Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

bensamittarin heitto/viat ja tankkiasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • bensamittarin heitto/viat ja tankkiasiaa

    Elikkäs, omassa b4:ssä mittari on tarkka ja toimii niinku pitääki 1/1 -> 1/2 asti ja sen jälkee ollaanki trippimittarin varassa.. ei mikään iso ongelma, mut mistä moinen johtuu ja voiko 'vikaa' helposti korjata? Eli mittari jää joko junnaamaan puoleen tankkiin, tai sitten putoaa näyttämään tyhjää. Myös ajotietokoneen ajokilometriarvio heittelee mittarin neulan mukana.

    Tietääkö kukaan muuten mistä tämä ajotietokoneen ajokilometriarvio tulee? Ilmeisesti se kattoo bensan määrän ja jonku tietyn matkan keskikulutuksen ja laskee siitää?

    Minkä kokosia tankkeja näissä b4 muuten on? Germaani manuska sanoo että 60+ litraa, en muista tarkalleen, mutta vahvasti näyttäs olevan kuitenki jossain 50-55 tankin koko, loppuun en oo viel ajanu kertaakaa.

    #2
    Bensamittarin viaksi veikkaisin äkkiseltään anturin kohon jumiutumista tankissa.

    Comment


    • #3
      Itselläni on samanlaista vikaa bensa mittarin kanssa eli bensamittari näyttää ihan omiaan. Koskaan tankkauksen jälkeen se ei näytä täyttää takkia vaan 3/4 osaa yleensä. Sitten ihan randomisti mittari näyttää täyttä tankkia, puolta tankkia, jotain siltä väliltä tai tyhjää, jolloin bensamittarin valo rupeaa palamaan.

      Bensamittarin anturin jännitteet tarkastin, niissä ei pitäisi olla mitään vikaa.
      Mihin tuo koho muuten voisi jäädä tankissa jumiin? Koho on siis mallia umpinen.

      Voisiko vika olla ehkä huonosti kiinni olevissa johdoissa mittariston päässä?

      Tietoa, mikä muun tuon voisi aiheuttaa?

      Autona siis A3 quattro -01

      Comment


      • #4
        minulla oli sama vika A4. vian syy oli et mittarin viisari oli liian pohjassa koski taustalevyyn niin ei oikeen jaksanu liikkua.

        Comment


        • #5
          MIelenkiintoista. Avasit siis mittariston ja uudestaan paikoille?

          Comment


            #6
            Täällä kerrotaan Amerikan puolella samantapaisista vaivoista:

            http://www.robsaudiworld.com/fuelrepair.htm

            Vaikuttaisi noissa kuvissa olevan piuha olevan syynä ongelmiin.

            Comment


            • #7
              Kyllä mutta tais olla mulla semmonen vika et se mittari oli jo aukastu ennen mua ja silloin tökätty viisaria. Ei varmaan ole yleistä et viisari itsestään painuu sisään.

              Comment


              • #8
                Tuo johto voi ilmeisesti aiheuttaa sen, että bensamittarin lukema vaihtelee ajon aikana, eikä näytä koko aika samaa?

                Comment


                • #9
                  Mullaki heittelee jonkun verran ajon aikana. Ajotietokoneen jäljellä olevan matkan arvio luonnollisesti siinä mukana sitte. En myöskään usko, että kyseessä on mikään kovinkaan mekaanin ongelma.

                  Tuohon johtoon pitääkin paneutua. Tiistaina loppu nimittäin menovesi kesken työmatkan.. mittari kusetti viimesen kerran.

                  Comment


                    #10
                    itellä kun tankkaa tankin täyteen niin se näyttää ihan ok. mut sitten ku alkaa lörkkistä olla puolet jälellä niin sit se näyttää 0 ja vähän väliä huutaa bensasummeri...
                    ei jaksais kuunnella tuota ääntä enää kovi pitkään :)

                    Comment


                    • #11
                      ^Täysin sama vika!

                      Eli jos nyt joku on ottanu ja ehtiny jo uusia kyseisen johdonpätkän, niin vois infota oliko operaatiosta apua?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä oli apua. Mittari tuntuu toimivan ihan ok.
                        Piuha oli yksinkertaisesti kulunut poikki ja päät tavoitti toisiinsa vain silloin tällöin.
                        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...770&highlight=

                        Comment


                          #13
                          Täällä samankaltaista vikaa A4 B6:ssa, eli mittari näyttää oikein tuonne 1/4 tankkiin asti. Sen jälkeen alkaa näyttämään ~1/8 liian vähän, eli tippuu suoraan 1/4->1/8 ja kun pitäisi lähestyä oikeasti punaista, niin näyttääkin jo tyhjää.

