Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 8L, (jo toinen) alatukivarsi poikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 8L, (jo toinen) alatukivarsi poikki

    Keväällä katkes oikee alatukivarsi takaa tästä ulommasta U-kohdasta jossa pusla päässä ja sinne vaihdettiin alkuperäis osaa tilalle merkki-liikkeessä.

    Kävipä sit niin että taas katkes uudelleen samalta puolelta ja samasta kohdasta. Tukivarrella oli ajettu vajaat 5000 km ja aikaa vaihdosta on alle 5 kk.

    Katkeemis tilanteet ollut parkkipaikalla tapahtuneita. Eli hidas vauhti eteenpäin tai taaksepäin samalla kääntäen. Mikä näitä varsia katkoo?

    Tiedän että tyyppivika, mutta voiko rauta olla oikeesti noin P**KAA, että alkuperäis osat paukkuu poikki? Edellisellä omistajalla ei kuitenkaan ollut 4 vuoden aikana mitään ongelmia alatukivarsien kanssa.

    Vähän jänskättää, jos pamahtaa motarilla poikki.

  • #2
    Kirjoitetaampa tähän nyt ratkaisu, jos jollain joskus käy samoin.

    Eli alatukivarsia vahvistettiin uloimmasta päästä. Tukivarren sivuille laitettiin muoton leikatut ja taivutetut noin 15cm pitkät vahvikkeet 3 mm teräksestä. Paloihin tehtiin myös keskelle "viillot" jotta ne voi hirsata siitäkin tukivarteen kiinni.

    Tukivarren päähän laitettiin vielä kummallekkin puolelle yhdet lyhyemmät laput kiinni.

    Myös pultin kiinnitysreikää viilattiin, jotta campperi saadaan säädettyä kuntoon. Madalletulla alustallahan ei ole säätövaroja campperin säätöön. Joko on ostettava säädettävät tukivarret (KV:n noin 300e) tai käyttää omaa aikaa ja tarttua viilaan.

    Hommaan meni aikaa kaikkineen pari päivää, johtuen työkalujen hajoilemisista. Jos apukäsiä saa, niin ne helpottaa kyllä paljon.

    Seuraavaksi itellä ois tarkotus viedä auto nelipyöräsuuntaukseen ja sit vaan kovaa ajoo kestävillä tukivarsilla!

    Comment


      #3
      Ompa ihme jos tehdas ei oo mitenkää reagoinu katkeiluun vaan vahvistus pitää tehdä itte!

      Comment


      • #4
        Kerran nosturilla ihmettelin tuollaista ja se mikä katkeamisia yhdistää on madallus... Siinä kun sitä ihmettelin niin mielestäni sieltä alustasta löytyy ihan syykin miksi nuo katkeavat. Olisiko syy liittynyt pohjauskumeihin, eli pääsee joustamaan liian syvälle ja tukivarret menee pahaan asentoon vai ottivatko peräti johonkin kiinni.

        edit: olisikos ollut niin että kun jousitus pohjaa, iskarin alapää ottaa kiinni tukivarteen ja vääntää sitä. Eli siihen tulee vipuvarsi joka repäisee tukivarren poikki, se kun on melko heikko verrattuna iskarin alapäähän.

        Jos on katkennut parkkipaikalla, repeämä lienee ollut jo olemassa, tuurilla on vain hajonnut pikkunopeudessa.
        Viimeksi muokannut jjj84; 8.12.2010, 17:35.

        Comment


        • #5
          Pitää kattoo vielä ottaako se johki kiinni, kun iskarit pohjaa. Vaikka ei ne kyllä helpolla pohjaa, on sen verran jäykkä alusta. Ilmottelen tänne tuloksista...

          Jännä sinänsä että kummallakin kerralla katkeaminen tapahtui samalta puolelta eli oikealta ja pakittaessa ruutuun.

          Laakkoselta kysyin että voisko vaihtaa kestävempää tilalle, mutta sanoi että maahantuojaan yhteyttä jos haluaa koittaa. En jaksanut alkaa koittaan, vaan tartuin itte työkaluihin. Takuu ois toki jatkunut 2v ekan tukivarren ostosta ja heidän huollossaan vielä vaihdettukin, mutta piti saada campperi pois iteltä ja otti päähän aina kun auto makas siellä viikon.

          Toivotaan että nyt kestää...

          Comment


          • #6
            Ota pohjaanlyöntikumi pois, jousi pois, ja sitten paina iskari pohjaan.. katso osuuko.

            Comment


              #7
              Varaudu siihen että leimalla nuo vahvistetut tukivarret ei kelpaa. Tukivarsia ei nimittäin ole luvallista hitsata.

              Comment


                #8
                Taitaa VAG:lla tuo kiinanilmiö näkymään osissa. Firma suoltaa Shanghain tehtailtaan ja edelleen sen alihankintaverkostostaan konttikaupalla osia merkkivaraosalaatikoihin.

