Niin onkos itse satulassa paljon eroa B5 versus B6 S4?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 jarru upgrade
Collapse
X
-
http://audisrs.com/archive/new-b5-re...t__t_1807.html
Tuolla on kannakkeet vierekkäin kuvassa ja jostain muistikuva ettei jako ole sama. Kuva näyttäisi tukevan vähän samaa. Viikoloppuna mittaan tuon B6 jaon.
Comment
-
Jos hulluttelemaan ruvetaan niin mistähän mahtaa olla nuo MRC touhut veistetty.
http://www.mrctuning.com/index.php?o...id=8&Itemid=59
Myynnissä näemmä mm. keraamisia jarruja ässään yms. Hinnatkin kyllä kohdillaan, ei sen puoleen :)
Comment
-
Joo ei ihan tärpännyt kaikki osat, muita on tippunut kivaan tahtiin mutta jarrulevyjä ei kuulunut ja laitoin kysymystä perään. Ei ollutkaan sitten varastossa vaikka piti eli rahat pois ja muualta etsimään..
Jos ei muuta niin marmorin levyt taakse.
Onneksi noi takasatulat on nyt toimineet normaalisti, pysyy auto ajossa.
Comment
-
-
Letku riitti kuten kuvasta näkyy, tosin alkuperäiseen ohjuritappiin sitä ei voi asentaa tai mitta loppuu kesken.
Onkos kukaan nyt vertaillut noita satuloita kuinka erilaiset ne on? Eli kun mäntä näyttäs olevan saman kokoinen ja palan ohjurit on tossa kannakkeessa niin käykös B5S4 satulat noihin B6S4 kannakkeisiin eli onko liukupulttien jako sama ja mahtuuko pala olemaan?
Comment
-
Kattelin noita Golf V 4motion satuloita niin näyttäs olevan aika samanlaiset kuin B6S4 paitti käsijarruvipu on erilainen, kannakkeet on tdi:stä eli jäähdyttämätön levy, mutta 300mm levy ainakin mahtui koonsa puolesta. Täytyy viikonloppuna sovittaa kannaketta että miten offset osuu ja tarvittassa rälläköidä vaan kannake leveämmälle levylle.
Sleepyn kuviin vertaamalla näyttää kyllä että kannakkeen kiinnityspultit on liian lähellä palan kannakkeita
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viestiKattelin noita Golf V 4motion satuloita niin näyttäs olevan aika samanlaiset kuin B6S4 paitti käsijarruvipu on erilainen, kannakkeet on tdi:stä eli jäähdyttämätön levy, mutta 300mm levy ainakin mahtui koonsa puolesta. Täytyy viikonloppuna sovittaa kannaketta että miten offset osuu ja tarvittassa rälläköidä vaan kannake leveämmälle levylle.
Sleepyn kuviin vertaamalla näyttää kyllä että kannakkeen kiinnityspultit on liian lähellä palan kannakkeita
Comment
-
Onko kenelläkään tietoa noista possun Z17-satuloista, lähinnä satuloiden paksuus kiinnostaisi? Ulkonema jarrulevystä on se tieto jota tässä nyt haetaan eli onko hyötyä verrattuna HP2-satuloihin, jättääkö enemmän tilaa satulan ja vanteen väliin vai viekö jopa enemmän tilaa?
Nimim. HP2:sia laikattu n.4mm vanteiden mahduttamiseksi.
Mitkähän levyt nyt olisi sitten toimivin ratkaisu noitten Z17:jen kanssa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja NiconceAinakin Z18 satuloissa ulkonema on muutamia millejä isompi kuin orkkiks HP2 jarruissa. Eli jos nyt jouduit laikkaamaan alkuperäisiä satuloita, niin ei toivoakaan noiden Brembojen kanssa. Spaceri pelastaa jos mahdollista laittaa.
Comment
-
Levyjen suolainen hinta ei varmaan ole suurin ongelma, tuskin niitä joka vuosi tarvitsis vaihdella vaikkakin taitaavat olla melko herkkiä menemään kieroon. Suurin ongelma taitaa olla se että eivät mene 17" talvivanteen sisään. Oliskohan S4 B6 levyt ja satulat seuraava vaihtoehto, taitaavat vaan nekin olla aika hinnoissaan ja luultavasti hyöty jää aika pieneksi. Loppu tulema taitaa olla se että mulla on vaan kasa "vääränlaisia" vanteita!
Comment
-
Asiaa hieman tutkittuani totesin, että eipä ne B6 ässän jarrutkaan olisi mikään pöllömpi vaihtoehto. Pitäisi mennä ihan bolt-on-tyylillä. Mutta niinkun arvelinkin satulat ja kannakkeet on uusina/kunnostettuina aika hintavia ja käytettynä taitaa olla aika vähän tarjolla, pieni pelastus saattais olla siinä että samaa satulaa taidetaan käyttää aika monessa muussakin mallissa. Tässäpä pari lontoon murteista keskustelua aiheesta:
http://audisrs.com/archive/b6-brakes...__t_24641.html
ja
http://www.audizine.com/forum/showth...s-b5-s4-brakes
Ja mikäli oikein ymmärsin niin pitäisi mennä myös 17" vanteen alle, tosin juuri ja juuri. Satulatkin luultavasti on matalammat kun HP2:set, tietysti ennen suurempia peliliikkeitä kannattaisi jossain käydä omia vanteita sovittelemassa kyseisten jarrujen päälle (jos siis jollain tässä lähellä on B6 S4 ja olisi mahdollista sovitella vanteita, niin saa ottaa yhteyttä)!
Comment
-
Bildelsbasen.se löytyy B6/7 ässän etusatuloita käytettynä. Hinnat 600-1250 SEK/kpl, joten ei ne ainakaan kalliita ole, jos esim. halvimman parin ostat (1200 SEK + pk:t). Juu, painavammathan ne on kuin B5 ässän ja jousittamaton massa kasvaa. Varmaan joku ratahirmu sen huomaa, mutta omassa käytössä olen ollut niihin ihan tyytyväinen. :) Menee ainakin B5 ässän 17" orkkisvanteet jarrujen päälle, tosin kaksi tasapainotuspainoa tuskin menee sisäkehälle päällekkäin. Kuvassa 18" kesävanteisiin kiedottuna.
Comment
Comment