Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 helmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 helmat

    Sanokaapas fiksummat, onko ns "karvalakki" A4 B6 Audissa olevat maalaamattomat muovihelmat samat, kuin esim S-linessa olevat maalatut helmat? Itelle tuli vaan mieleen että jos maalais noi korin väriseks. Näyttäis pirunpaljo paremmalle.

    Miksköhän noi alunperinkään on jätetty ilman maalia?

    Toinen kysymys: irtoaakohan noi kuin helposti korista? Eli kannattaiskohan maalata osien ollessa kiinni autossa... Ainaskin kaikki sisustan muoviosat on niin perkuleesti kiinni, että irroituksen jälkeen niitä on hankala saada enää siististi paikalleen :/

  • #2
    Erilaisethan ne karvalakin helmat on, S-linet on pulleemmat. Oman karvalakin helmat maalattiin korin väriin ja on tosiaankin huomattavasti paremman näkönen!

    Parilla ruuvilla ovat kiinni, oven kun avaat ja kurkkaat sinne helmamuovin "taakse", niin löydät ruuvit molemmista päädyistä. Ruuvit irti ja muovin saa liu´utettua irti ovesta.

    Comment


    • #3
      Niin siis onko nyt kyseessä noi ovien alareunojen "helmat" vai oikeen oikeet sivuhelmat mitkä menee koko kyljen matkalta?
      Teemu tossa tarkotti ilmeisesti noita ovien alaosia...

      Comment


      • #4
        Niin siis tarkoitus ois maalata kokonaisuudessaan helmat korin väriin... Eli etu- ja takapuskurin "alahelmat" sekä sivuhelmat, ja ne oven alaosissa olevat listat ois tarkoitus värjätä.

        Meinasin vaan, että onkohan ne muovilaadultaan erilaiset, ne jotka on esim S-linessä? kun nuo tuntuu aika pehmoisille ja elastisille ainakin kesäkuumalla.. mietin vaan, miten maali pysyy kiinni jos pinta on kovin elastinen ja joustava...

        Comment


          #5
          Niin siis tosiaan nyt on kyseessä kaksi eri asiaa:
          1) Muoviset helmakotelot, jotka ovat täysin samanlaiset perus- ja S-line ulkopaketissa. Alkupään B6:ssa nämä ovat maalaamattomat, samoin kuin puskurien alaosat ja ovien alalistat. Jossain vaiheessa, jo ennen S-line ulkopaketin tuloa lisävarustelistalle, optioksi (ja myöhemmin vakioksi) tuli maalatut "alaosat".
          2) Ovien alalistat, joita siis yllättäen autossa 4kpl. Näistä on muodoltaan kolmea eri versiota: Perusmallin ei-pullistetut, jotka ovat maalatut tai maalaamatta riippuen siitä onko muuten "alaosat" maalattu. S-line ulkopaketin ovien alalistat ovat hieman pullistettu ja aina maalattu korin väriin. S4 mallissa listat ovat vielä enemmän pullistetut, ja pääosin maalaamatta. Maalattujakin olen nähnyt, mutta en ole varma onko ollut tehtaan optio.

          S-line paketeissakin on huomionarvoista se, että ensimmäiset S-line autot eivät ikinä sisältäneet kylkilistojen merkkien lisäksi mitään ulkoisia tunnusmerkkejä. Ulkopaketti tuli tarjolle myöhemmin. Ks. esim. http://www.audiworld.com/news/02/s_line/content.shtml . Itselläni alun perin juurikin tuollainen.

          Ja itse asiaan: Kaikki maalaamattomat osat ovat maalattavissa. Todella huonokuntoisia ei kannata toki lähteä tekemään, mutta osaava maalari osaa tehdä pohjatyöt niin että maali pysyy niissäkin, joissa ei ole tehtaan puolesta pohjamaalia. Triviana voi arvata mitkä osat ko. autossa ovat alun perin maalaamattomia (ts. ei edes pohjamaalia): http://dumo.kapsi.fi/Audi/Kuvat/Per%e4.jpg

          Comment


          • #6
            Oma veikkaukseni on, että tuon vehkeen helmat on jälkikäteen maalattu, poislukien tuo takahelmahan on tuonmallisena ilmeisesti aina maalattuna?

