Onko siihen satulasta syöttöön jotain työkalua? Meinasin kyllä seuraavaksi kokeilla sitä korkki rengasventtiili ja pikkasen painetta perään metodia. Alkaa meinaa jo ottamaan päähän kun kahelta mieheltä tähän asti on menny jo 8h työtä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 jarru upgrade
Collapse
X
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viestiMäntien kokonaispinta-ala kasvoi 100% tai 200% ? Ei ihmekään jos vakitehostin ei toimi kunnolla enää.
Comment
-
Laitetaan nyt tänne kokemuksia halpis levyistä Z18 possun kuusmäntäsatuloihin.
http://www.mtecbrakes.com/brake-disc...-00-08-05.html
Näitä on moni muukin ostellut ja näin tein kanssa odotellessa light weight jarrujen valmistumista (Terho hoi). Vikahan näissä on jäähdytysripojen suunta, molemmissa sama eli toiselle puolelle menee ns väärinpäin. Toinen vika on toki paino, joka luokkaa puolet enemmän kuin kelluvissa.
Mutta nyt on rällätty rataa paljon ja nämä ei ole moksiskaan. Toimii radalla hienosti ja toinen puoli ei ylikuumene. Varmaan massiivisuus tekee myös varmuutta, ei muuta muotoaan jne. Suosittelen jo hintansa puolesta, jos ei ole tarvetta high tech jarruihin.
Comment
-
Onko kellään CAD kuvaa TTRS satulalle ja 350mm levylle? Esim B6 ässän etukiekolle?
Tuohon omaan probleemaan keväällä oli ABS purkki sökö. Kävi etelässä korjauksessa ja nyt rokannut täysin. Ainut että nuo OEM TTRS levyt olikin sysipaskat ja kierot. Täristävät aivan kauheasti ja ekan ratapäivän jälkeen ovat täristäneet myös kevyissä jarrutuksissa. Ei mikään ihme että ovat olleet takaisin kutsussa..
Comment
-
Nyt olis kiireellinen hätä. Olen tässä jarru-upgradea tekemässä ässään. B6 S4 jarrut on tulossa joka nurkkaan, taaksekkin tulee siis ihan "full" setti eikä siis adaptereilla. Eteen jo asentelin ja takapää on nyt vuorossa.
Hilppeet odottanut monta vuotta hyllyssä ja nyt noita takajarrujen laatikoita tonkiessani en löytänyt kuin yhdelle satulalle ne takajarrupalojen alle tulevat pellinpalaset (liukupala?). Marmorilla nuo maksaa 22 euroa kappale!! ja menisi tilaushommiksi muutenkin. Auto pitäisi saada ajoon viikonloppuna.
Joten, olisiko kellään joka on B6/B7 S4 takajarrupalojansa vaihdellut, jäänyt ylimääräiseksi noita palojen alle tulevia peltipaloja nurkkiin pyörimään? 2 kpl tarve. Kyseessä siis osa.nro 3D0615231. Samaa osaa käytetään myös mm A6/A7/A8 jne takajarruissa.Viimeksi muokannut Lupe-81; 16.8.2017, 12:39.
Comment
-
Moi, joo kiitokset tarjouksista. Nyt kävi niin että remppa vähän venyy viikonlopun yli kun nuljasin jarruputken mutterin. Laitoin siis jo tarvikepellinpalat ulkomailta tilaukseen (autonvaraosat24.fi) ja pitäisi olla maanantaina paketti perillä. Halvimmat tarvikkeet maksoi 8 euroa 4 kpl joten on tosiaan marmorin kilohinnat kohdallaan (4x22e=88e)!!!1! Otin kyytipojaksi RS4 maffin varastoon samalla niin ei tehny pahaa maksaa kympin rahteja.
Tosiaan EBC yellowstuff palapaketissa oli vain yhden satulan pellinpalat..
Comment
-
Vieras
Paikallinen Fixus saattaisi myös myydä noita peltejä. Muistelen joskus johonkin sellaiset ostaneeni.
Comment
-
Pahoittelen viivästystä Vaynen levyjen suhteen, on tuo yksi Lotus vienyt nyt kaiken ajan siihen malliin että olis hyvä jos ei tarvis käyttää aikaa esim. nukkumiseen. Mutta kesän mittaan on myös pajan konekantaa vähän vahvistettu, joten syksyn mittaan voipi olla että sorvaillaan levykeskiöt omilla koneilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti8 euron palapaketissa on tietysti säästetty kaikessa mahdollisessa ja ei ole peltejä mukana.
Comment
-
Taakse pitäisi uusia levyt, tässä olisi edulliset ja edessä noi ainakin toimi.
https://www.mtecbrakes.com/brake-dis...-03-02-08.html
Vai onko muita suosituksia ? Jarrut takana B6 S4 kaikkineen.
Edit.
Sinne nuo kyseiset levyt nyt meni.Viimeksi muokannut vayne; 1.5.2018, 17:01.
Comment
-
Nyt olisi sitten eteen saatu oikeat jarrut eli tarkoitus oli keksiä JHM 350x32 kiinteille kaksiosaisille korvaava tuote Z18 satuloihin istuvana.
Tilalle tuli Terhon Pajan 350x32 kelluvat kaksiosaiset levyt. Levyt siis about samanlaisia, keskiö taas eri eli löytänee levyt jatkossa helpommin.
Painoissa tuli punnittua seuraavat versiot:
-Yksiosainen 345 rautalevy: 11.7 kg (nämä oli kiinni autossa)
-JHM 350x32 kiinteät kaksiosaiset, olivat loppuun ajettu eli uran pohja saavutettu: 7.95 kg
- Terhon Pajan uudet 350x32 kelluvat kaksiosaiset: 7.95 kg
En tiedä paljon painosta häviää, kun levy kuluu useita millejä urien pohjaan mutta sen verran on siis uudet kevyemmät :) Eroa noissa siis keskiön kiinnitystapa.
Edit: Huomasi myös sellaisen jutun, ettei rautalevyissä, eikä JHM levyissä "kaasu-urat" uletu ulkokehälle asti. Se lienee niillä tarkoitus meinaan. Uusissa on ulos asti.Viimeksi muokannut vayne; 31.5.2018, 20:46.
Comment
-
Kyllä nyt testailun jälkeen on sanottava, että parhaat jarrut nämä kelluvat. Tarkka poljintuntuma aina, eikä kuten edellisillä muilla tuntuman välillä olleen epätarkka. Nyt pysähtyy aina jämptisti, samalla tuntumalla. Edes perättäiset moottoritie jarrutukset ei tehnyt ihmeitä, tuntuma kevyessäkin jarrussa sen jälkeen aina sama.
En tiedä onko persdynon vika mutta tuntuu auto rullaavan kevyemmin. Ei voi kuin suositella.
Comment
-
Mukava kuulla että tuotteet miellyttää. :)
Tuohon jarrutuntumaan osatekijänä varmasti myös palat, edelliset siis yellowstuff ja nyt on Ferodo DS2500.
Kitkapinnat on nämä: http://www.compbrake.com/product/bra...ad-8-pcd-each/
Näitä voidaan touhuilla omilla mitoilla itse kullekin säädylle tarpeen mukaan. Keskiön materiaalina käytämme 2024(-T3) alumiinia joka on kallista ja tietyiltä osin vittumaista työstettävää mutta omaa korkean väsymislujuuden säilyttää lujuutensa myös vähän lämpimämmissä olosuhteissa.
Comment
Comment