Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jarru upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko siihen satulasta syöttöön jotain työkalua? Meinasin kyllä seuraavaksi kokeilla sitä korkki rengasventtiili ja pikkasen painetta perään metodia. Alkaa meinaa jo ottamaan päähän kun kahelta mieheltä tähän asti on menny jo 8h työtä

    Comment


    • Mäntien kokonaispinta-ala kasvoi 100% tai 200% ? Ei ihmekään jos vakitehostin ei toimi kunnolla enää.

      Comment


        Satulasta voi syöttää vaikka tippakannulla.

        Comment


          Mun z18 satuloita en ole saanut ilmattua kuin paineilmalla pönttöön. Muilla tavoilla saattaa toimia aluksi mutta tulee tuo abs painaminen jossain vaiheessa yms. ongelmaa.

          Ohessa vähän punnituksia tänään, JHM levyt vs ML55 mesen halpikset. Toiset tosin kuluneet.
          Attached Files

          Comment


            Kasvakoot vaan mäntien kokonaispinta-ala, mutta minulla on A4 B5 1.8T vehkeessä pienempi pääsylinteri ja jarrut toimii samoilla satuloilla normaalisti.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
              Mäntien kokonaispinta-ala kasvoi 100% tai 200% ? Ei ihmekään jos vakitehostin ei toimi kunnolla enää.
              Ei se tehostin siihen vaikuta, vaan pääsylinterin koko.

              Comment


                Kiitoksia neuvoista, pitääpi rakennella pari työkalua.

                Tiedän miltä tuntuu jos ei sylinterissä tuotto riitä. Tämä ei nyt ole semmoista tuntumaa vaan ihan kiusallista ilmaa. Ja Saalastilta tiesin jo heti että ei voi sylkkä olla liian pieni ;)

                Comment


                  Laitetaan nyt tänne kokemuksia halpis levyistä Z18 possun kuusmäntäsatuloihin.
                  http://www.mtecbrakes.com/brake-disc...-00-08-05.html

                  Näitä on moni muukin ostellut ja näin tein kanssa odotellessa light weight jarrujen valmistumista (Terho hoi). Vikahan näissä on jäähdytysripojen suunta, molemmissa sama eli toiselle puolelle menee ns väärinpäin. Toinen vika on toki paino, joka luokkaa puolet enemmän kuin kelluvissa.

                  Mutta nyt on rällätty rataa paljon ja nämä ei ole moksiskaan. Toimii radalla hienosti ja toinen puoli ei ylikuumene. Varmaan massiivisuus tekee myös varmuutta, ei muuta muotoaan jne. Suosittelen jo hintansa puolesta, jos ei ole tarvetta high tech jarruihin.

                  Comment


                    Onko kellään CAD kuvaa TTRS satulalle ja 350mm levylle? Esim B6 ässän etukiekolle?

                    Tuohon omaan probleemaan keväällä oli ABS purkki sökö. Kävi etelässä korjauksessa ja nyt rokannut täysin. Ainut että nuo OEM TTRS levyt olikin sysipaskat ja kierot. Täristävät aivan kauheasti ja ekan ratapäivän jälkeen ovat täristäneet myös kevyissä jarrutuksissa. Ei mikään ihme että ovat olleet takaisin kutsussa..

                    Comment


                      Nyt olis kiireellinen hätä. Olen tässä jarru-upgradea tekemässä ässään. B6 S4 jarrut on tulossa joka nurkkaan, taaksekkin tulee siis ihan "full" setti eikä siis adaptereilla. Eteen jo asentelin ja takapää on nyt vuorossa.

                      Hilppeet odottanut monta vuotta hyllyssä ja nyt noita takajarrujen laatikoita tonkiessani en löytänyt kuin yhdelle satulalle ne takajarrupalojen alle tulevat pellinpalaset (liukupala?). Marmorilla nuo maksaa 22 euroa kappale!! ja menisi tilaushommiksi muutenkin. Auto pitäisi saada ajoon viikonloppuna.

                      Joten, olisiko kellään joka on B6/B7 S4 takajarrupalojansa vaihdellut, jäänyt ylimääräiseksi noita palojen alle tulevia peltipaloja nurkkiin pyörimään? 2 kpl tarve. Kyseessä siis osa.nro 3D0615231. Samaa osaa käytetään myös mm A6/A7/A8 jne takajarruissa.
                      Viimeksi muokannut Lupe-81; 16.8.2017, 11:39.

                      Comment


                        Tuleeko noi palojen mukana? Mulla odottaa kanssa kaikki hilppeet asennusta ja varmaan noi löytyy, mutta ei oikein muuta toivoa ole niitä saada sulle viikonlopuksi, paitsi jos tulet tänään tai huomenna hakemaan Helsingistä. :D

                        Comment


                          Tulee monesti tarvikepalojen mukana uudet.

                          Comment


                            On kyllä aika hävyttömän hintaiset pellinpalat. Itsellä ehkä on kaksi paria tallessa (ellen heittänyt romuksi), mutta niitä ei kyllä tähän hätään saa. Päivitän tähän tilanteen jos löytyy.

                            Comment


                              Moi, joo kiitokset tarjouksista. Nyt kävi niin että remppa vähän venyy viikonlopun yli kun nuljasin jarruputken mutterin. Laitoin siis jo tarvikepellinpalat ulkomailta tilaukseen (autonvaraosat24.fi) ja pitäisi olla maanantaina paketti perillä. Halvimmat tarvikkeet maksoi 8 euroa 4 kpl joten on tosiaan marmorin kilohinnat kohdallaan (4x22e=88e)!!!1! Otin kyytipojaksi RS4 maffin varastoon samalla niin ei tehny pahaa maksaa kympin rahteja.

