Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

King Pin kulma ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• King Pin kulma ?

Onko kellään tietoa mikä olisi URQ/S2 maailman tolpassa KPI kulma?

Myöskin lähde kiinnostas.

Urkistahan tuo on ihan mitattavissa. Ässä pirulainen onkin sellainen että kpi voi vähän muuttua jos nilkka laitetaan tolppaan hiukka eri kohtaan kiinni. Mutta mitattavissa se on siitäkin yhtä lailla. Faktaa asiasta ei tällä hetkellä vielä ole.

Comment

Niin, tosiaan, unohdin, että s2:ssahan toi nilkka on irrallinen.

Siis tarkotin s4 ja urq palikoita, missä ko. kulma on kiinteä. Tiedän, että sen saa mitattua. Joskaan ei helposti.

Comment

http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=11&t=8196

Onko tuolla mitään oleellista?

Comment

En näkisi operaatiota mitenkään erityisen vaikeana. Tolppa tasaiselle pöydälle napa pöydän pintaa vasten ja siitä korkeudet alapallon reikään sekä iskarin yläpäähän. Mittauskohtien etäisyys pöydän pinnassa pitää merkitä niin siitä pitäisi irrota kulma. Riippuu toki vaaditusta tarkkuudesta.

Comment

Miksei suomessa keskustella tuolla tasolla? Tuo taso, etenkin detaljien kertominen muistuttaa erästä toista lajia jossa olen jotain menestystä jo saavuttanut. Ideanahan pitäisi olla että mitä enemmän kerron vastakilpailijoillen, niin sitä paremmaksi tulen itse. Aika harva laji on tällainen suomessa, jos kysyt vanhalta parralta miten se teki sen niin se yleensä vain hymähtelee. Ei auta lajia yhtään.

Erittäin mielenkiintoista luettavaa tuo motorgeek-linkki.

Comment

Siitä vaan, ala keskustella. :)

ameriikan joe oli tällasta mittaillut, uskoo sitten ken tahtoo:

The strut bearing is 820mm above ground and 520mm from the car centerline. => The strut bearing is 820-175=645mm above the control arm pivot line and the strut bearing is 160mm inward of the ball joint. After giving up on calc.exe and finding my 20 years old Ti-52 it was easy to find that the strut is angled inward with 13.9 degrees.
              sivulla 2.

E: Sanottakoon vielä, että jos joku toimittaa mulle mitat t89 pyöräntuennan geometriasta, niin lupaan vääntää vuorokauden sisällä sellaisen 3d-mallin, jolla pystyy mallintamaan alustan käyttäytymisen pyöriä käännettäessä, eri alustan korkeuksilla jne. Ja laitanpa sen vielä internettiin kaikkien iloksi. Ongelma on siinä, että ne mitat pitäis saada. Näyttää siis siltä että puran oman auton ja mittaan siitä. Tulee sitten kun tulee ja laitan nettiin jos jaksan.

Comment

No, tarvitaanko me oikeasti joidenkin brittien neuvoja tässä :)

Avoimuudessa ja esitystaidoissa, ehkä?

Comment

Mulla on myös mittalevyt, jolla voi mittailla pump steeriä eri ajotiloissa. Lainaan sitä vastaan, että joku dokumentoi tulokset kunnolla.

Mun omassa käytössä ei ole tarkkuudella mahdottoman paljoo väliä. Vaikka ottas valokuvan ja mittais siitä, riittää mulle, mutta tuotekehitysprojektina sais olla mahd liki originaalia.

Comment

Working...
                  X