Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jarru upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei se mitään salaista oo, tuolta linkistä näkyy kitkapintojen hinta, bobbinit maksaa 100e/levy, keskiöiden suunnittelu 100e ja valmistus 100-150e/kpl riippuen miten monimutkaset tulee.

    Comment


      Nää on nyt virallisesti Nyrre testatut ja täytyy sanoa, että ainoat jarrut, jotka koskaan selvinnyt täällä ilman mitään ongelmaa. Ei hyytyviä polkimia, savuavia jarruja tai loppua kohden häviäviä jarruja. Vaikka 30 helteessä vedettiin pahimmillaan.

      Comment


        Mitäs kaikkia jarruja siellä on testattu?

        Comment


        • Kertosko viesti 386 mitään?

          Comment


            Jotain juu mutta vastaus on ei oikeestaan tarkemmin et mitä kaikkea siellä on testattukkaan.

            Comment


              No ne juuri, lisäksi ebc rautajarrut oli joskus väliaikaisena ja toki vakiojarrut.

              Comment


                Hienoilta näyttää ja hyvä että toimivat. Ja nyt ne on ponnistettu kunnon toiminnassa.

                Comment


                  Vaihdoin takaisin rautajarrut, kun nyt ehtii elaksoimaan noi kelluvat ennen seuraavaa rataa.
                  Kylläpä on kolho tuo poljintuntuma näillä kiinteillä levyillä, nyt sen huomaa hyvin, kun jumppaa edes takaisin.

                  Comment


                  • Tiedä sitten kuinka tieteellisen pätevä metodi tuo on, palat ja levyt kuitenkin hioutuvat aina vastaamaan toinen toistaan, jos vaihdat jommatkummat niin tottakai se kontakti ja tuntuma on ensin alkuun huonompi. Vai oletko vedellyt nuo vanhatkin levyt jo punahehkulle?

                    Comment


                      Molemmat oli omilla hioontuneilla paloilla eli vanhat palat samaan levyyn jne.

                      Vanhat levyt on vajaan vuoden vanhat, molemmilla vastaava ratakuorma takana.

                      Ei siinä muuta, kun noilla kiinteillä aina ajanut, huomaa eron vaan hyvin nyt.

                      Comment


                        Osaako kukaan sanoa löytyykö B6 takasatulapäivitykseen sopivia jarruletkuja "hyllytavarana"? Tässä ketjussa monta mainintaa pituudesta 350mm ja jostain vw letkusta mutta vanhat linkit ei toimi.

                        Comment


                          Itse teetin letkut. Voin kaivaa huomenna sähköpostista mitat tänne.

                          Noniin, tuollaisilla tiedoilla tuli letkut tilattua:
                          -Pituus 350mm
                          -12x1 banjo, 20 astetta taivutettu
                          -10x1 naaraspuolinen kierre

                          Jotenkin jäi mieleen että pituutta oisi voinut vähän muuttaa.. Viikonloppuna nappaan kuvan miten letku sinne istuu.
                          Viimeksi muokannut Joksa_; 7.2.2019, 20:22.

                          Comment


                            3B/BG 4 motion Passateista löytyy. Letkun kokonais pituus 340mm. paikkeilla.

                            B6 S4 letkun pituus 290mm.

                            Comment


                            • Jatketaas tätä keskustelua.. Tuli hommattua Z17 satulat b5 ässään ja nyt pitäisi keksiä mitkä levyt istuisivat parhaiten noiden satuloiden kanssa. Käsittääkseni levyt pitäisivät olla kooltaan 330mm ja paksuutta saisi olla 32mm. Onko kellään ehdotuksia tähän?

                              Comment


                                Tuolta löytynee tietoa
                                https://www.audizine.com/forum/showt...hlight=Cayenne

                                Comment


                                  Mulla pyörii Z17 kavereina Volvo V70R laikat. Huom. Ei ole täys sopivuus offsetin suhteen. Pitää esim. hieman hioa satulan sisältä palan stopparitappia ja olka-akselia.

                                  Myös pulttijakoa pitää hieman laajentaa ulkokehälle päin.
                                  Viimeksi muokannut tuxo; 21.3.2019, 19:41. Perustelu: eri pulttijako

                                  Comment


                                  • Kiitos vastauksista. Kyseinen V70R levysetti lähti eilen tilaukseen. Käsittääkseni joutuu myös suurentamaan pyörän pulttien reikiä koska Volvon jako 5x108.

                                    Comment


                                      Tämä viesti tulee nyt vähän myöhässä, mutta muille tiedoksi: Brembon sivuilla on katalogi, josta voi etsiä suoraan jarrulevyn mittojen perusteella levyjä. https://www.bremboparts.com/europe/en ja oikealta klikkaa dimension-kohtaa niin pääsee syöttämään mitat ja halutessaan +-2mm toleranssin mukaan hakuun. Sivuilta löytyy myös riittävän tarkat mittapiirustukset joista noita offset-yms. eroja näkee suoraan.

