Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jarru upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tuo oli hyvä vinkki. kiersin parissa paikallisessa hydraliikka letkuja valmistavassa liikkeessä ni eivät alkaneet tekemään sitten menin mairuen koneeseen mäntsälään ja nyt on uudet jarru letkut autossa.

    Comment


      Kun olette asentaneet noita B6 takajarruja, oletteko vain puristaneet sitä käsijarrun vipua kasaanpäin siitä kohtaan mihin tulee vaijeri kiinni, miten hyvin on se kestänyt? Vai oletteko tehneet siihen väliin sovitepalikkaa?

      Comment


      • Mihin asti vakio käsijarruvaijeri riitti? Meneehän vielä 335mm levyillä?

        Olikos faceliftissä ja RS4 takasatulat erilaiset? RS4 satuloille saisi 356mm levyille adapterit sofort-kaufenina. Vai tyydytäänkö 335mm ja jätetään vakiosatulat.

        Comment


          Tuleeko jarrut näön vuoksi vai radalle ? Tarvii noilla takalevyillä eteen melko isot tykit radalle, jotta balanssi toimii.

          Sanoisin ettei riitä välttämättä kässärivaijeri, on jo 300 levyillä ns. tiukassa. Satulat on samat, pieniä pintaeroja (taisi olla letkun tulon koko ainakin) mutta muut osat eri eli kannakkeet.
          Viimeksi muokannut vayne; 8.2.2017, 08:36.

          Comment


          • Radallakin oli tarkoitus työntää, mutta siviilikäytössä pääasiassa.

            Eteen tulee TTRS 370mm jarrut. Sillä tuo 335 voisi olla passeli. Minkähän vaijeri sinne mahtaisi käydä?

            Comment


              RS4 vaijeri on pidempi, eli sitä kannattaa koittaa.

              Comment


              • Mitäs levyjä oot laittamassa taakse ja millaisilla satulan adaptereilla? Vähän orvoilta näyttää itsellänikin takaset 18z etusiin verrattuna....

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja miikam Näytä viesti
                  Radallakin oli tarkoitus työntää, mutta siviilikäytössä pääasiassa.

                  Eteen tulee TTRS 370mm jarrut. Sillä tuo 335 voisi olla passeli. Minkähän vaijeri sinne mahtaisi käydä?
                  Juu parempi noin, vaikkakin takapaino kasvaa.

                  Omalla 300/350 setillä huomasi hyvin ilman abs:ssä ajaessa, että takana jopa liikaakin voimaa radalla jarrutuksissa. Ja auto ei juuri perää nosta jarrussa.

                  Comment


                  • Täytyykin selvitellä paljonko se RS4 vaijeri on pidempi.

                    Adapterit epyteciltä ja levyt 335x22, A8/phaeton vakiotakaset kyseessä. Epyteciltä saa yellowstuffit, turbogroove-levyt ja adapterit hyvään pakettihintaan.

                    Comment


                    • Homma selkis, osat tilattu.

                      Paketti näin tiivistettynä:

                      Epytecin adapterit satuloille
                      S4 B5 facelift vakio satulat
                      Zimmermann A8/Phaeton 22x335 takalevyt
                      EBC yellowstuff DP4680R
                      RS4 B5 käsijarruvaijerit, jotka on siis 75mm pidemmät kuin S4 omat.
                      Teräspunosten speksit selviää aikanaan, kunhan saadaan kamat kiinni.

                      Comment


                        Mitenkäs jarrukilpien laita 18Z jarrujen kanssa? Mahtuuko orkkikset, tartteeko laikkaa vai laitetaanko isommat jostakin muusta mallista tahi jätetäänkö kokonaan pois?

                        Comment


                          Mulla on kokonaan pois, jäähtyy paremmin ainakin radalla.

                          Comment


                            Ootteko huomannu sisempien jarrupalojen nopeampaa kulumista näitten Z17/Z18 setuppien kanssa? Mulla hävis brembon orkkispalat tuplanopeudella sisäpuolelta.

                            Molemmin puolin tasaisesti sama homma ja satuloissa ensimmäiset palat sisällä, joten ei ole jumittamisesta kyse. Ilmaakaan jarruissa ei ole.