            Comment


              #7
              Niin, kaikki muut paitsi alahelmat (puskuri, ovien alalistat, takalippa, etupuskuri) ovat olleet uudet osat pohjamaalissa ja maalattu sitten. Alahelmat alkuperäiset yli 250tkm ajetut. Enpä läheltäkään katsottuna eroa huomannut, sen verran hyvin tehty pohjat. Ja maali on myös pysynyt.

              Comment


              • #8
                Hmm, nyt en ihan ymmärtänyt, eli oliko nuo helmat nyt sitten uudet vai alkuperäiset? :D Mulla omassani on siis helmat ilman minkäänlaista maalia, ja kysymys kuuluukin, että saako niissä maalin pysymään kiinni? Muoviprimerilla olen ennenkin pohjustanut muoviosia, joita olen maalannut, mutta nuo kun tuntuvat olevan melko pehmoista tavaraa... Siksi kysyin että ovatko nuo maalatut ja maalaamattomat samaa tavaraa, vai ovatko nuo alunperin maalattuna tulleet helmat eri materiaalia?

                Comment


                  #9
                  Helman peittävien muovikoteloiden irroitus helppo. Ainut vaan että ylemmän ruuvirivistön peitelista tahtoo lohkeilla alapuoleltaan. Kannattaa lämmittää ensin hieman esim. kuumailmapuhaltimella. Puskureista alaosia poistettaessa on puskurit irroitettava. ( kulmakohdissa sisäpuolella ruuvit )

                  Comment


                    #10
                    Pitää ilmeisesti poimia nuo olennaiset lauseet omista viesteistä kun tuntuu sisälukutaidossa olevan haasteita :P:

                    "Kaikki maalaamattomat osat ovat maalattavissa. Todella huonokuntoisia ei kannata toki lähteä tekemään, mutta osaava maalari osaa tehdä pohjatyöt niin että maali pysyy niissäkin, joissa ei ole tehtaan puolesta pohjamaalia."
                    --> Voi maalata, kunhan pohjat tehdään hyvin. Todella huonokuntoisia ei välttämättä kannata.

                    "...ensimmäiset S-line autot eivät ikinä sisältäneet kylkilistojen merkkien lisäksi mitään ulkoisia tunnusmerkkejä. Ulkopaketti tuli tarjolle myöhemmin... Itselläni alun perin juurikin tuollainen...""...Alahelmat alkuperäiset yli 250tkm ajetut. Enpä läheltäkään katsottuna eroa huomannut, sen verran hyvin tehty pohjat. Ja maali on myös pysynyt..."
                    --> Alkuperäiset helmakotelot omassa autossani ovat edelleen paikoillaan, eivät olleet alun perin maalatut, maalattu korin väriin samalla kun laitettu S-line ulkopakettiin kuuluvat osat ja auto muutenkin maalattu.

                    Comment


                    • #11
                      Thänks, nyt maalaisjunttikin tajusi :)

                      Kunhan kevätaurinko alkaa pilkistää, täytynee hipsiä paikalliseen autovärikauppaan hakemaan Audin punaista ja muoviprimeria... pohjamaalia unohtamatta :)

                      Alkaa ulkonäköasiat olla omastamielestäni reilassa, kunhan saan tosiaan helmat maalattua korin väriin, -30mm alustasatsi alle, 18" pyörät ja etumaskien kromikaaret mustiksi...

                      Kyllä tästä vanhasta Opelistista taitaa loppujenlopuksi muovautua VAG:n vankkumaton kannattaja. Takana 6 Opelia, ja tämä on ensimmäinen VAG konsernilainen... Ihan näin OffTopic

                      Comment


                      • #12
                        Joo tosiaankin omasta maalattiin kaikki helmat ympäri auton ja ne ovien helmathan olikin valmiiksi korin väriset...
                        Ammattimaalari teki homman, ni en kyselly että mitä teki pohjille ym. , mutta hyvin on maalit kiinni pysyny!

                        Comment


                        • #13
                          TTH-80 paljonko maalari muutes halus operaatiosta rahaa? Veitkö auton sellaisenaan sinne, vai rapsitko helmat irti ja veit maalaamoon?

