Kuinka hankala on irroittaa etulokari C4;sta. Päällisin puolin näyttää helpolta hommalta, mutta kukapa tietää. Lokari on ruostunut puhki ja ajattelin että on helpompi korjata kun on pöydällä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Etulokarin irroitus A6 C4
Collapse
X
-
-
Sisälokari pois, sitä kautta näkee loksun alalistan kiinnitysmutterit kun kaivaa sieltä kuran alta. Alalistan mutterit pois, lista lähtee vetämällä vähän eteenpäin ja ulos. Sitten loksun takaosan muovilärpäke pois, on kiinni parilla ruuvilla + butyylimassalla. Lärpäkkeen takaa muistaakseni 1 ruuvi pois. Lokarin etupään ja korin välissä on kannake, voi ottaa joko lokarin päästä tai korin päästä irti, 2 ruuvia. Tämän jälkeen ulkopuolelta sieltä alalistan alta 2kpl ristipäätä pois. Etuovi auki ja sitä kautta muistaakseni kanssa 1 ruuvi pois. Konepelti auki ja yläpuolen ruuvit pois, 2kpl on niitten muovitöppylöiden alla mistä toinen on siinä vesikaukalon kohdalla ja toinen siellä edempänä. Sitten vielä sivuvilkku irti niin saa lokarin käteen.
Comment
-
Ei sitä sisään-ulos suunnassa minusta saa säädettyä. Joko sulla ei ole puskuri kunnolla lyöty sinne kiinnikkeeseen tai sitten lokari jotenkin viturallaan. Tuon lokarin etupään kiinnikkeen taittelu voisi ehkä auttaa, jos olet 100% varma siitä että puskuri on oikeasti kiinnikkeessään kunnolla. Se kun pitää nimenomaan lyödä paikalleen.
Comment
-
Mulla on saanut etupuskuri pienen pusun joskus apparin nurkkaan ja se huullostaa saman kuuloisesti lokariin verrattuna. Lokari näyttää olevan ilman kolhuja.
En kyllä keksiny, että miksi se noin on. Puskurikin oli irti kesällä ja sitä saa lyödän ja repiä suht voimallisesti irrottaessa ja kiinnilaitossa. En tekis kyllä pakkasessa moista.
Jos nyt joskus saisin hankittua nuo S:n lokarit ja puskurin sais tutkailtua, että mikä siellä oikein takkuaa.
Ps. ei tietoa mistä saisi S6:n lokarit ja puskurin (mustat mieluiten)? + ehjä musta avantin takapuskin
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiPs. ei tietoa mistä saisi S6:n lokarit ja puskurin (mustat mieluiten)? + ehjä musta avantin takapuskin
Bildelbasen.se: A6/S6, lokasuojatViimeksi muokannut terroristiristo; 4.1.2011, 17:06.
Comment
-
Itse ei tule niinkään noita S6:sia seurattuakaan, kun vanhempi S4 on itsellä. S4:ään kyllä osia tuntuu löytyvän mukavasti.
Comment
-
-
Sisälokarit kun ottaa irti, sieltä hiekan seasta se kyllä löytyy. Kuskin puolella oli juurikin muistaakseni semmonen muovisuoja, näkyy kyllä selvästi. Vänkärin puolella ne ruuvit on sen aktiivihiilisuodattimen takana. Muutaman lokarin lähiaikoina irroittaneena voin varoittaa että en ole sitä ulkolistaa saanut irti sievästi mistään, eli kannattaa varautua sen (ja miksei samalla kaikkien alalistojen, ebay) uusimiseen.
Comment
-
Nyt täytyy tunnustaa tyhmyyteni mutten tajua miten se tuolta otetaan. Olen seurannut mielestäni ohjetta jokaisen kohdan verran mutta ei vaan irtoa. Tai takapäästä ja ylhäältä irti mutta etupää kiinni jossain? Mielestäni lokari on kiinni puskurissa tai toisinpäin?
Oliko ohjeen "lokarin etupään ja korin välissä on kannake" se siinä heti etupyörän edessä? Irrotin siitä 3 ruuvia lokarin päästä.
Onko siellä edempänä vielä jotain? Miten sinne pääsee käsiksi? Ps. En ole irrottanut puskuria, kun ohjeessa ei siitä mitään puhuttu.
Comment
-
Kyllä google auttaa :) ensimmäinen hitti esim. varmaan auttaa eteenpäin.
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...244#post655244
PS. Ja se puskuri on joskus _todella_ veemäisesti kiinni siinä lokarin klipsussa/pidikkeessä mikälie. Voimalla repimällä lähtenyt, koska en ilmeisesti osaa oikeaa tekniikkaa.
Comment
-
Ko. linkin vitoskohtaan asti pääsin ja sitten jumissa. Eli sain pelkääjän puolen sivuritilän irti mutta raivokkaan taistelunkaan jälkeen kuskinpuoli ei irtoa. En käsitä miksi. Sitten rupeskin satamaan... ei nyt mene putkeen ;) Täytyy jatkaa myöhemmin.