                Comment


                • #9
                  Kolot hitsattu umpeen, hiottu kaikki kulmat pyöreiksi laikalla ja lopuksi vedetty kitti pintaan, hionta ja maalaus. Ei näytä hirveen omakutosille...

                  Comment


                  • #10
                    Oliskohan tosiaan valmistus vika kun miulla kesti n.10000km vakiovarret ihan hyvin ja madallettu on sen verran ettei enää saa alemmas kun rälläkällä kw var.2 ja säätöpalikat otettu pois.. nykyisin on kyllä kw.n varret eikä vanhoissa ollu minkäänlaista repeämän alkua.

                    Comment


                    • #11
                      Jaa a. Laakkosella sano että johtuu varmaan 19" vanteista ja madalluksesta. Hyvin meni takuuseen ja sano että menee jatkossakin. Että luulis jos ois ollut autossa vika, ois sanonut että ei mee enään takuuseen auton takia.

                      Onko missään Quattrossa taottuja tukivarsia, bemareissa niitä ainakin on? Luulis niitten jo kestävän, verrattuna tollasiin 2 mm paksuihin rimpuloihin.

                      Comment


                      • #12
                        audilla kyllä näissä vuosimalleissa iha susia kaikki alustan osat ku voi olla vaa..
                        itelläki kolisee nii perkeleesti etupää ja takapää, koiranluut vaihettu eteen ja taakse nyt loppu takana kolkatus ja edessä hieman mut silti kolkattaa edessä pirusti.. näkyy olevan jokaisella jotain vikaa.. itellä 120tkm ajettu. on se kumma ku corollassaki monella rapiat 370tkm mittarissa eikä juuri vikoja ole

                        Comment


                          #13
                          Jos en aivan väärin muista niin joskus takatukivarsia vaihdettiin takuuseenkin juuri tuon katkeamisen takia vw:lla ja seatilla. Mitä alustaan tulee noin muuten niin korollan korkeudessa kestäisi varmasti 300tkm, mutta en tiedä saako näihin korottavaa alustaa, vakio korkeudessa puslat yms. kestää helposti 200tkm, pari millä alemmaksi niin hyvä jos 60tkm kestää, tarpeeksi tonttiin niin 10tkm on osilla kestoa.

                          Comment


                          • #14
                            Juu, itelläki joku -30 pudottava H&R madallusjousisarja autossa.

                            Comment


                            • #15
                              joo eihän nuo puslat kestä mitää.. omalla autolla oon ajellu 81000km madallettuna ja nyt vasta alkaa pientä kolkatusta kuulua.. :) Vähän taitaa olla tuurista kiinni miten hajoilee ja täälläkin harrastetaan isoa 19" vannetta

                              Comment


                              • #16
                                Pitäsköhä vaa iskee powerflexin polyuretaani puslaa alle, onko kellää kokemusta niiden kestosta ?

                                Comment


                                  #17
                                  On ja todettu powerflexit aika huonoiksi. Paras on takimmaiseksi puslaksi oem koko kuminen ja eteen sitten alkupään malleissa oem ja myöhempiin missä koko kasvoi puolella, voi laittaa powerflexin tai sitten oem pusla ja defconin sovite. Takimmaisen puslan kohdalla se väärinpäin tapahtuva kiinnitys ja liike rata tekee sen että kovat polyuretaani puslatkin antaa periksi. Taka-akselille on sitten ihan lompakosta kiinni mitä laittaa, siellä on todettu vakiot ja polyuretaanisetkin hyväksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En ruvennut jousia irrotteleen suuren vaivan näön vuoksi, mutta en nopeella vilkasulla huomannut että pohjatessa ottais johki kiinni, en tosin varmaksi sano. Kun en ilman jousta koittanut.

                                    Itellä myös H&R madaltavat, paha sanoo paljon, kun oli jo ostaessa. Niin joo ja ne 19" vanteet myös.

                                    Ite laiton PowerFlexit etupäähän hetki sitten. Toivotaan että kestää, ainakin hyvää palautetta oon kuullut itse.
                                    Viimeksi muokannut Joxuz; 13.12.2010, 21:21.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nostellaan. Ne tukivarret pettää siksi että pultteja ei ole löysätty kun alustaa lasketaan. Eli tukivarsien pultit löysälle, alustan vaihto ja auto renkaille. Sit kiristää tukivarret ja säätää kulmat. Tukivarsi jää vetoon kun alusta laskeutuu, ja se täytyy löysätä että se löytää paikkansa. Tukivarsissa on tosi onneton joustovara ja ne on tehty huonekaluputkesta.
                                      Omaan pitäis saada säädettävät taakse, maksaa vaan älyttömästi. Onko kukaan ostanut säädettäviä ja mistä?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X