Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Vakaajat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 Vakaajat

    Moro!

    Hakusessa olis aanelkun alustaan vähän parempia vakaajia. Minkäslaisia kokemuksia jengillä niistä on? Ite oon katteluu eibach Anti-Roll-Kit:iä ja KW:n vastaavaa.. Vaihtoehtona olis myös laittaa taakse RS4:sen takavakaaja mitä ainakin slamitti myy.

    Kokemuksia oteteen vastaan että mitä jengi on laittanu alle ja onko niistä auton käyttäytyminen jotenkin muuttunu?

    Kiitoksia jo etukäteen vastaajille..

  • #2
    Itsellä tuo RS4:n takavakaaja. Auto lähtee helpommin luisuun pelkällä kaasulla. Ennen autoa piti hieman heittää samanlaisen luiston aikaansaamiseksi. Suosittelen.

    Comment


      #3
      Itsellä edessä S vakaaja, takana RS. Varsin tyytyväinen käytökseen. Mutkat voi vetää huomattavasti suuremmalla nopeudella kaikissa keliolosuhteissa. Ei (varsinkaan ESP päällä) päästä perää irti "vahingossa". Käytös tasapainoinen, eli ei mielestäni yhtään liian "peräherkkä" mutta puskeminen vähentyi vakiohiluista huomattavasti. Vakioalustan kaveriksi en ehkä pelkkää RS-takavakaajaa laittaisi, vaan vähän jäykempää tavaraa myös eteen.

      Comment


        #4
        Ja 1BE sekä 1BV etuvakaaja on sama kun V8-koneisessa eli S4:ssä. Eli sportti- ja s-line -alustaiseen riittää RS4-takavakaajan päivitys.

        Comment


          #5
          Vakioalustan kaveriksi en ehkä pelkkää RS-takavakaajaa laittaisi, vaan vähän jäykempää tavaraa myös eteen.
          Itsellä on vakioalustan etuvakaaja ja RS4-takavakaaja ja Eibachin alustasatsi. Ei tuokaan mitenkään hazardi ole, varsin tasapainoinen käytökseltään, käytös vastaa kuvailemaasi.

          Comment


          • #6
            Alustaks tulee vielä kevään aikana Eibach:in korkeussäädettävä mikä makoilee jo tossa hallin lattialla ja sen kaveriks nyt haeskelen noita vakaajia..

            Toi S-vakaaja eteen ja RS-vakaaja taakse vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta tällä hetkellä.. Olis ainakin Audin omaa osaa ja suunniteltu tähän autoona ja kovempaan käyttötarkoitukseen..

            dumo: Mistä oot hommannu ton S-vakaajan ja oliko pahan hintanen?

            Comment


              #7
              Etuvakaaja ois 8E0411309B ja sille käy vissiinkin vakioalustan kiinnikkeet? (vakiossa ontto/putki ja sportissa/S:ssä tanko?) Taka-akselille sitten vakaaja 8E0511409AL, joille kiinnikekumit 8E0511327D (2kpl) ja kiinnikkeet 8E0511439 (2kpl). Osat saa varmaankin täältä edukkaimmin.. pärjännee slamitin hinnalle. Ainakin kun ite pari kuukautta sitten vertailin hintoja niin takavakaaja löytyi tuolta edukkaimmin. Auton kilometreistä yms riippuen voisin myös harkita samalla 8E0505465AF (2kpl) takavakaajan yhdystankojen vaihtamista.

              Tässä vielä yks linkki missä mm. asennusohje http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=takavakaaj*

              edit. Muutettu 8E0411309P -> 8E0411309B
              Viimeksi muokannut andre_; 25.12.2010, 17:23.

              Comment


              • #8
                Janne: Mittaa se etuvakaajasi paksuus, niin tiedetään mitä siellä on. Ja jos haluat koe-ajaa tuolla jäykemmällä setupilla, niin tule koe-ajamaan ;) Alustanahan mulla on KW3.
                Ja takana RS4 vakain.

                Puskeminen loppui huomattavasti :)
                Viimeksi muokannut Murre; 25.12.2010, 16:40. Perustelu: Takavakaimen lisäys

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viesti
                  Janne: Mittaa se etuvakaajasi paksuus, niin tiedetään mitä siellä on. Ja jos haluat koe-ajaa tuolla jäykemmällä setupilla, niin tule koe-ajamaan ;) Alustanahan mulla on KW3.

