Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Punainen jarrujen varoitusvalo"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Punainen jarrujen varoitusvalo"?

    Nyt autoon on vaihdettu eteen ja taakse levyt ja palat, ja sitten vielä taakse satulat ja paljon putkea.
    ongelmaksi koitui se että kun painaa jarrua syttyy punainen jarrujen varoitusvalo palamaan joka kerta. Mistä voipi johtua.
    Auto pitäs mennä leimaamaan pikkuhiljaa, ilmeisesti katsastus porukka ei pidä punaisesta valosta.?

    ja kiitoksia vastauksista!

    #2
    Liian vähän jarrunestettä?

    Comment


      #3
      Pommivika? Jarruneste on kyllä eka arvaus mullakin.

      Comment


      • #4
        Pommiviasta vilkuttaa ainakin kolme kertaa putkeen, ainakin itsellä näin teki. Jos tuo taas vain kerran piippaa, voi syy olla tosiaan nesteiden vähyys.

        Comment


          #5
          Jussi, autosi vuosimalli tai korityyppi?
          Ota hydraulisesta jarrutehostimesta toinen johto irti, paina jarrua.
          Jos valo syttyy kertoo vähäisestä nestetasosta, jos ei - tarkoittaa pommivikaa eli jarrupainevaraaja on kaputt. Jos jälkimmäinen josta löisin vetoa, mene leimalle anturin johto irroitettuna.

          Comment


          • #6
            joo eli auto on vm-89 ja ilmeisesti typ44.
            Jarrunestettä on ainakin purkissa riittävästi ja ilmaus tehty pariin kertaan.

            Täytyy mennä kokeilemaan samantien, kiitoksia!

            Comment


            • #7
              OT: no eipä jäänyt katsastus merkkivalosta, kiinni. Toukokuussa oli tullut uusilaki jossa sanotaan että autot joissa on kolmitoimikatalysaattori ja lambda anturi, tulee päästöjen olla samat kuin vähäpäästöisessä autossa. Vaikka auto ei olisi "ristitty" vähäpäästöiseksi. No siitähän se sitten jäi kiinni, arvot ei ylittynyt kuin 10 kertaa sallitun. =)

              Comment


                #8
                Tuo laki ei katalysaattorinsa rautakangella lyöneitä harrastajia varsinaisesti ilahduta :(

                Comment


                  #9
                  Uusia katteja saa USAsta todella edullisesti jos on vahingossa rautakanki mennyt väärään paikkaan ;)

                  Esim. tuolta: http://www.magnaflow.com/03buyonline.asp Noista melkein kaikki myyvät samaan hintaan. Tavallinen 3" katti ~60$.

                  Comment


                    #10
                    OT: Onko tuohon päästöjen muuttumiseen mitään referenssiä, finlexistä en äkkiseltään löytänyt...

                    Comment


                      #11
                      Nyt kyllä tarttee saada faktaa tuon väitteen tueksi.

                      Comment


                        #12
                        jusb: Voitko pistää nuo nykyiset päästöt, mistä audi pomppasi, näkyville tänne?

                        Comment


                        • #13
                          Joo laitan ne tänne heti kun saan sen paperin takaisin läteeni. Se jäi autoon ku se meni huoltoon.
                          onkos tuommoinen kovin yleistä että päästöt on noin korkeat?
                          on ilmeisesti katin ja lambdan vaihto edessä?

                          Comment


                            #14
                            Tottakai ne arvot on korkeet kun väärien rajaarvojen mukaan on tulkittu.

                            Autosi on vähäpäästöinen vasta kun otteessa niin lukee, mitä suuremmalla todennäköisyydellä autosi on täysin ehjä.

                            Toukokuussa oli tullut uusilaki jossa sanotaan että autot joissa on kolmitoimikatalysaattori ja lambda anturi, tulee päästöjen olla samat kuin vähäpäästöisessä autossa. Vaikka auto ei olisi "ristitty" vähäpäästöiseksi.
                            Tälläistä ole missään, nyt kipinkapin takaisin konttorille ja pyydät näyttämään tämän asetuksen.

