Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6, Xenon+, valoihin liittyvä FIS vikavalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6, Xenon+, valoihin liittyvä FIS vikavalo

    Elikkäs moisen vikavalon heitti eilettäin:

    Click image for larger version

Name:	vikavalo.jpg
Views:	1
Size:	87,3 Kt
ID:	1647170

    Tuo ilmeisesti kertoo että valojen korkeudensäätö ei toimi? Joko oikea näyttää liian alas tai vasen liian ylös (näkee selvästi kun käynnistää auton). Vaihdoin vasta uudet D1S xenon polttimot mutta eihän noiden pitäis vaikuttaa asiaan?

    Mistä tiedän kumpi moottori on rikki? Käytössä on V-Checker Pro mutta ei ainakaan vikakoodia löytynyt. Pystyykö kyseisellä kaapelilla testaamaan noita moottoreita? Missä tuo moottori muuten sijaitsee?

  • #2
    Omalla kohdalla moottorit toimivat, mutta vika oli alustasta löytyvissä liittimissä, eli tasonsäätöantureiden ja johtojen välinen liitos oli löysä. Kun häiriö tulee niin moottori säätyy automaattisesti ala-asentoon, eli vika ei välttämättä ole moottorissa. Vika korjaantu ko laitoin wd 40:stä liitoksiin ja vedin liittimen nippusiteellä tiukasti anturiin kiinni..ei välttämättä merkkiliikkeen suosittelema konsti mutta minun tapauksessa toimiva.

    Comment


    • #3
      Multa löytynyt vika kahdesta kohteesta vuosien saatossa. Tuo ripustuksissa olevan potikkan johto poikki tai valaisimien vieressä olevasta "mötikästä" johto irti. Tuo valaisimen sisemmän reunan vieressä oleva pitkulainen komponentti. En tiedä mitä se tekee tai mikä se on mutta aiheutti juuri kuvaamasi virheilmoituksen. Auto oli -04 ja ne tummemmat ksenonumpiot kyseessä.

      Comment


      • #4
        Vaihdoin kyllä viikonloppuna taakse uudet jarrupalat, onko takana noita tunnistimia?

        Comment


        • #5
          On taka-akselillakin tunnistimet.

          Comment


          • #6
            Jos sulla toinen valo kattoo itään ja toinen länteen niin en usko akseliston tunnistimien tekevän moista.

            Comment


            • #7
              Pitää ottaa umpiot irti muutenkin kun tuli ledi parkit niin samalla tulee tarkastettua moottorin johdot. Jos se siinä ähertäessä irtos vähäsen. En kyllä äkkiseltään usko että meni yks kaks yllättäen rikki... tosin mun tuurilla hajos heti ja huomenna toiselta puolen toinen :)

              Comment


              • #8
                Otin molemmat umpiot irti ja kävin läpi kaikki johtojen liitokset. Edelleen herjaa samaa ja kuskinpuoli on alempana kuin pelkääjän puoli. Pitänee ostaa uusi moottori ja testata kumpaakin puolta josko rupeais pelittään.

                Saako noita jotenkin testattua V-Checkerillä? Valikkoja selailin ja sieltä löytyi "light range control" mutta ei tuohon saanut yhteyttä. Myös "left ja right light control" valinta löytyi mutta näihinkään ei saanut yhteyttä. Ainoastaan "engine electronics" valintaan pääsee sisälle.

                Comment

                Working...
                X