Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b6 valojen säätömoottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b6 valojen säätömoottori

    Mistä päin lähtisi etsimään vikaa kun valot osoittavat aivan alas ja sisältä säätö nappulasta ei tapahdu mitään? Sulake, mistä mahtaa löytyä?

  • #2
    Koita ensin kääntää valot kytkimestä päälle ja kokeile sitten... säätö pelaa vain kytkin 'ykkösellä', ainakin omassa.

    Comment


    • #3
      Mun '04 A4 B6:ssa toimii kyllä korkeudensäätö vaikka valot on 0-asennossa.

      Comment


        #4
        Taitaa olla erilaisia variaatiota näistä valojen toiminnoista (koodauksesta kiinni?) sillä ilmeisesti kaikissa B6:issa ei ole ajovaloautomatiikka mikä taas esim omassa suomi-B6:ssa on. Näin olen ainakin antanut itselleni ymmärtää. Itselläni siis palaa valot myös 0-asennossa, 1-asennossa sitten toimii pitkätkin.

        Comment


          #5
          Olisko tästä apua. Sivulla 9 ainakin kuva valokytkimestä.

          Comment


          • #6
            Liikkuukko moottorit? Apumies umpion viereen kuuntelemaan kun koitat säätää valoja. Jos surisee mutta ei säädy, on mahdollisesti moottorin akseli pullahtanut ulos kolosestaan. Itsellä näin kävi vahingossa polttimojumpassa.

            Comment


            • #7
              Nyt on laitettu uudet säätömoottorit paikoilleen, mutta valot ei vieläkään liiku! Mistä mahtaa löytyä sulake tai rele mikä ohjaa moottoreita?

              Comment


                #8
                Tsekkaappas toi rele 6 sekä sulakkeet S236 ja S237.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Mahtaako sumuvalot(edessä ja takana) kuulua samaan sähköpiiriin kun näyttää nekin olevan pimeenä?

                  Comment


                    #10
                    Mahtaa. Ohessa havainnollistava kuva sähkökaaviosta :D missä sähkö menee punaisella tuon releen (vihreä nuoli) läpi. Eli lähtisin veikkaamaan tota "J59 Load Reduction Relay" -relettä. Rele siis toi edellisen viestin "rele 6". Tän parempaa vastausta ei pysty etänä antamaan :)
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Seuraava kysymys, missä mahtaa tämä kyseinen rele tarkalleen ottaen olla? Sulakerasia on kyllä löytnyt kojelaudan kyljestä! :D

                      Comment


                        #12
                        Mitä valoihin tulee, näistä on eri versioita:
                        FIS:llä varustetuissa autoissa on aina highline-sähköt, joissa keskuselektroniikkamoduuli ohjaa valokytkimen käskyttämänä valoja. Highline sähköllisissä ajovalot on koodattavissa niin, että valoautomatiikka on käytössä tai pois käytöstä. Lowline-sähköissä (näitä löytyy lähinnä karvalakkimallin tuontiautoista) valoja ei ohjata samassa määrin tuon J519 purkin kautta, vaan suoraan kytkimestä. Esim. juuri sumuvaloja ohjataan eri tavalla. Lisäksi takavaloille syötetään pätkittyä sähköä jolloin jarruvalopolttimoista käytetään vain isompaa" lankaa jne.
                        Sumuvalojen kytkentä on siis näissä täysin erilainen. Valojen korkeudensäädön osalta eroja tuskin on.

                        Releet löytyvät muistaakseni muovit ratin alta irrottamalla (eli siis se iso verhoilupaneeli kuskin jalkatilasta). Kaikki sulaketaulun sulakkeet on varmaan käyty läpi? Sulakkeen nimeä ei kannata liikaa miettiä, vaan suosiolla käydä kaikki läpi - esim. lasin- ja lampunpesureita varten on sulake "intelligent comfort module" (varmaan liittyen siihen että J519 ohjaa myös niitä).

                        Comment


                          #13
                          Löysin säkällä sivun jossa oli kuva missä nuo releet ovat fyysisesti. Tämä vahinko pääsi käymään kun 'dumon' viestiin liittyen rupesin googlaamaan että onko omassa autossani low- vai highline sähköt.

                          Comment


                            #14
                            Lisää tietoa aiheesta ja muutakin mielenkiintoista tämän linkin takaa: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_254.pdf Esimerkiksi juuri sähköt / CAN-väylä ko. autossa esitelty varsin selkeästi. Kytkiksistä tutkimalla menee hetki ymmärtää mikä moduuli ohjaa mitäkin...

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on sulakkeet käyty läpi ja relettä uusittu, mutta ei auttanaut! Nyt alkaa loppuu itseltä tieto ja taito eli täytyy käydä autotohtorin tutkimuksissa.

                              Comment


                                #16
                                Ihan järkevä vaihtoehto, jos ei itse osaa/halua/ehdi yleismittarilla lähteä tutkimusta tekemään. Voi hyvin olla tuo "boksikin" eli J519 ohjainlaite rikki, ei olisi ensimmäinen.

                                Comment


                                • #17
                                  Ja nyt tähänkin ongelmaan on löytynyt vastaus. Vika oli hajonneessa valokatkaisijassa. Marmorilta uusi hintaa 140? ja nyt pelittää kaikki valot! :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X