Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä edullisista rengasmerkeistä ovat hiljaisia?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Marangoni on yksi hiljasimmista renkaista mitä olen ajanut, tosin koko oli siinä autossa 195/65R15. Hinnoista ei tietoa.

Comment

Samassa koossa marangonit oli mun mielestä jollaavat b-asconan alla.

Nyt on tarkoitus kokeilla Hankook W300 saksankitkat koossa 225/40R18 keväämmällä kun kadut ovat suurimmalta osin sulia. Saisi säästettyä noita uusia contin nastoja ja kai noilla saksankitkoilla sen kesänkin ajaa, pintaakin on 6-7 milliä. Hiljaiset pitäisi ainakin olla, mutta sulaako alle sitten kesällä selviää varmaan.

Comment

Misukan PS3 225.45.17 ollut minun mieleeni omassa kulkineessa. Jos parempaa tarjolla tai tiedossa, vaihdetaan heti.

Comment

Hankook ventus v12 evo k110 on mun mielestä aika hiljanen rengas ja muiltakin ominaisuuksiltaan hintaisekseen erittäin pätevä. Camskillsiltä tilattuna jää selvästi alle max budjetin toimituskuluineen. Taitaa olla 225/45/17 koossa nyt jotain ~360e luokkaa. Itse en muita harkitsisikaan mikäli noilla kriteereillä mennään.

Comment

Annoin itseni tulla ylipuhutuksi paikalliseen rengasliikkeeseen, mitä vaimon kulkineeseen tulee.
            BF Goodrichit samaan hintaan kuin rengas-online:sta ja asennus päälle. Ja plussana pitävät vielä vanteet siellä kunnes tulen noukkimaan renkaat ja vanteet.

Omaan ajattelin kyllä noita Nankangin NS2:sia kokeilla. Niin paljon eri mielipiteitä niistä ettei noista tule hullua hurskaammaksi jos ei itse kokeile. Voi sitten kesän jälkeen / aikana raportoida miten käy.
            Noita 245/35/19 olin ajatellut, jos ne vain noille vanteille menee.

Comment

Ei ole kyllä vakuuttaneet minua yhtään mitkään nankangit. En ymmärrä mistä ihmiset kaivaa noita positiivisia käyttäjäkokemuksia. Mutta jos joku haluaa sellaiset autoonsa laittaa niin en toki estele. Jokaisen on tehtävä makkara mieleisekseen.

Comment

Eipä mulla itsellänikään ihan hirveän kovaa arvostusta ole, mutta kuten sanottua. Ei noista tule hullua hurskaammaksi jos muita aina kuuntelee.

Comment

Komppaan kyllä Turbo^T:tä. Itsellä oli aikanaan vajaa 300 kaakkisessä etuveto fiiatissa nankangin kumit(joo, oli vara vaihtaa ahdin, mutta kumit otettiin rengas-onlinen halvimmat) ja surkeampia sai kyllä hakea. Heti kun tie muuttui kosteaksi, loppui pito sekä jarrutuksissa, että kiihdytyksissä. Onhan noissa voinut tapahtua kehitystä, mutta itse en eläissäni moisia osta enää.

Comment

Täältä kans miinusääni nankang ns-2. Halvat oli kyllä, mustat ja pyöreet.
                    Mutta ei niitä voinut renkaiksi sanoa,tosiaan kosteella kelillä leikkiessä oli aika arvaamattomat.
                    Yli satasen vauhdissa ääni oli kun olis ollu susilauma auton alla;)
                    Autokin oli kyllä M3 bemari.
                    Niin ja koko oli 225/45/17.

Saa kyllä koettaa, mistä sitä tietää vaikka olisvat parempia nyt, kun 3v sitten.