Mun tarttee varmaan pultata se lokari takas, jotta voin vääntää puskuria irti siitä? Lähteekö tässä vain toi maalattu osa puskuria irti vain myöskin joku rakenne (kenno tms.) puskurin alla?
Sain vanhan PC:nkin käyntiin ja Bentleyn auki mutta toi ohje ei kyllä vastaa minun autoa. Siinä irrotellaan kaikenmoisia trimmilistoja ja niiden ruuveja mutta mun autossa ei ole moisia ollenkaan. Ylhäällä kyllä lukee A6/S6 Sedan 95-97 mutta onkohan noi silti satasen ohjeet? Ohjeessa neuvotaan "unclip bumper ends from guide piece" ja "remove bumper ends downward and out of guide piece". Voisiko joku vielä ystävällisesti neuvoa, että miten tuo unclip tapahtuu käytännössä? Vai vaatiiko se tommosen trim pieceillä varustetun auton, kuten ohjeessa jotta niihin pääsee käsiksi?
EDIT: tosta postauksesta 11 eteenpäin mahtaa koskea minunkin A6:sta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...kurin+irroitusViimeksi muokannut ToniH; 28.7.2016, 16:36.
Comment
-
Kiitti! Täytyy jatkaa taistelua, kun keli taas paranee. Hitto, että on muuten taas osa ruuveista hyvin kiinni. Jouduin jo yhden poraamaan irti mutta muihin tehosi irrotusöljy, vasara ja raaka voima.
Oliskin nosturi. Tossa hiekkapihalla kaikki on jotenkin hankalan tuntusta. ;)
Comment
-
Noniin, tänään sain motivaation taas takaisin. Onneksi tuo A6 tarvii olla ajossa vasta talven tullen niin ei ole mikään paniikki vielä.
Puskuri irti siis: edestä sivummaiset ritilät tai sumarit veks ja kaksi 6mm 6-koloa veks. Sitten teoriassa puskuri on irti paitsi, että niillä ihme himmeliiliitoksilla vielä lokareissa kiinni. Ohje sanoo, kuten yllä mutta siitä ei käytännössä ole juurikaan apua. Koitin vääntää puskurin takapäitä alas, ulos, ylös jne mutta ei se käsivoimin lähtenyt. Sitten työnsin varovasti ison lattaruuvarin puskurin yläreunan ja lokarin väliin - takaapäin. Ja kampesin varoen puskurin maalipintaa ja naps, puskurin yläosa irtosi lokarista mutta alaosa vielä kiinni. Nyt pääsin kurkkimaan sinne väliin ja liitososa (guide piece) on semmonen missä vähän kuin koukku ylä- ja alaosassa ja puskuri siinä välissä. Tästä viisastuneena kampesin puskuria toiseen suuntaan ja sehän napsahti irti helposti. Sitten sama homma toiselle puolelle autoa ja minuutissa puskuri oli kokonaan irti. Siinä pitää varoa jotain anturia, joka ainakin mulla oli puskurissa kiinni.
Sen jälkeen yksi 10mm kannalla oleva pultti sekä ristipääruuvi lokarin etuosasta veks ja lokari käteen. Etuvilkku oli vähän tiellä mutta lokarin takaosaa nostaen ylös ja taakse niin lokari irtosi. Etuvilkun kuoressa on semmonen ruuvarilla käännettävä klipsi johon pääsee yläkautta käsiksi ruuvarilla pellissä olevan reiän läpi ja sitä käännettyään vilkunkuori liukuu suoraan eteenpäin. Pois ottaminen helpottaa uuden lokarin asennusta huomattavasti. Vanhasta lokarista pitää tietty siirtää kaikki muoviklipsit ja kiinnikkeet uuteen.
Pistin samalla Dinitrolia kaikkiin vähänkin rusertaviin paikkoihin, myös lokariin katsoen mallia mistä se vanhassa oli lähtenyt ruostumaan. Toki maalaamo oli vetänyt ruosteenestot ja kiveniskumassat jne mutta anyway, en meinaa tätä tehdä tälle autolle enää uudelleen.
Vähän yllättäen Taiwanin tarvikelokari istuu ihan hyvin.
Tarvittavat työkalut: 6mm 6-kolohylsy, 10mm pitkä hylsy, jatko, räikkä, ristipääruuvari, irrotusöljy, vasara ruostuneiden ruuvien koputteluun, lattaruuvari vivuksi. Pelkääjän puolella joku pönttö, jonka irrottamiseen 8 ja 13mm hylsyt tarpeen sekä jonkunmoiset tonget/pihdit kaiketi letkuklemmarien irrottamiseen (en vielä ottanut sitä irti). Niin ja joku soveltuva työkalu lohkolämppärin piuhan irrottamiseen puskurista, jos autossa on pistoke.Viimeksi muokannut ToniH; 1.9.2016, 16:25.
Comment
Comment