Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jarru upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niin onkos itse satulassa paljon eroa B5 versus B6 S4?

    Comment


      Tarkoitin noilla spacereilla tuota kannakkeen 9 mm asiaa.
      Niitäpä tarkoitinkin.

      Comment


        Jeps nyt on rahat tuhlattu ja osia tilattu maailmalta :)

        Otin EBC:n turbo groove levytkin, kun ne ovat edessä osoittautuneet ihan päteviksi laitteiksi.

        Ilmoittelen purkuosat sitten ilmoittautuneille, kun ne on käsissä fyysisesti.

        Comment


          Täytyy vielä selventää että mulla tarvetta siis satuloille ja kannakkeille. Jatkokannakkeita en tarvitse ja Esa tuolla jo muutenkin huuteli ensin. :)

          Comment


            Juu purkuosat on selkeet :)

            Comment


              Minkä hintaiset oli tuommoiset EBC:n levyt ?

              Comment


                130 £/pari rahteineen.

                Comment


                  Onkos kukaan nyt vertaillut noita satuloita kuinka erilaiset ne on? Eli kun mäntä näyttäs olevan saman kokoinen ja palan ohjurit on tossa kannakkeessa niin käykös B5S4 satulat noihin B6S4 kannakkeisiin eli onko liukupulttien jako sama ja mahtuuko pala olemaan?

                  Comment


                    http://audisrs.com/archive/new-b5-re...t__t_1807.html

                    Tuolla on kannakkeet vierekkäin kuvassa ja jostain muistikuva ettei jako ole sama. Kuva näyttäisi tukevan vähän samaa. Viikoloppuna mittaan tuon B6 jaon.

                    Comment


                      Tuli vähän vertailtua ja B6S4 takajarrupala on samanlainen kuin V kopan R32 golfissa, hyvällä tuurilla satulakin on sama niin saattas olla satulat tiedossa

                      Comment


                        Vayne: Haluaisitko kirjata noiden satuloiden jatkokannakkeiden mitat ylös? Reikien välit jne. noin suurinpiirtein, jotta voisi koneistuttaa kyseiset palikat. Tuli myös hommattua 300mm S4:n takalevyt ja ajattelin orkkis satuloita käyttää päivityksessä.

                        Comment


                          Joo voin yrittää saada aikaiseksi mitat.

                          Comment


                            B6 S4 kannakkeessa liukupultin keskeltä keskelle noin 145mm.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Jos hulluttelemaan ruvetaan niin mistähän mahtaa olla nuo MRC touhut veistetty.

                              http://www.mrctuning.com/index.php?o...id=8&Itemid=59

                              Myynnissä näemmä mm. keraamisia jarruja ässään yms. Hinnatkin kyllä kohdillaan, ei sen puoleen :)

                              Comment


                                Joo ei ihan tärpännyt kaikki osat, muita on tippunut kivaan tahtiin mutta jarrulevyjä ei kuulunut ja laitoin kysymystä perään. Ei ollutkaan sitten varastossa vaikka piti eli rahat pois ja muualta etsimään..

                                Jos ei muuta niin marmorin levyt taakse.

                                Onneksi noi takasatulat on nyt toimineet normaalisti, pysyy auto ajossa.

                                Comment


                                  Mulla on Mikko varalla uudet orkkiskoon levyt taakse jos noi mun 310 brembot ei osu kohilleen.

                                  Comment


                                    No niin sipoon paja parhaillaan vauhdissa takajarrujen parissa. Väänsin nopeasti nuo 9 mm palat tuonne väliin, on ainakin järeät :)

                                    Nopeasti laskettuna jarrupalapinta-ala kasvaa noin 1.5 kertaiseksi vakiosatuloihin/paloihin verrattuna samalla 300 mm levyllä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut vayne; 29.3.2013, 19:57.

                                    Comment


                                      Jep, tuntuu vaan nuo 310mm letkutkin tekevän aika tiukkaa että riittääkö pituus. Tuolla amerikassa ovat linkin mukaan laittaneet 350mm.

                                      Comment


                                        Letku riitti kuten kuvasta näkyy, tosin alkuperäiseen ohjuritappiin sitä ei voi asentaa tai mitta loppuu kesken.

                                        Onkos kukaan nyt vertaillut noita satuloita kuinka erilaiset ne on? Eli kun mäntä näyttäs olevan saman kokoinen ja palan ohjurit on tossa kannakkeessa niin käykös B5S4 satulat noihin B6S4 kannakkeisiin eli onko liukupulttien jako sama ja mahtuuko pala olemaan?
                                        Tuli verrattua ja ei sovi, pulttien jako eri.

                                        Comment


                                          Kattelin noita Golf V 4motion satuloita niin näyttäs olevan aika samanlaiset kuin B6S4 paitti käsijarruvipu on erilainen, kannakkeet on tdi:stä eli jäähdyttämätön levy, mutta 300mm levy ainakin mahtui koonsa puolesta. Täytyy viikonloppuna sovittaa kannaketta että miten offset osuu ja tarvittassa rälläköidä vaan kannake leveämmälle levylle.

                                          Sleepyn kuviin vertaamalla näyttää kyllä että kannakkeen kiinnityspultit on liian lähellä palan kannakkeita

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                            Kattelin noita Golf V 4motion satuloita niin näyttäs olevan aika samanlaiset kuin B6S4 paitti käsijarruvipu on erilainen, kannakkeet on tdi:stä eli jäähdyttämätön levy, mutta 300mm levy ainakin mahtui koonsa puolesta. Täytyy viikonloppuna sovittaa kannaketta että miten offset osuu ja tarvittassa rälläköidä vaan kannake leveämmälle levylle.