                            Comment


                              Z18 ei ole moista tehnyt, ainakaan jhm levyillä.

                              Comment


                                Mulla oli sama juttu että sisempi kului, S4B6 levyillä.

                                Comment


                                  Otetaas uudelleen kun jo kerran kaikki katos näytöltä.

                                  Onko noi käsijarruvaijerit pakko olla vasen oikea kun tuntuu että niitä myydään myös molemmille puolille sopivina?
                                  8D0609721AB Ja R olis etka.cc mukaan oikeat faceliftiin. Sparetolla olis ATE vaijeri AA lopulla mutta ei kerrota puolisuutta. Kuvassa päät olisivat just oikeat eli lieriö satulan päässä ja pituuskin sopivampi 1812 vs. 1775 orkkis. https://spareto.com/products/24-dot-...-parking-brake
                                  Viimeksi muokannut okkim; 12.4.2017, 21:13. Perustelu: Osa viestistä siirretty.

                                  Comment


                                    Enpäs kyllä muista tarkasti että onko vaijereissa eroa, mutta mielestäni ei. Voin muistaessani vilkaista tallilla.

                                    Comment


                                      Ja rs4 vaijerit, jos isommat takajarrut.

                                      Comment


                                        Risan vaijereita ei löydy jälkimarkkinoilta ja orkkikset yli 100 eur kipale ja monesti ei edes ole saatavilla.

                                        Comment


                                          Joo tilasin noi just kuukausi sitten, 77 € kpl. Orggis siis.

                                          Comment


                                            Mistä tilasit ja oliko sama satulan pääty kuin b5 faceliftissä? Sulla saatto olla b6 satulat?

                                            Comment


                                              http://www.carparts-pros.com/

                                              Joo B6 satulat mutta samat narut mulla ollut myös B5 satuloissa.

                                              Comment


                                                Noi motonetin oli b6 ja väärä pää. Carparts sano not available.
                                                Viimeksi muokannut ola; 11.4.2017, 22:13.

                                                Comment


                                                  Facelift ässän vaijereita vaynelle taannoin etsin ja saatavuus tarvikkeena aivan olematon. Orkkikseen jos menee niin samantien nuo pidemmät.

                                                  Comment


                                                    Nyt kun noista vaijereista puhetta, niin ylettyykö vakio S4 facelift vaijeri vakiosatulalle 300mm levyn adapterilla?

                                                    Comment


                                                      Kyllä, mutta ne tukivarteen tulevat muovikiinnikkeet pitää rikkoa että vaijeri menee taaemmas.

                                                      Comment


                                                        Jos vaijereita vaihtaessa käy huono tuuri, niin vaijerinkuoren "päätyholkki" voi olla tiukasti siinä käsijarrun runkolaatikossa.
                                                        Viimeksi muokannut Joksa_; 12.4.2017, 17:48.

                                                        Comment


                                                          Nyt loppuu jo oma ymmärrys. Vaihtelin ässään ttrs satulat ja levyt. Ja nyt polkimessa on reilusti tyhjää alussa. Ja kun esim valoihin jarruttaa niin juuri ennen pysähdystä absit hieman surahtaa. Olen nyt ilmannut jarruja lähes kaikella keksimälläni tavalla. Perinteisesti, imulaitteen kanssa, etupiiri läpi vuotamaan, takapiiri läpi vuotamaan, kulmat ristikkäin auki samaan aikaan ja abs pumppua on läppärillä pyöritetty output testillä. Ja nuo kaikkia noita keinoja on kokeiltu sekä ilman läppäriä että pumppu pyörien. Enää ei itselleni tule mieleen muuta kuin painetta jarrunestesäiliön korkkiin. Olisiko lisää hyviä neuvoja tämän lisäksi?

                                                          Comment


                                                            Jos pystyt niin koita työntää ilmausnipoista säiliöön päin nestettä.

                                                            Comment


                                                              Tuo on yksi hyvä tapa, myös paineella ilmaus toimii monessa tapauksessa pumppaamista paremmin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X