Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 A4 Quattro -95 ohjauksen palauttaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 A4 Quattro -95 ohjauksen palauttaminen

    Termos,


    Autoon on kesällä vaihdettu uusi ohjausvaihde, ohjauskulmat on hiljattain säädetty, mutta ohjaus ei ota palauttaakseen.
    Hammastangon säätöä on löysätty jo puolitoista kierrosta, ohjaus keveni hieman, muttei palauta.
    Väljää ohjauksessa ei ole.
    Olisiko rohkaisevia kokemuksia kuinka tuon ohjauksen saa palauttamaan.
    Paljonkohan tuota säätöä uskaltaa vielä löysätä?
    Onko muilla ollut vastaavia säätötarpeita?

  • #2
    B5 A4 Quattro -95 ohjauksen palauttaminen

    Eikö kellään todellakaan ole ollut vastaavaa onkelmaa?

    Comment


      #3
      Eipä taida olla. Milloin tuo ohjauksen palautusongelma on tullut? Ohjausvaihteen vaihdon jälkeenkö?

      Comment


      • #4
        Sillon ku auto ostettiin, siinä oli tuo ohjausvaihde rikki.
        Ohjausvaihde vaihettiin ennenkuin sillä alettiin ajeleen.
        Ja onkelma on ollu siitä alkaen.
        Historiasta ei oo tietoa ja ei tullu Sven ookelta kysyttä tuosta sillon ku kaupoilla oltiin.

        Comment


        • #5
          Voisko tarviketanko tehdä tuota jos sinne on pantu sellanen?

          Comment


          • #6
            Kyllä se tanko oli alkuperäinen ZF niinko entinenkin, entinen piti antaa vaihdossa jonka ne sitten lähettää kuulemma tanskaan missä niitä kunnostetaan.

            Comment


            • #7
              Entisessä -96 vuosimalline 1.9TDI A4 Avantissa (ei q) oli myös vastaavanlainen ongelma. Samat temput hammastangon säädöllä tehtiin ja kulmat käytettiin parissakin liikkeessä tarkastamassa. Silloin pyöränkulmien tarkastajakin kävi pyynnöstä koeajolla ja totesi saman, että ei vaan palauta ja tekivät sen mukaan säätöä hieman, mutta ei se paljoa parantunut.

              Lopulta vein merkkihuoltoon vianselvitykseen ja totesivat hammastangon olevan viallinen. Hammastanko ei palauttanut ja oli kuulemma ihan jumissa, ettei irrallaan ollessa saanut edes sitä kunnolla liikkumaan. Uusi hammastanko kevensi ohjausta selvästi ja oli paremman tuntuinen, mutta ei se edelleenkään palauttanut samalla lailla kuin mielestäni olisi pitänyt (Itsellä kun oli aikaisemmin samanikäinen sedan mallinen bensa A4:nen ennen kyseistä diesel avantia, niin oli kuitenkin jonkinlainen vertailukohta pohjalla. Siinä palautti ihan eri tavalla). Alusta iskarit/jousetkin tuli vaihdettua (ennen -40/45mm -> tilalle -30mm), eikä silläkään juuri eroa ollut.

              Itse tyydyin kohtalooni ja ajelin sellaisenaan ja aikanaan vaihdoin koko auton pois. :/

              Comment


              • #8
                Se on varmaan se säätö vaan liian tiukalla, tai sit se on uutuuden jäykkä;)

                Comment

                Working...
                X