                            On Suomessa ÄÄRIMMÄISEN harvinaista että takautuvasti, käyttöön otettuun autoon kohdistuisi tiukempia säädöksiä kun käyttöönotto hetkellä = ei ikinä

                            Comment


                            • #15
                              kyllähän se katsasuts mies tulostikin mulle sellaisen paperin aken sivuilta jossa luki suhteellisen selvästi asiat.

                              No nyt joka tapauksessa autoon vaihdettu maahantuojalla lambda-anturi ja arvot ovat katsastusmiehen mukaisia.

                              Comment


                                #16
                                Mitä siinä siis sanatarkasti luki?

                                Comment


                                • #17
                                  näin siinä lukee:

                                  Tiedote 4/2005
                                  31.5.2005

                                  Kolmitoimisella katalysaattorilaitteistolla varustetun auton pakokaasupäästöjen tarkastus on pitänyt suorittaa katsastuksessa 1.1.2003 alkaen sekä joutokäynnillä että korotetulla kierrosnopeudella.
                                  Päästöjen tarkastus tehdään edellä mainitun mukaisesti myös kaikille autoille, joille kolmitoimikatalysaattoria ja päästöjärjestelmää koskevat tiedot on viety erikoisehtoihin vakiotekstillä
                                  "KATALYSAATTORI, KÄYTETTÄVÄ LYIJYTÖNTÄ POLTTOAINETTA" tai muulla vastaavalla merkinnällä.

                                  Kolmitoimisella katalysaattorilla varustetun auton voi tunnistaa esimerkiksi lambda-anturista pakosarjassa. Pelkän katalysaattorin olemassa olo ei ole riittävä merkki siitä, että ajoneuvo olisi varustettu kolmitoimisella katalysaattorilla.

                                  Tollein lapussa lukee.

                                  Muuten tohon topikkiin viitaten, nyt punainen jarrujen varoitusvalo palaa koko ajan tai sitten
                                  vilkkuu nopealla "rytmillä". Eli sillein että meinaa palaa, ei pala. Nestettä on tarpeeksi.
                                  onkos tuo nyt sitten se pommivika?
                                  Ja poljin on suhteellisen kova. Jarrut tomivat kyllä ihan normaalisti muuten.

                                  Comment


                                    #18
                                    no ei ne päästöarvot tiukentuneet olleet, mittaus tapa kylläkin, mutta ompahan taas oikeen peri akemainen haista paska ohje. Lukeeko sulla otteessa että kolmitoimikatalysaattori? oikeen sylettää tollaset niiiiiiiiiiin tulkintavaraset ohjeet,

                                    Alkuperäinen kirjoittaja AKE
                                    KATALYSAATTORI, KÄYTETTÄVÄ LYIJYTÖNTÄ POLTTOAINETTA
                                    Kellä lukee otteessa noin, ikinä nähny ite.

                                    sitten se kohokohta:
                                    Alkuperäinen kirjoittaja VIRANOMAINEN NEUVOO
                                    tai muulla vastaavalla merkinnällä
                                    Ei jumalauta, jää muuten sitten taas leimarille vähä tulkinnan varaa että miten se nyt sitten onkaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei lue että mulla olisi kolmitoiminen, lukee vain erikoisehdoissa, että kärryssäni on katti. Katsastus mies nosti auton ylös erikseen, jotta löytäisi mun lambda anturin.

                                      No eipä tuo ainakaan minua haittaa enään, koska auto toimii paremmin kuin silloin kun ostin sen. Jouduttiin vaihtamaan se lambda anturi siihen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Punaisen jarruvalon palaminen voi johtua myös siitä että järjestelmässä on ilmaa näin vika ilmeni minulla kun tein jarruhuoltoja.Onko muuten jarrupoljin yhtä kova kuin ennen remonttia?Oletko ilmannut järjestelmän polkemalla vai paineilmauslaitteeella?

                                        Comment


                                          #21
                                          Meikäläisellä teki tota kun jarruletkut toimivat kuin ilmapallo :-) eli olivat siis aivan lopussa ja paisuivat.

                                          Comment


                                          • #22
                                            polkemalla ilmannut, kahteen kertaan kävin läpi joka renkaan.
                                            Jos sitä veis sen vaikka jonnekkin ilmattavaksi. Poljin on vähän kovempi kuin ennen remonttia mielestäni.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X