Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

D2 coilovereista?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• D2 coilovereista?

Oliskohan kenelläkään kokemuksia oman auton kautta D2 coilovereista?
    Ittellä ollu parissa edellisessä autossa supersportin coilit, jotka aivan surkeet puolen vuoden ajon jälkeen. Viimesimmässä oli KW var 1, joka muuten ok, mutta omaan makuun liian pehmeä. Muistakin coileista jotka n. 700-1000 eeron haarukassa voi laittaa kommentteja.

Mulla on pyöriny autoni alla jo pari vuotta d2 coilit ja onhan noi kestänyt.
    Pirun jäykkä se ainaki on ja säätö varaa piisaa ihan hyvin.

Comment

Pitänee sitten kokeilla D2:sta nykyiseen autoon.

Comment

Saako D2 palikoihin nykyään hyväksyntäpaperit (TüV)? Ilman niitä voipi tulla ongelmia muutoskatsastuksessa.

Comment

Ei taida tulla tyyppihyväksyntä papereita mukana. Tuv laput ainakin tulee.
          Mulla oli hyvä kun ei tarvinnu vielä olla tyyppihyväksyntää ku on vm-95.

Comment

Ei ole tyyppihyväksyntä papereita mukana.

Comment

elikkä saako siis katsastuksesta hylsyn?

Comment

Minun mielestä kyllä. Jos huomaavat madallusarjan (joka pitää muutoskatsastaa), niin siihen pitää löytyä jotkut hyväksyntäpaperit. TüV-paperit on yleisimmät.

Comment

Tähän pikku vinkkinä että on BC racing -merkkiset coilit käsittääkseni samaa kampetta, joten kannattaa ehkä niitä ainakin hintavertailla.

Tuo muutoskatsastus tosiaan täytyy tehdä mikäli otteessa ei jo ole mainintaa alustasarjasta (silloinkin se lain kirjaimen mukaan tulisi tehdä, mutta...) Siinä hieman kirjavia käytäntöjä. Tiedän ihmisiä joilla on D2:lla muutoskatsastettu ilman ongelmia. Dokumentteina näissä tapauksissa käytetty alustan mukana tulleita "valmistuprosessit ja -materiaalit hyväksyvää yleistä TÜV -todistusta" ja sarjan maahantuojan todistusta siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen autoon. Katsurit ovat sen verran kummia eläimiä ettei heidän päähänpistoistaan ota selvää, joten varmaksi en tätä konstia lupaa...

Comment

BC-racing on taas minun tietojen mukaan eri tavaraa, mutta mitenkään varma en ole. D2 ja K-sport on taas täysin samaa tavaraa paitsi väritys on eri. Ja tosiaan maahantuojalta saa lapun jolla todetaan että sarja on tarkoitettu juuri KO. autoon, jolloin noita on saatu hyväksyttyä uudempiinkiin autoihin.

Itse olen laittanu noita D2:n sarjoja omaan jatkeeseen ja kaverin mazdaan, niin bemmissä alusta oli perusjäykkyyksisillä jousilla juuri sopivan jäykkä, mutta ei ollenkaan pintakova, kuten esim. v-maxx tms. halpis-coiloverit. Kesän olen noilla ajellut ja mitään moitittavaa ei kyllä ole. Kaikista parasta on että sisäänjousto ei vähene reilumminkaan pudotettaessa, koska jousen paikkaa ei muuteta, vaan koko tolppa pyörii kiinnikkeensä sisällä. Kaverin mazdassa taasen oli turhankin jäykkä tuo D2:n satsi, mutta ei siinäkään pintakova. Mutta toisaalta noihinhan voi jousia vaihdella ihan oman mieltymyksen mukaan jolloin jäykkyyden saa just kohdileen.

Comment

Noissahan on ilmeisesti kahta eri jäykkyydellä olevaa jousisarjaa saatavilla, joten oman maun mukaan kannattaa pyytää noita jousia sitten. Itellä bemariin sattu tuo jäykempää mallia oleva eikä sillä autolla tehnyt talvella ei sitten mitään.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viesti
                        Noissahan on ilmeisesti kahta eri jäykkyydellä olevaa jousisarjaa saatavilla, joten oman maun mukaan kannattaa pyytää noita jousia sitten. Itellä bemariin sattu tuo jäykempää mallia oleva eikä sillä autolla tehnyt talvella ei sitten mitään.
                        Ainakin race.fi toimittaa sellaisilla jousijäykkyyksillä ja pituuksilla mitä itse haluaa. Mutta tietenkin hankala tietää etukäteen, että mikä on sopivan jäykkä/pehmeä omaan makuun. Joten keväällä ainakin vielä sai jouset vaihtaa 2 kertaa ilmaseksi erilaisiin.

Comment

No niin. D2 Street coilover satsi A4 B5 Avantin alla ja tänään yritin käydä muutoskatsastaa alustaa. Ei onnistunut. Yritin kovasti selitellä, että maahantuojalta ostettu ja jonkun sertifikaatti lapunkin näytin, missä näkyy jousien testitulokset tai jotain sellasta. Mutta ei vaan läpi mennyt. Mitähän paperitodistuksia toi kaipais, että hyväksyisivät.

Comment

TÜV-laputhan se vaatii. Niitä vain ei taida D2-sarjoihin olla edes saatavilla.

Comment

Pitäs nykyään kyl olla tai no katsuristakin kiinni....Futurezin sivuilta lainattu:

Muuta huomioitavaa
                              D2 Racing alustoissa on ns. yleinen TUV-hyväksyntä, ja alustasarjan mukana saat myös kattavan lausunnon sen kelpoisuudesta tieliikennekäyttöön. Hyväksyntäsertifikaatissa on kuitenkin Suomen tieliikennelakia koskien tiettyjä puutteita joita lakikirja vaatisi, ja tämän tulkinnassa on ilmennyt eroja eri katsastuskonttorien ja tahojen kesken. Toisin sanoen, alustan laillisuus tieliikennekäytössä Suomessa on viime kädessä asiakkaan oman harkinnan varassa.

Comment

Siinä lapussa ei ole missään kohtaa mainittu inssin tarvitsemia tietoja, kuten akselipainot ja auton tyyppihyväksyntä numero, eli ne mitä aina siitä tarrasta tarkistetaan kun alustaa katsastetaan ja todetaan että, lapuissa on samat tiedot kun tarrassa.

Comment

Working...
                                X