kuinka kyseisessä autossa toimii takajarrut? onko automaatti säätö sähköinen vai jokin perinteisempi? käsijarru kuitenkin toimii sähköisesti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4f takajarrujen toiminta?
Collapse
X
-
Vieras
-
onkos takajarruissa muita sähköisiä toimintoja jotka voisivat aiheuttaa sen että takapalat ajoon lähtiessä siirtyisivät normaalia lähemmäksi levyjä? esim jos on joku hätäjarrutus avustin??
entä onko normaalia kun menee autoon ja avaa ensin ovet lukosta kaukosäätimellä ja kun avaa kuskin oven niin ihan kuin jarruista kuuluisi jokin sähköinen ääni?
yritän tässä vaan miettiä sitä ulina ongelmaa mikä kyseisessä kulkineessa on että voiko se johtua takajarruista.
Comment
-
Se sähköinen ääni on todennäköisesti bensapumppu. Ainakin meillä A4 piti äänen kuskinoven avauksen yhteydessä joka tuli bensapumpusta => paineistaa linjan ilmeisesti.
A6ssa on hätäjarrutus toiminto käsijarrun napissa mutta ei se minusta ajoon lähtiessä liikuta paloja lähemmäksi ajoon lähdettäessä. ESP kuitenkin kuivaa levyjä ajonaikana.
Tällaisessa käsityksessä minä olen ollut mutta korjatkaa jos olen väärässä
Comment
-
4F:kin paineistaa PA linjaston kuskinoven avauksella, se siellä hörähtää. Hätäjarruavustin (BAS) painaa palat levyihin kiinni kun aktivoituu (ennen jarrulinjan paineen nousua). Käsijarrussa ei ole mitään muuta kuin käsijarru, joka tosin pysäyttää auton aika nopeasti liikkesstä, kun jarruttaa kaikilla renkailla ABS:n voimalla, kunnes vauhti on riittävän pieni takarenkaiden lukitsemiseen käsijarrulla.
Jarruista yleensä saa lähtemään vain aika metallisia ääniä, kahina ja rahinaa mutta ei "ulina" tyyppisiä. Tästä syystä pitäisin jarruja epätodennäköisenä äänen aiheuttajana. Äänistä keskuteleminen tekstimuodossa on tosin aika haasteellista :)
Comment
Comment