Tulipa tuossa ropattua jarruja viikonloppuna. Vaihdettiin taakse yksi 225cm jarruputki ku oli aika pahasti ruosteessa.. Motonetin uutta jarruputkee vaan alle, helposti onnistui käsin väännellä. Vanhan putken kiinnistyspultit oli vaan aika pahasti ruosteessa... lopulta jouduttiin 1h hitsailemaan toisen pultin päähän lisää mössöä ennen kuin onnistui vääntää auki. Ilmausruuvit oli kylläkin takana ihan avattavissa..
Lähdin sitten testaamaan ja hyvin tuntui pelaavan. Päätin sit yhdellä suoralla kokeilla että onhan näistä jarruista johonkin.. Vauhti 100km/h ja sit tiukahko jarrutus kuivalla asfaltilla... hyvin meni, mutta n 50km/h vauhdissa poljin jysähti pohjaan ja edestä kuului kunnon kolahdus. Käsijarrulla sain pysäyteltyä ennen tiukkaa kurvia, ja edestä kuului renkaan pyöriessä aika kiva kolina.
Kotona pyörä pois ja ....


... jarrulevyt pyörimissuunnassa halki! Kaikki jäähdytysrivat rikki. Korroosio oli päässyt iskemään.
eli yksi tiukka jarrutus viimeisen 3kk aikana, ja näin olisi käynyt. Onneksi kävi näin 'testitilanteessa'.. Takana oleva uusi jarruputki toimi hyvin.
Auto katsastettu 3 viikkoa sitten --> kerrasta läpi. Pitäisikö jarrulevyjä vilkaista tarkemmin?
Lähdin sitten testaamaan ja hyvin tuntui pelaavan. Päätin sit yhdellä suoralla kokeilla että onhan näistä jarruista johonkin.. Vauhti 100km/h ja sit tiukahko jarrutus kuivalla asfaltilla... hyvin meni, mutta n 50km/h vauhdissa poljin jysähti pohjaan ja edestä kuului kunnon kolahdus. Käsijarrulla sain pysäyteltyä ennen tiukkaa kurvia, ja edestä kuului renkaan pyöriessä aika kiva kolina.
Kotona pyörä pois ja ....


... jarrulevyt pyörimissuunnassa halki! Kaikki jäähdytysrivat rikki. Korroosio oli päässyt iskemään.
eli yksi tiukka jarrutus viimeisen 3kk aikana, ja näin olisi käynyt. Onneksi kävi näin 'testitilanteessa'.. Takana oleva uusi jarruputki toimi hyvin.
Auto katsastettu 3 viikkoa sitten --> kerrasta läpi. Pitäisikö jarrulevyjä vilkaista tarkemmin?
Comment