Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaluukun lukitus jäässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takaluukun lukitus jäässä

    Profiilin muk. (A4 -05) kulkineessa ongelmana, kun takaluukku ei lukitu lämpötilan laskiessa yli -5°C. Vasaralla pientä koputusta ja kymmenkunta luukuniskua alas, niin saattaa jäädä kiinni.

    Kysymys kuuluukin, miten olette ratkaisseet (rasvanneet) ongelman, jos sitä on muillakin esiintynyt ?

    Sedan siis kymysyksessä.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 12.12.2010, 19:17. Perustelu: päivitetty profiilin kulkine myös tekstiin mukaan

  • #2
    En tiedä pateekö tämä b5:een, vaan itse ratkaisin C4 kopassa ongelman purkamalla koko roskan, liotin yön yli pois kaikki rasvat ja kokosin kuivana...
    Oli myös sitä ongelmaa että itse lukkopesäkin jäi välillä jumiin.
    Tuntu jotenkin sitlä että vaseliinit/öljyt yms. pahentaa vaan asiaa.. (Siis talvella kovilla pakkasilla!)

    Comment


    • #3
      En ole varma onko sama systeemi kuin -03 Avantissa mutta minulla oli kanssa ensin satunnaista lukkiutumattomuutta joka paheni.
      Tämä johtui siitä että luukun avaus hoidetaan sähkömoottorilla joka vetää lukon vapautustankoa, mutta tangon ja moottorin palautus lukitus asentoon hoituu tuossa lukkomoottorissa olevalla jousella ja minun tapauksessa tuo palautusjousi ei jaksanut vetää moottoria/tankoa enää takaisin lukitus asentoon.
      Avasin tuon lukkomoottorin mutta en saanut selvää että oliko syynä jousen kuoleentuminen, jumittavat rattaat vai sitten se että tuon lukkomoottorin rakenne on vähän semmoinen heppoinen että rattaat ja moottori saattavat päästä kampeamaan itsensä "jumi-asentoon" kun "avonaisena" homma toimi, yritin rasvausta ja muuta pientä säätöä mutta ei auttanut joten annoin olla ja tilasin ebayn kautta uuden -tai tais olla käytetty mutta pelannut jo muutaman vuoden, olikohan hintaa jotain reilu 20€ ja jos oikein muistan niin Suomessa tuo olis ollut uutena jotain 80-90€.

      Comment

      Working...
      X