Comment

Good year exllence,Hankook ventus s1 evo ja Toyo proxes t1r ovat ollet hiljaisimpia mitä olen tavannut.
                      Kaikkia pitäis saada camskillistä edukkaasti. Itseasiassa olivat oikein hyviä renkaita kaikki etenkin tuo hankook ja koot ovat olleet 225/40/18

Comment

Tohon Nännikani hommaan vielä ihan omakohtaisia kokemuksia.

Mä ajoin viime kesänä seuraavasti:
                        Alkukesän Kleber hydraxer 235/45R17 dot2809 ...noihan on "itäeuroopan miseliinit" ja ihan ok:t olikin.
                        Elokuussa löin alle Nankang NSII 225&235/35R19 dot1810 ja snadisti nousi sisämelutaso +100 km nopeudessa. Tai ehkä melun äänenkorkeus muutui, noi kleberit piti matalampaa "jumpsuttavampaa" ääntä. Märkäpidossa ei ollut huomattavaa eroa Paineet tosin oli jonkin verran napakammat noissa kun on "pikkuvenyt" niin se tietysti hieman tohon vaikuttaa. Kuivalla noi nappas jopa paremmin lähdöissä kuin kleberit.

Mun mielestä ei tollanen etuveto 1.9 tdi yhtään parempia nakkeja tartte. Toisaalta B6 aika hyvin noita meluja blokkaa jos muihin saman ikäluokan konsernituotteisiin vertaa. Ja joo tuskin noita mihinkään räsäseen tai em. M3:een kannattaa laittaa... mutta helpolla ne ainakin mun mielestä hintansa arvoset on.

Mielessä ois tuossa kesällä kokeilla Falkeneita R18-kokoisina (tarkemmat detskut kun vannekuviot selvillä) joten voin sitten sanoa että miten ne tähän yhtälöön sopeutuu...

Comment

Vähän offia mutta en malta...

Onko sillä välilä pyörikö se Nankangit yms. satasen vauhdissa Risan vai tavan voimanlähteen omaavan esim. B6/B7 korisen ajoneuvon alla...?

Comment

ja lisäää offia... Itsehän en asiasta tiedä, mutta jotenkin on sellainen kutina että suurempitehoinen auto (ts. suurempitehoisen auton kuljettaja) aiheuttaa monesti renkaille hieman enemmän rasitusta kiihdyttäessään sinne sataseen. Mitään en mistään ymmärrä, mutta kyllä itsellä ainakin helposti on "tilannenopeuksissa" eroa kun ajaa jollain joka kulkee tai jollain mikä ei... Jotain on ehkä myös tolla hinnoittelulla tekemistä asian kanssa 70k€ auto muutaman satkun halpiskumeilla vs. 7k€ auto muutaman satkun halpiskumeilla... got it?

Comment

No kun tilannenopeudella ei juuri pitäisi olla eroa kulkee se kippo 100 km/h tai 300 km/h. Paisti jos se tilannenopeus mistä puhutaan on esim +200 km/h. Silloinhan toisella ei sitä saavuta. Mutta piste tähän. Köyhällä ei ole vara ostaa huonoa ;)

Comment

Syksyllä tuli 20" vanteille väliaikaisesti Nankangin NS-2 ja sen mitä niillä ennen talven tuloa ehti ajaa ei niistä niin huono kuva jäänyt. Melu nousi edeltäjistä (puoli pitoiset Nero Zerot) mutta vastaavasti tuolla rengaskoolla tuntui miellyttävämmälle ajaa (voi olla että myös kuluu nopeammin) mutta uraherkkyys laski varsin pyöreämuotoisen olan vuoksi merkittävästi ja siltä osin pyörä oli ihan positiivinen yllätys.

En tiedä lähtisikö noita sitten toista kertaa kokeilemaan. Falkenia tai jotain vastaavaa kanssa tulevalle kesälle katsellut. Kummeneeko se sitten niin paljon että se kannattaa ja edelleen kannattaako vs joku merkkirengas jotka ei taas ole enää kovin paljoa kalliimpia? NS-2 117 euroa ja rapiat kappale, Falken 154 ja Nokiaa alkaa saada jo 170 euroon. Rengasonline, 245/45-18 kokoa...

