssissa eibachin 30/35 setti ja perse laahaa maata
                                        Mulla taas toisin päin, perä ylhäällä ja keula siellä korkeudessa jossa kuuluikin. Autona oli kylläkin C4q avantti dieseli. Edellinen pitkäkatto C4 dieseli oli H&R:llä ja kulki todella hyvin balanssissa mutta tippui kokoajan vaan alemmaksi mitä enempi auto oli ajossa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla nyt myös tuo H&R 29921 -sarja alla. Kuva on hämärässä hallissa paskasesta autosta, mutta kyllä tuosta olennaisen näkee ja lattia on tasainen. Eli mukavasti vaaterissa on, joskaan älyttömän matala autosta ei tule, jämäkkä kylläkin. Maavaraa ei siltikään matalimmasta kohdasta ole kuin ~9 cm. Tuossa aikaisemmin postaamassani kuvassa jossa oli Eibachin jouset alla niin selvisi että mulla oli takana jousilautaset väärin päin ja sen takia perä korkealla :)
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nuo K.A.W. -in jouset on kyllä asialliset, jos hakee tosiaan matalaa. Itsellä oli V8 //Ssään tarkoitetut jouset 2.8 koneisessa ja maavaraa oli vähimmillään joku 8 cm. Rekisteriotteeseen tuli, että perä oli hiukan matalampi, vaikkakin sarjahan on 55/35. Tietty 2.8 "keveys" vaikutti siihen varmaan. Olisi muuten myynnissä satsi noin 2 tuhatta ajettuna ;)

                                            Comment

                                            Working...
                                            X