                                            Sleepyn kuviin vertaamalla näyttää kyllä että kannakkeen kiinnityspultit on liian lähellä palan kannakkeita
                                            Eipä golfin jarruista ole muuta käypää kuin palat, kannakkeen jako olka-alseliin on sama mutta isompi pultti. Testissä oli tdi:n kannakkeet ja R32:sen kannake olisi levyn koon mukaan sopivampi. Satulan kiinnitys kannakkeeseen on 130mm eli satuloita ei voi hyödyntää B6S4 kannakkeiden kanssa

                                            Comment


                                              Onko kenelläkään tietoa noista possun Z17-satuloista, lähinnä satuloiden paksuus kiinnostaisi? Ulkonema jarrulevystä on se tieto jota tässä nyt haetaan eli onko hyötyä verrattuna HP2-satuloihin, jättääkö enemmän tilaa satulan ja vanteen väliin vai viekö jopa enemmän tilaa?
                                              Nimim. HP2:sia laikattu n.4mm vanteiden mahduttamiseksi.

                                              Mitkähän levyt nyt olisi sitten toimivin ratkaisu noitten Z17:jen kanssa?

                                              Comment


                                                Mittoja ei ole tähän hätään, mutta silmämääräisesti ihmeteltynä ainakin Z18 satula on melkoisen paksu. Z17 on varmasti suht samanlainen.

                                                Jossain vaiheessa voisin yrittää mittailla kun on ylimääräistä aikaa.

                                                Comment


                                                  Ainakin Z18 satuloissa ulkonema on muutamia millejä isompi kuin orkkiks HP2 jarruissa. Eli jos nyt jouduit laikkaamaan alkuperäisiä satuloita, niin ei toivoakaan noiden Brembojen kanssa. Spaceri pelastaa jos mahdollista laittaa.

                                                  Comment


                                                    Osaako joku kertoa löytyykö C5 biturbosta samat jarrut kuin B5 ässästä? Siinä käsityksessä olen että etujarrut olisi ainakin samat mutta kuinkas takana?

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Niconce
                                                      Ainakin Z18 satuloissa ulkonema on muutamia millejä isompi kuin orkkiks HP2 jarruissa. Eli jos nyt jouduit laikkaamaan alkuperäisiä satuloita, niin ei toivoakaan noiden Brembojen kanssa. Spaceri pelastaa jos mahdollista laittaa.
                                                      Spacerit siellä pitää olla nyttenkin. Pitää siis kai elää noitten HP2:ten kanssa ellei satu jostain löytymään oikein matalia satuloita, joka taitaa olla aika epätodennäköistä!

                                                      Comment


                                                        B5 RS4 satulat on tosi matalat. Levyt vaan ovat aika kalliit :(

                                                        Comment


                                                          Levyjen suolainen hinta ei varmaan ole suurin ongelma, tuskin niitä joka vuosi tarvitsis vaihdella vaikkakin taitaavat olla melko herkkiä menemään kieroon. Suurin ongelma taitaa olla se että eivät mene 17" talvivanteen sisään. Oliskohan S4 B6 levyt ja satulat seuraava vaihtoehto, taitaavat vaan nekin olla aika hinnoissaan ja luultavasti hyöty jää aika pieneksi. Loppu tulema taitaa olla se että mulla on vaan kasa "vääränlaisia" vanteita!

                                                          Comment


                                                            Asiaa hieman tutkittuani totesin, että eipä ne B6 ässän jarrutkaan olisi mikään pöllömpi vaihtoehto. Pitäisi mennä ihan bolt-on-tyylillä. Mutta niinkun arvelinkin satulat ja kannakkeet on uusina/kunnostettuina aika hintavia ja käytettynä taitaa olla aika vähän tarjolla, pieni pelastus saattais olla siinä että samaa satulaa taidetaan käyttää aika monessa muussakin mallissa. Tässäpä pari lontoon murteista keskustelua aiheesta:

                                                            http://audisrs.com/archive/b6-brakes...__t_24641.html
                                                            ja

                                                            http://www.audizine.com/forum/showth...s-b5-s4-brakes

                                                            Ja mikäli oikein ymmärsin niin pitäisi mennä myös 17" vanteen alle, tosin juuri ja juuri. Satulatkin luultavasti on matalammat kun HP2:set, tietysti ennen suurempia peliliikkeitä kannattaisi jossain käydä omia vanteita sovittelemassa kyseisten jarrujen päälle (jos siis jollain tässä lähellä on B6 S4 ja olisi mahdollista sovitella vanteita, niin saa ottaa yhteyttä)!

                                                            Comment


                                                              Bildelsbasen.se löytyy B6/7 ässän etusatuloita käytettynä. Hinnat 600-1250 SEK/kpl, joten ei ne ainakaan kalliita ole, jos esim. halvimman parin ostat (1200 SEK + pk:t). Juu, painavammathan ne on kuin B5 ässän ja jousittamaton massa kasvaa. Varmaan joku ratahirmu sen huomaa, mutta omassa käytössä olen ollut niihin ihan tyytyväinen. :) Menee ainakin B5 ässän 17" orkkisvanteet jarrujen päälle, tosin kaksi tasapainotuspainoa tuskin menee sisäkehälle päällekkäin. Kuvassa 18" kesävanteisiin kiedottuna.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X