                              Tosiaan EBC yellowstuff palapaketissa oli vain yhden satulan pellinpalat..

                              Comment


                                Paikallinen Fixus saattaisi myös myydä noita peltejä. Muistelen joskus johonkin sellaiset ostaneeni.

                                Comment


                                  Itsellä yellowstuff paketissa oli kyllä molempien satuloiden pellinpalat mukana.

                                  Comment


                                    Pahoittelen viivästystä Vaynen levyjen suhteen, on tuo yksi Lotus vienyt nyt kaiken ajan siihen malliin että olis hyvä jos ei tarvis käyttää aikaa esim. nukkumiseen. Mutta kesän mittaan on myös pajan konekantaa vähän vahvistettu, joten syksyn mittaan voipi olla että sorvaillaan levykeskiöt omilla koneilla.

                                    Comment


                                      Juu on sulla talvi aikaa toki ;) tai hups, kannattaako näin sanoa tekijöille :)

                                      Comment


                                        8 euron palapaketissa on tietysti säästetty kaikessa mahdollisessa ja ei ole peltejä mukana.

                                        Comment


                                          Millaset levyt vaynelle on oikein tulossa? Kaksiosaiset kelluvat?

                                          Comment


                                            Juu ja koossa about 350 mm. Kevyet siis hakusessa.

                                            Comment


                                              Ja ne oli z18. Minkä paksuiset levyt, 34mm?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                                8 euron palapaketissa on tietysti säästetty kaikessa mahdollisessa ja ei ole peltejä mukana.
                                                Niin siis pelkät pellinpalat 4 kpl maksoi yhteensä se 8 euroa. Marmorilla 1 kpl pellinpaloja maksaa sen 22 euroa.

                                                Comment


                                                  Aivan. Ajattelinkin jo että nytpä on halvat jarrupalat löuytyny.

                                                  Comment


                                                    Taakse pitäisi uusia levyt, tässä olisi edulliset ja edessä noi ainakin toimi.
                                                    https://www.mtecbrakes.com/brake-dis...-03-02-08.html

                                                    Vai onko muita suosituksia ? Jarrut takana B6 S4 kaikkineen.

                                                    Edit.
                                                    Sinne nuo kyseiset levyt nyt meni.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut vayne; 1.5.2018, 16:01.

                                                    Comment


                                                      Nyt olisi sitten eteen saatu oikeat jarrut eli tarkoitus oli keksiä JHM 350x32 kiinteille kaksiosaisille korvaava tuote Z18 satuloihin istuvana.

                                                      Tilalle tuli Terhon Pajan 350x32 kelluvat kaksiosaiset levyt. Levyt siis about samanlaisia, keskiö taas eri eli löytänee levyt jatkossa helpommin.

                                                      Painoissa tuli punnittua seuraavat versiot:
                                                      -Yksiosainen 345 rautalevy: 11.7 kg (nämä oli kiinni autossa)
                                                      -JHM 350x32 kiinteät kaksiosaiset, olivat loppuun ajettu eli uran pohja saavutettu: 7.95 kg
                                                      - Terhon Pajan uudet 350x32 kelluvat kaksiosaiset: 7.95 kg

                                                      En tiedä paljon painosta häviää, kun levy kuluu useita millejä urien pohjaan mutta sen verran on siis uudet kevyemmät :) Eroa noissa siis keskiön kiinnitystapa.

                                                      Edit: Huomasi myös sellaisen jutun, ettei rautalevyissä, eikä JHM levyissä "kaasu-urat" uletu ulkokehälle asti. Se lienee niillä tarkoitus meinaan. Uusissa on ulos asti.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut vayne; 31.5.2018, 19:46.

                                                      Comment


                                                        Kyllä nyt testailun jälkeen on sanottava, että parhaat jarrut nämä kelluvat. Tarkka poljintuntuma aina, eikä kuten edellisillä muilla tuntuman välillä olleen epätarkka. Nyt pysähtyy aina jämptisti, samalla tuntumalla. Edes perättäiset moottoritie jarrutukset ei tehnyt ihmeitä, tuntuma kevyessäkin jarrussa sen jälkeen aina sama.

                                                        En tiedä onko persdynon vika mutta tuntuu auto rullaavan kevyemmin. Ei voi kuin suositella.

                                                        Comment


                                                          Mukava kuulla että tuotteet miellyttää. :)

                                                          Tuohon jarrutuntumaan osatekijänä varmasti myös palat, edelliset siis yellowstuff ja nyt on Ferodo DS2500.

                                                          Kitkapinnat on nämä: http://www.compbrake.com/product/bra...ad-8-pcd-each/

                                                          Näitä voidaan touhuilla omilla mitoilla itse kullekin säädylle tarpeen mukaan. Keskiön materiaalina käytämme 2024(-T3) alumiinia joka on kallista ja tietyiltä osin vittumaista työstettävää mutta omaa korkean väsymislujuuden säilyttää lujuutensa myös vähän lämpimämmissä olosuhteissa.

                                                          Comment


                                                            Nuo EBC palat oli vaan muulina, kun ferodot ajoin loppuun. Sama tuntuma noilla kadulla on ollut, radalla ferodo suoriutuu luotettavammin, siksi aina se.

                                                            Comment


                                                            • Onko miten salaista tietoa noiden levyjen hinta? Edes suunnilleen?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X