                          Tuo korjausohje saattaisi myös päteä B6:een?

                          Comment


                            #14
                            Omassa C5:ssä polttoainemittari heilahtaa 1/1 ohi oikealle niin pitkälle kuin se pääsee, kun tankkaa täyteen. Kun viisari on niukin naukin ohittanut 1/2 syttyy polttoaineen merkkivalo. Tämä merkkivalo kyllä toimii ihan oikeassa kohdin, eli tankissa on noin 10 litraa vielä jäljellä kun merkkivalo syttyy. Itse epäilen, että viisari olisi päässyt irti, tosin ihmettelen samalla että mikäs sen nyt olisi irroittanut. Mutta enpä muutakaan syytä keksi. Jaksais vaan purkaa mittariston ja katsoa...

                            Comment


                            • #15
                              Hirmuinen imuääni tankinsuulla.

                              Vika, ominaisuus ?
                              Auton käydessä, tankkaus reijästä kuuluu hirmuinen imuääni.
                              mahtaakohan kone oikein super imulla ottaa bentsiiniä ?
                              Siis isolla hörppimisellä ;)
                              koneena 2,8 bensa

                              Korkin kun ottaa auki, niin isompi imuääni loppuu, mutta ilmaahan se tuntuu vaativan. tietysti kun suuaukkko on avoin ja isompi, niin ääni hukkuu.

                              onko tuolla kenties isompi tukos jossakin korvausilman saannissa.
                              vai pitääkös muilla kovia imuääniä tankkausluukulla ?

                              Comment


                                #16
                                Ittelläni loppu imuäänet korkinsuulla siihen kun putsasin aktiivihiili suodatin pömpelin lokarin alta.

                                Comment


                                • #17
                                  Vastaava vika korjattu tänään bensamittari toimii taas. Johto oli poikki tankista ja tinasin tilalle uuden.Helppo homma.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taitaa olla aika yleinen vian aiheuttaja tuo katkennut johto. Saas nähdä onko omassa sama vika. Nytkin näyttää täyttä tankkia vaikka varmasti on puolen tietämillä edellisenä päivänä näytti aivan tyhjää. Aika petollinen vika.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla kans kuuluu hyvänlainen suhina korkin tienoilta kun auto käynnissä. Onko millainen homma putsata se suodatin?

                                      Toinen tylsä juttu on se, että mielestäni ei bensavalo pelitä, jossain vaiheessa kun kävin tankilla, niin sinne meni ~53 litraa ainetta, eikä valo välähtänyt kertaakaan. Tuossa on kai 60 litran tankki niin luulisi jo tuossa vaiheessa herättelevän. Valo kyllä syttyy ennen starttia kun vääntää virrat päälle.. Mahtaisiko tässäkin olla kyseessä se johtovika? Onko se johto siellä tankin letkulähtöjen luona? Tuohon vaihdettiin letkujen lemmarit ku pakkasi täydellä tankilla haiseen bensa kabiinissa mutta eipä hoksinut samalla tarkistaa mitään piuhoja..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Täällä meinaa kans olla hieman ongelmia tuon bensakatkujen suhteen.. eli kun on pitempään paikallaan käynnissä tai sitten kaupunkiajossa hoksaa että alkaa löpö haiskahtaan. Noilla letkujen lemmareitten vaihdollako vois asiaa koittaa parantaa vai lieneekö joku muu syy... kyseessä siis tuo A4 2.8 Q -99

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minulla ei ollutkaan TT:ssä tuommoista katkeavaa johtoa ollenkaan vaan pikkuisen piirilevyn nurkkaan tuli kaksi johtoa joista mitataan vastus, jota koho liikkuessaan muuttaa. Ei siinäkään äkkiseltään mitään vikaa löydy yleismittarilla kokeilemalla mutta ei se vaan toimi, toisin kuin uusi anturi. Lieneekö vain sitten kulunut kontaktipinnat sen verran että alkaa sekoilemaan.

                                          Fiksummin rakennettu systeemi muttei näköjään toimintavarmuudeltaan juurikaan sen parempi =)

                                          Nopea, mutta melko harvinaisen veemäinen homma tuo anturi oli vaihtaa pumpun kylkeen, johtuen varmaan pääasiassa siitä kun piti oviaukosta hankalassa asennossa räpeltää takapenkin alta luukusta koko paketti pihalle. TT:ssä näkyy olevan kaikki putkiliitokset pikaliittimillä kiinni. painaa lukitusta ja vetää auki. Helppoa mutta ahdasta. Onneksi se pirulainen nyt toimii taas kiltisti.
                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 16.1.2010, 18:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X