                  Puskeminen loppui huomattavasti :)
                  Olin messissä kun A6 2.8:een kaveri vaihtoi etuvakaajaa. Vanha oli ontto ja uusi S6-vakaaja oli umpitankoa. Halkasija oli sama eli eroa ei huomaa mittaamalla mutta selkeesti kun ottaa vakaajat käteen.. toinen painaa noin 3x vrt toiseen. Ja tais siinä olla jotain eroa niissä vakaajan päissäkin kun se onton pää on litistetty ja hitsattu, mutta vaikee havaita silmällä kun siinä on niin tuhti maali päällä.

                  Comment


                  • #10
                    NO perhana..Voi olla että olen nyt sekoittanut jotain, mutta voin olla väärässäkin.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viesti
                      NO perhana..Voi olla että olen nyt sekoittanut jotain, mutta voin olla väärässäkin.
                      Etka sanoo että kaikille etuvakaajille menee samat 29mm tukikumit joten kait ne kaikki on saman paksuisia. B6:ssa on näköjään sport(1BE)/s-line(1BV) ja S4:ssä sama etuvakaaja 8E0411309B ja myös B7:ssa on tuol B-loppuinen vakaaja S4:ssä mutta sport/s-line onkin taas P-loppuinen osanumero. Korjaampa tohon aikaisempaan viestiin ton P -> B.

                      Comment


                      • #12
                        No niin tänään tuli si mittailtua toi etuvakaajan paksuus ja sen 32mm se oli niinkun pitäiskin koska autossa on jo vakiona sport alusta eli sitä on tehtaan jälkeen madallettu se 20-25mm niin samalla on näköjään si heitetty eteen toi ässäässäkin oleva paksumpi etuvakaaja vai?

                        Onko siittä ny selvyyttä kellään että näkeekö ton etuvakaimen tyyppiä muuta kun irrottamalla ja kokeilemalla että onko ontto vai ei?

                        Takavakaaja onkin selvä tapaus että uusiks menee ja RS:n vakaaja lähtee tilaukseen.. Vielä kun selviäis toi etuvakaajan tilanne niin sais tarvittaessa samaan pakettiin..

                        Ainakin tossa alla olevassa linkissä näkyvät etuvakaimet (uusi ja vanha) ovat hyvin saman näköiset eikä noita taida paljon mulla pystyä testaan kun sillä että ottaa toisen toiseen käteen ja toisen toiseen ja sit punnittee et onko painossa eroo..
                        http://www.audizine.com/forum/showth...4-Sway-Bar-Kit

                        Comment


                          #13
                          Kato siitä tarrasta missä on PR-koodit että mikä alusta sulla on.. 1BE vai 1BV. Eiköhän toi etka tiedä mikä etuvakaaja sulla on, äkkiseltään siellä edessä on sporttialustalla tarpeeks jäykkä vakaaja kun se sama löytyy RS4:stäkin. Tietty ainahan voit ryömiä auton alla ja kokeilla bongata sieltä vakaajasta osanumeroa. :)
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Jos autossasi on sportti alusta, laitat vain sen rs:n vakaajan taakse. Johan rokkaa.

                            Comment


                            • #15
                              No niin vihdoin sain ton huoltokirjan käteeni kun jaksoin lähtee ulkoiluttaan nelikkoo kun oikein kelitkin sen sallii.. :)

                              No kuitenkin asiaan..
                              Tossa PR-koodilistasta katotuna mulla on toi alusta mallia 1BE elikä siis se sporttialusta mikä siä piti ollakin..

                              Olenko nyt ymmärtänyt tän keskustelun oikein eli kun meikäläiseltä löytyy toi sportalusta niin se on sama alusta mitä käytetään esim. S4:ssa ja näin ollen mulla olis jo edessä toi S-vakaaja?
                              Viimeksi muokannut Gousti; 26.12.2010, 20:49.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                                Olenko nyt ymmärtänyt tän keskustelun oikein eli kun meikäläiseltä löytyy toi sportalusta niin se on sama alusta mitä käytetään esim. S4:ssa ja näin ollen mulla olis jo edessä toi S-vakaaja?
                                Kyllä, nyt vaan RS4 takavakaaja kehii ja baanalle. Hyvä ostos, uskallan suositella.

                                Comment

                                Working...
                                X