Autoni takajarrulevyt ovat huvenneet 9 mm paksuiksi ja ne pitäisi vaihtaa. Jotta jarrulevyn saa pois jarrurunko pitää irroittaa. Jarrurungon alimmainen kiinnityspultti on mahdottoman hankalassa paikassa ja korjaamokäsikirjan mukaan niiden avaamiseen tarvitaan erkoistyökalu T40065 (vasen) ja T40066 (oikea). Ovatko nämä erikoistyökalut ainoa mahdollisuus vai oletteko onnistuneet irroittamaan jollain kiinto/lenkkiavaimella?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 4F takajarrulevyn vaihto
Collapse
X
-
-
Juuri äsken renkaiden vaihdon yhteydessä tuli kokeiltua miten takajarrulevy lähtee irti kun oli tarkoitus vaihtaa jarrupalat. Ensin VCDS:llä käsijarru aukiasentoon, sitten alemman liukutapin pultti (13mm kanta) irti ja ylempää löysälle niin jarrumännän rungon saa käännettyä ylös pois edestä ja jarrupalat irti, sitten jarrulevystä torx-ruuvi (muistaakseni T30) irti ja levy pois. Ei tarvittu erikoistyökaluja eikä koko jarrurungon irroitusta.
Vai onko niin että uusi levy paksumpana ei mahdu tuolla lailla takaisin paikoilleen? Mikä muuten on takajarrulevyn paksuuden vaihtoraja?
Comment
-
16" (302 mm) takajarrulevyn paksuus uutena 12 mm ja vaihtoraja 10 mm.
17" (330 mm) takajarrulevyn paksuus uutena 22 mm ja vaihtoraja 20 mm.
(314 mm etujarrulevy vastaavasti 25/22 mm ja 321 mm etujarrulevy 30/27 mm)
Korjaamokäsikirjan ohje irroittaatakaa jarrurunko näillä erikoistyökaluilla koskee vain näitä 16" takajarrulevyjä. TPL, oliko sinulla 16" (koodi 1KD, 2ED varustelistassa) vai 17" levyt (koodi 1KW, 2EE varustelistassa)? Itse en edes yrittänyt irroittaa levyjä ilman jarrurungon irroitusta kun uskoin käsikirjaa, saattahan olla että menee takaisinkin alkeperäismitoissaan ilman irroitusta.
Comment
-
Olisi ollutkin aika huonoa suunnittelua jos noin perushuoltoa varten tarvitsisi irroittaa jarrurunko jollain erikoistyökalulla.
Comment
Comment