                                      Tein itse urssiin 17z satuloille levyä etsiessä vähän salapoliisityötä, kun jenkkifoorumilla tarjottiin tuota samaa V70R levyä (brembon numero 09.8615.11) tai vaihtoehtoisesti W164-koppasen ML-mersun levyä. Kummassakin offsetit olivat pielessä ja volvon levy tosiaan 28mm paksu ja väärällä pulttijaolla. Löysin sitten urssiin passelin levyn uusikoppaisen Viton numerolla, josta kirjoitin myös tuohon omaan projektiketjuun.

                                      Pikaisesti tutkimalla näyttäisi, että (vm. 2000) B5 S4 vakiolevy on kooltaan 320x30 mm ja korkeus 46,2 mm ja Brembon osanumero tälle on 09.A598.11 ja saa ehdottomasti huomauttaa, jos olen väärässä.

                                      Hakuun ehdoiksi laittamalla: halkaisija 330mm, paksuus 32mm ja korkeus 46 mm ja +-2mm filtteri käyttöön, lävähtää naaman eteen lista jossa ensin on mm. Peugeotin levyjä. Vähän alempaa näyttäisi löytyvän E-mersun levyjä. Esimerkiksi 09.A726.11 on korkeudeltaan lähes identtinen, ja mittapiirustuksia hetken vertaamalla orkkikseen huomataan mersun levyn istuvan 2 mm lähempänä tolppaa (en tiedä mahtuuko, sillä en B5-korista ässää omista). Myös reikälevynä näyttää samassa koossa saavan, jos semmoinen silmää hivelee.

                                      Useimmissa mersun levyissä on se hyvä puoli, että pulttijako passaa suoraan ja ainoastaan keskireikää pitää avartaa 1 mm verran (67->68). Ovat myös 32mm paksuisia minkä myös itse näin etuna.

                                      V70R levy on takalevynä Volvossa, ja levyn keskellä vaikuttaisi olevan ihmeellisen mallinen uloke tolppaan päin. Pitääkö sitä olka-akselia kihnuttaa juuri tuosta keskiosan kohdalta vai ottaako kulutuspinta kiinni tolppaan? Jos orkkislevyn ja tolpan välissä ei ole kulutuspinnan kohdalla tuota kahta milliä, niin silloin ei sovi mersunkaan levyt.

                                      Liitteenä brembon piirustukset kyseisistä levyistä, tiedoston nimi paljastaa minkä laitoksen levy on kyseessä.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • V70R etulevy on 32mm paksu kuten myös z17 alkuperäinen levy. Tilasin nämä levyt eteen https://m.autonvaraosat24.fi/brembo/1657346

                                        Comment


                                          Pähkäilin myös näitä levyjen offsettejä aika tavalla viime talvena kun piti saada satula mahdollisimman sisään, jotta vanteiden asennus ei ainakaan paljoa vaikeutuisi ässän vakiosatuloihin nähden. Aika monet vaihtoehdot kävin läpi juuri näiden levyjen mittakuvien perusteella ja lopulta paikalleen meni siis Mk5 R32 Golffin 345x30mm levyt. Harmi kun ei ole mittailuja ja kuvia tallessa, mutta muistaakseni sinne levyn taakse jäi tilaa aika tarkalleen milli. Satuloina on TTRS brembot Kenaxin mittojen mukaan tekemillä kannakkeilla joilla ne istuu mainiosti levyjen keskelle.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Risaan pitäisi haalia uudet jarrut vakioiden tilalle eteen, B7 RS4 tai Cayennen satulat ilmeisesti olisivat bolt-on. Ruotsin purkaamoilla nuo RS4 satulat näyttävät olevan edullisemmat kuin cayennen, onko käytettyinä hankkimisessa jotain huomioitavaa?

                                            Levyjen osalta kelluvat kiinnostaisivat, kuitenkin irtokehät mieluusti. Keskustelujen pohjalta ilmeisesti koot missä liikutaan ovat 350, 365 (rs4 vakio), 370 ja 380. Meneekö 370 levy + RS4 satula 18" vanteen sisään? Ymmärsin että RS4 paketti mahtuisi ainakin 18" vanteen sisälle.

                                            Comment


                                              Oon tässä pähkiny, että miksiköhän ei löydy mitään ajatuksia porsche macan levyn käyttämisestä Z18 satulan kanssa. Löysin nämä brembon sivuilta kun hain mittojen mukaan.

                                              Porsche numerot 95B615301 ja 95B615302
                                              Levy on 350x34mm, pulttijako sekä keskireikä suoraan oikein ilman että tarvii muutoksia.
                                              Levyn korkeus ja offsetti istuu hyvin lähelle esim. ML55 ja A45 levyjä.

                                              Mitenköhän hyvin keskellä satulaa ML55 levy on Z18 satulassa?
                                              Porssen levy olis pari milliä paksumpi (sama paksuus, mitä satulalla on touaregissä)

                                              Comment


                                              • Onkos kukaan käyttänyt D2 jarruja? Saisi race.fi:ltä 1680€ "kelluvien" levyjen kanssa ja pölysuojatuilla satuloilla https://www.race.fi/fi/product/44811...5790/1997-2000

                                                Vai kannattaako etsiä muita vaihtoehtoja..

                                                Comment

                                                Working...
                                                X