Comment

Täälläkin kokemusta että Kumhon KU-31 vaikuttaisivat keskivertoa astetta hiljaisemmilta asfaltinkuluttajilta

Comment

Katselin tuossa Camskillistä noita Hankookin Ventuksia ja hinta tuntuisi olevan kohdallaan.
                                    Kysyin verrokiksi paikallisesta rangasliikkeestä saman renkaan hintaa tasapainotettuna ja sarjan hinnaksi kertoivat 570 €. Renkaat näyttäisi olevan Camskillissä sarja n.350 € ja kaverilta löytyvät rengas- ja tasapainotuskoneet.

Miten on tuolta Camskillistä tilattuna,pitääkö niihin hintoihin vielä lisätä jotain toimituskuluja tms? Eli onko tuo hinta minkä ilmoittavat toimituspaikan jälkeen kokonaishinta?

Comment

Postikulut on 25£ / n. 30€ kun tilaat yhden kierroksen kumeja.

Comment

Itselle ostin viime kesäksi Sunnyn 235/35/19 91XL W:t ja vaikka pitäs olla ihan kauheinta kuraa en ole huomannut hintaanssa nähden mitään vikaa. On hiljaiset ja oon yrittämällä yrittänyt saada sateella pidon pois mutta ei, tosin ne on 1.9tdi quattron alla joten ei ole mistään voiman pesästä kysekkään.
                                        Oon ollut todella tyytyväinen koska noi oli lähes ilmaiset ja tähän asti en ole katunut.

Comment

Keväällä tilasin Nankangit koossa 205/45r16 ja kesän todella vähäisten ajojen perusteella ovat melko kauheat. Miinus tulee uskomattoman löysästä tuntumasta, kapealla vanteella(6") myötäävät kun ilmaa ei olisi ollenkaa. Ilmeisesti sopivasti venytettynä toimivat paremmin.

Comment

onko raadilla kokemuksia näistä? mulla on ens kesäksi eteen minerva 225/35/18 ja taakse sunew 235/35/18. ilmeisesti halvimpia mahdollisia kumeja... tulivat ostamieni vanteiden päällä, ja kelasin ajaa ne loppuun kun niissä on vielä ihan hyvin pintaakin.

Comment

Nankang NS-2 on sen verran kokemuksia, että ajoin niillä noin 35-40tkm. Rengasmelu oli ainut huono nuissa halparenkaissa.
                                              Rengasmelu ei ollut ihan hirveä. Voisin ostaa uudestaakin.

Mutta S4 alle kun laitoin, niin olivat takarenkaat äkkiä sileät. Koko 225/45/18, rengaspaineet oli 3bar.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                                onko raadilla kokemuksia näistä? mulla on ens kesäksi eteen minerva 225/35/18 ja taakse sunew 235/35/18. ilmeisesti halvimpia mahdollisia kumeja... tulivat ostamieni vanteiden päällä, ja kelasin ajaa ne loppuun kun niissä on vielä ihan hyvin pintaakin.
                                                Noiden speksien mukaan renkaiden vierintäkehä on eri mittainen eli älä tunkkaa niitä quattroon alle. Muutenkin saat autosi ajettavuudesta huomattavasti enemmän irti, jos hankit edes jotenkuten kelvolliset renkaat. Halvimmat kiinakummit eivät sellaisia ole.

Comment

Jaa enpäs olekaan tajunnut että leveys vaikuttaa halkaisijaan... Eikös tuo 8mm ero mene juuri ja juuri siihen kulutuspinnan verran eroa -nyrkkisääntöön?

edit: olin ajatellut että profiili on millimetrimäärä jostain johonkin, mutta sehän on siis profiili=prosenttimäärä leveydestä.
                                                  Viimeksi muokannut tumpsi; 29.12.2011, 12:49.

Comment

Working...
                                                  X