Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ovenkahvojen/takaluukun kahvan räminä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 ovenkahvojen/takaluukun kahvan räminä

    Käytiin tuossa katselemassa A4 B7 mallin audeja tuleva vaihdokki mielessä. Useammassa yksilössä ovenkahvat tai takaluukun kahva kolisi/rämisi kun oven läimäytti kiinni. Eli jonkin asteinen tyyppivika kyseessä. Eli tuossa kahvan päällä on semmoinen korin värinen vinyyli/muovi joka on irrallaan itse kahvasta ja rämisee.

    Mitä kokemuksia, mitä voi tehdä, miten korjata tuommoiset? Tottakai autoa hankkiessa tuo sovitaan korjattavaksi ostohetkellä, mutta entä sitten tulevaisuudessa?

  • #2
    On tullut laitettua pienet palat butyylinauhaa sen kahvan pinnan alle. Sen kahvan kiinnitys on sitten sellainen että sitä aukaistessa saattaa naarmuttaa herkästi oven. Itse työnnän sen kahvaa pitävän luistin auki-asentoon pienellä, hieman taivutetulla kuusiokoloavaimella. Ensin tietysti hieman aseöljyä siihen lukituksen päälle että aukeaa suosiolla. Ikinä en vaan meinaa muistaa kumpaan suuntaan se aukeaa. Tämä siis metallisissa kahvoissa. Muoviset, kuten uusimman polven kutosessa on paljon helpommat.

    Takaluukun kahva ei rämise, ei ainakaan rakenteensa takia pitäisi olla mahdollista. Se on luultavimmin se rekkarikilpi joka rämähtää. VAGien takaluukkujen sulkemisääni on muutenkin luonteeltansa vähän rämähtävä, etenkin farkuissa.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 18.11.2010, 19:01.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksestasi.

      Viitsimättä tehdä uutta ketjua kysyn samassa aiheessa. Täytyykö B7:ssa tosiaan irroittaa koko puskuri jotta etuvalot voi vaihtaa? B6:ssahan nuo umpiot liukuu pois kun irroittaa pari torxia ja löysää paria. Onko näin, että B7:ssa umpiot eivät mahdu liukumaan ulos puskurin takaa.

      Comment


      • #4
        Umpio taisi olla ihan tismalleen samalla lailla kiinni beeseiskassa kuin beekutosessa, mutta ei sitä valitettavasti meinaa millään saada mahtumaan ulos ilman sitä puskurin irrotusta. En ainakaan itse ole vielä keksinyt muuta keinoa. Taisi ahdistaa pahiten siitä kohtaa umpiota missä alareuna pykältää alaspäin.

        Comment


        • #5
          Meinaatko valojen vaihtamisella koko umpiota vai pelkkiä polttimoita? Kyllä polttimot pystyy vaihtamaan ilman umpion / puskurin irrottamista :D

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Dwarner Näytä viesti
            Eli tuossa kahvan päällä on semmoinen korin värinen vinyyli/muovi joka on irrallaan itse kahvasta ja rämisee.

            Mitä kokemuksia, mitä voi tehdä, miten korjata tuommoiset? Tottakai autoa hankkiessa tuo sovitaan korjattavaksi ostohetkellä, mutta entä sitten tulevaisuudessa?
            Se kahvan kuori on muistaakseni jotain kevytmiini valua. A3 8P sama ominaisuus, joka on hyvä korjata esim aiemmin kerrotulla tavalla.
            Itse tein 1mm teräslangasta koukun jolla sai kivasti vedettyä sitä lukitus luistia molempiin suuntiin. Mikäli kahvat alkaa kolisemaan, niin niihin on syytä puuttua pian, itsellä jäi edellisessä kolmosessa tuo kahvan pintapala käteen kahdesti ovea avatessa.

            Comment


            • #7
              Meinaatko valojen vaihtamisella koko umpiota vai pelkkiä polttimoita? Kyllä polttimot pystyy vaihtamaan ilman umpion / puskurin irrottamista :D
              Meinasin polttimon vaihtoa, johon liittyisi umpion irroitus. B6:ssa ei tuota ainakaan mahdu tekemään ilman umpion irroitusta, eikä tuo sen tilavammalta vaikuttanut B7 konehuoneessakaan. Talvella myöskin hyvä, kun saa koko umpion irti nopeasti ja vaihto onnistuu lämpimässä tallissa.

              Mutta jos polttimon saa keploteltua ilman umpion irroitusta, niin kyllähän tuon kiroillen ja lämmöllä vanhaa muistellen kestää. Mahtuuko kaikki polttimot vaihtamaan ilman kommenverkkejä?

              Onko tuosta kahvasta jotain räjäytyskuvaa, että miten saa purettua? Joko B7 mallista on huolto-opas olemassa? Semmoinen kovakantinen kirja jossa kaikki huollot ja osien irroitukset käydään läpi.

              Comment


              • #8
                Eiku perse... nytkun muistelen niin kyllähän B6:ssa piti umpiota liikuttaa hieman ulos, jotta sain polttimon vaihdettua. B7:ssa onnistuu hieman paremmin. Apparin puolelta pitää irrottaa se imuilmahärdelli alta pois. Muutamalla ruuvilla kiinni.

                Comment


                  #9
                  Niin ja näissähän on erilaisia valoja. B6 Xenon+ umpiossa pitää aukaista pari torxia ja luukku että pääsee polttimoihin käsiksi. Ei onnistu ilman umpion irroitusta. Tai onnistuu tietysti, mutta ei järkevästi.
                  Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:23.

                  Comment


                  • #10
                    ^ Heh, tuota kommenttia kuvastaa hyvin oma muutaman viikon takainen polttimonvaihtosessio B7:aan...Vänkärin puolelle aikaa meni 15min, kuskin puolelle 1h...:) On muuten harvinaisen v-mäinen homma jos ei umpiota irroita... Tai sitten mulla on vaan sen verta nakkisormet...

                    Comment


                    • #11
                      Olisko jollain tarkempia ohjeita ton kahvan irroitukseen? Mä en käsitä mikä salpa/lukitus kahvassa on ja miten sen saa auki? Mulla kahva rämisee sen verran paljon että pitäisi katsoa kiinnitys ja laittaa varmaan jotain teippiä väliin.

                      Comment


                      • #12
                        mä kaipaisin samaa ohjeistusta jos jollain on vedenpitävää vinkkiä heittää B6 ja B7 kahvat lienee identtiset

                        Comment


                        • #13
                          Ympäri käydään ja yhteen tullaan. Aikanaan tämän ketjun aloitin autoa etsiessa ja yleiseen vikaan paneutuessa. Auto vaihtui vuosi sitten ja kyseinen vikakin tuli korjattua kuskin ovesta. Ohessa kuva tuosta purkuohjeesta. Itse käytin kuusiokoloavaimen pitkää vartta työntääkseni salvan auki.
                          Eli ovet lukkoon (jotta ovi ei aukene) ja kahva ylös. Edestäpäin työntäen työkalu salpaa vasten ja semivoimakas työntö, jotta se liikahtaa noin 0,5-1cm ja salpa pitäisi yläpuolelta irrota ja tipataa käteen.

                          Comment

                          Working...
                          X