                          Mulla vähän kahden vaiheilla että maalaanko itse vai vienkö maalaamoon. Mulla on jonkinverran ruiskumaalauskokemusta (työkoneita ja auton lokasuojia, helmoja ym) mutta eniten tosiaan mietityttää tuo, että tulee muoville pohjat tehtyä oikein, että maali kans pysyy kiini...

                          Comment


                          • #14
                            Mulla makso muistaakseni 200eur. Paikallaan ne maalattiin ja hyvät tuli.

                            Comment


                            • #15
                              Arska: 500€, eli aika hävytön hinta, tosin tuossa hinnassa näkyy myös osien irroitus ja takaisin asennus...
                              Iltapäivällä vein auton maalarille ja seuraavana päivänä hain pois, sikäli meni ihan kätevästi!

                              Comment


                              • #16
                                Kävin paikallisessa automaaliliikkeessä kyselemässä, ja pelkästään aineet maksais 190?!! (sis. muoviprimeri, 4dl sävyä ja lakka päälle) Saakohan automaaleja tilattua netin kautta mistään? tai onko kellään tietoa mistä vois saada edukkaammin tästä Kouvolan seudulta?

                                Comment


                                • #17
                                  mitenkäs noi alahelmat irtoo puskureista ,eli täytyykö irroittaa ensin
                                  puskuri vai saako ne alaosat irti puskurit paikoillaan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Helpommin saa helmat irti kun purkaa puskurit ekaks pois.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pakko on puskurit irroittaa kun ovat kulmakohdista ruuveilla kiinni sisäpuolelta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisko kellään kuvallisia ohjeita noihin sivuhelmojen irroitukseen? Itse en ainakaan ole löytänyt mistään

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tällainen tuli nopealla googlettelulla vastaan:

                                          http://www.euroaddiction.net/forum/b...t-removal.html

                                          Toivottavasti auttaa, paremmankin olen jossain joskus nähnyt.

                                          Comment


                                            #22
                                            Nuo yläpuolella olevat mustat muovilistat on sitten aika halpoja, kun niiden klipsit irrottaessa rikot. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Aiheeseen liittyen: mm S-line puskurilirppoja myydään "pohjamaalissa". Onko tuo sävy sama kuin noissa ekoissa B6 vakiona eli semmoinen mattaharmaa/musta se alaosa puskimesta? Meinasin vain että menishän se ilman maalaustakin kun on tehtaaltakin. Siis jos karvalakin tilalle S-line helmoja laittas...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pitänee kokeilla tässä ketjussa ollutta vinkkiä että lämmittää niitä listoja hieman, niin toivottavasti ei klipsut hajoisi.. Ainakaan niin helposti :D

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn
                                                  Aiheeseen liittyen: mm S-line puskurilirppoja myydään "pohjamaalissa". Onko tuo sävy sama kuin noissa ekoissa B6 vakiona eli semmoinen mattaharmaa/musta se alaosa puskimesta? Meinasin vain että menishän se ilman maalaustakin kun on tehtaaltakin. Siis jos karvalakin tilalle S-line helmoja laittas...
                                                  Ei ollut sama ainakaan mulla, kun pari vuotta sitten 1.8tq:n keula askarreltiin. Eli maalia pintaan vaan. Ja S-line osat on sen verran paremmat, etta kyl ne kannattaa maalata, on kuin tekisit faceliftin B6:lle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkupään B6:n osat ovat muistaakseni ihan läpivärjättyjä, ts. ei maalissa ollenkaan - ei pohja eikä pinta. S-line osat ovat tosiaan aina pohjamaalissa, koska autoon asennettuina ne on aina maalattuja. Eli käytännössä maalaamattomuus ei ole vaihtoehto. Ja kyllä se todella törkeältä näyttäisikin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mistä noita helman yläpuolella olevia peite listoja saa tilaaltua? Vai pitääkö marssia marmorille?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Marmorilta nopein ja helpoin. Olikohan listalla hintaa muistaakseni reilusti alle 20e/kipale

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Marmorilta nopein ja helpoin. Olikohan listalla hintaa muistaakseni reilusti alle 20e/kipale
                                                          Mikähän mahtaa olla näille peitelistoille osanumero?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itse itseltään (ja muilta) kysyen että mahtaako se olla tämä 8E0853985B
                                                            Viimeksi muokannut kraiski; 6.2.2014, 13:07.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X