Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasien tummennus yritykseltä pieleen...?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lasien tummennus yritykseltä pieleen...?

Käytin eilen profiilini kulkineen valtuutetussa 3M liikkeessä lasien tummennuksessa...Rouva käväisi hakemassa auton päivällä asennuksen jäljiltä ja illalla töistä päästyäni kävin vilkuilemassa asennustuloksia...Muuten asennus näytti hämärässä katsottuna onnistuneen, mutta takalasin ja takimmaisten sivulasien ulkoreunoissa menee ulkoapäin katsottuna ainakin omaa silmää häiritsevä vaalea raja joka on ilmaa lasin ja kalvon välissä...Tämä raja menee siis koko lasin ympäri...

Lasin reunoillahan menee sisäpuolella se musta rajaus, joka päättyy sormellakin havaittaviin pieniin pistemäisiin täpliin ja juuri nämä aiheuttavat sen, että kalvon alle on jäänyt ilmaa...Asennuksestahan on kuitenkin vain alle vuorokausi aikaa, joten asettuuko kalvo ajan myötä ja tämä ilma häviää kalvon alta..?Voinko yleensäkkään vaatia asennuksen suorittaneelta firmalta, että niitä rajauksia ei saa näkyä...?Omaa silmääni kyllä miellyttäisi huomattavasti enemmän jos koko lasi on ihan musta ilman mitään vaaleita rajoja...Luulisi, että ne saisi hävitettyä esim. lämmittämällä varovasti kalvojen reunoja, mutta itse en ala mihinkään operaatioihin, sillä silloin on varmaa että se 3 V. asennustakuu häviää samontein...

Kyllä sieltä rasterin kohdiltakin kalvon pitäisi tarttua, mutta märkänä ei välttämättä tartu. Tosin jos se kuivaa eikä silloinkaan ole tarttunut, niin sitten ei tartu koskaan.

Kun se on vielä kostea, rasterin saa kiinni (jos se on puhdas) painelemalla kalvoa lastalla ja lämmittämällä ulkopuolelta kuumailmapuhaltimella.

Comment

Rasterin ja tuon rajan kohdalla todettakoon, että paras odottaa paripäivää ja sitten vasta painella nuo kohdat kiinni. Silloin on suurin osa vedestä poistunut ja sen saa painettua vähemmällä vaivalla kiinni, kuin polttamisen rajalla vetäisemänä samana päivänä ;) mutta juuh Okkim on oikeassa.

Sanoisin että lauantaina painelet ne kiinni... rasvainen sormi riittänee hommaan. Hiusrajasta yleensä sen verran talia saa sormenpäähän että liukuu mukavasti. Välttämättä aivan näkymättömiin tuota ei saa (riippuu rasteroinnin paksuudesta), mutta hyvin lähelle ainakin.

Comment

Ok, kiitoksia vinkeistä!Onkohan minulla oikeutta kuitenkin vaatia asennuksen suorittanutta yritystä paikkaamaan asennuksen tältä osin, jos en itse saa tuota korjattua...?Luulisi näin olevan, sillä en ole 100% tyytyväinen lopputulokseen...

Comment

Riippuu myös kalvomerkistä tarttuuko kunnolla rasterien väliin...

Comment

Onkohan minulla oikeutta kuitenkin vaatia asennuksen suorittanutta yritystä paikkaamaan asennuksen tältä osin, jos en itse saa tuota korjattua...?Luulisi näin olevan, sillä en ole 100% tyytyväinen lopputulokseen...
            Mielestäni 50/60 tapaus kun kyse on rasterista, voisi vaikka verrata siihen että viet maalaamoon osan, se maalataan sun tekemiin pohjiin, lopputuloksena saat osan josta löytyy reunoilta hionta jälkiä.
            Kun kyse on rasterista niin mielestäni kannattaa antaa paljon ymmärrystä. Ja sitten vasta kun on päivän pari kuivunut ja olet painellut itse sitä paikoilleen, niin voi sanoa mitä siitä tuli.
            Toki jos siinä on rasteri pintojen "yli" jäänyt irti kalvot niin se on tarina erikseen.

Comment

nuo tummat osat lasista yleensä pyyhkästään karhunkielellä ennen kalvon asennusta, muuten ei pysy. Voi toki riippua kalvon merkistä.

Comment

Kannattaneen soittaa sinne firmaan ja kertoa tilanne. Jos ei asetu parin päivän päästä niin viet sen auton sinne laitettavaksi. On tuota autoa ennenkin tummennettu ja saatu se kalvo kunnolla siihen asettuman, eli kyllä se siinä tapauksessa loppujen lopuksi on tummentajan vika.

Itse ainakaan en antaisi periksi ollenkaan tuossa hommassa. Jos eivät saa kalvoa istumaan niin "kaupan purku" ja viet toiselle tummentajalle :D

Comment

juttelin tossa pari kuukautta sitten erään tummentajan kanssa ja hän mainitsi että vaihtoi fairin påis niin alkoi rasterin menemään piiloon,siis vaihtoi liukkarin merkkiä ;))

Comment

Jeps, soittelin tänään asennuksen suorittaneelle yritykselle ja kerroin, että tämä "ilmaraja" häiritsee minua, enkä ole tästä johtuen aivan tyytyväinen asennustulokseen...Meinasi, että ajella auto aurinkoon (just joo, aika vähässä aurinkoiset päivät) ja sormella painella/vedellä rasterirajoja pitkin, jolloin kalvon pitäisi tarttua niiltäkin osin ikkunaan...Lämmittämistä ei suositellut, sillä ilma alkaa helposti "kiehumaan" ja sitten kalvo onkin hankalampi saada siltä kohdin tarttumaan...

Eipä tuo sormella painelemalla hirveenä auttanut, mutta kun otin pehmeän kumisen lastan kaveriksi, niin paremmin alkoi kalvo asettua paikoilleen...Ongelmana tuossa on vaan nuo sisustan verhoukset, joiden takia kalvoa ei pääse kovin helposti käsittelemään ihan reunoilta...Sivulasesista tuli jo MELKEIN hyväksyttävät, mutta ainakin takalasi kaipaa vielä työstämistä...Kauempaahan noita rajoja ei kyllä näe, mutta kun asian tietää, niin ainakin läheltä katsottuna varmasti pistää silmään...:) Ajattelinkin soitella vielä asennusfirmalle ja kysäistä, ottavatko he vastuun asiasta ja laittavat itse homman loppuun!

Comment

Juudakselle vaan vastaisin, että nykyään karhunkielen korvaa ihan vaan jarrukliineri;)

Muuten en ota noihin "ilmarajoihin" mitään kantaa. Yleensä niillä on tapana häipyä n. viikon kuluessa pois, jos kalvo on vaan hyvin kiinni.
                      Pientä jälkipainelua voi olla hyvä tehdä, jos asia häiritsee.

Itse olen kutsunut asiakkaat parinpäivän kuluttua ns. "reunanpaineluun", jotta lopputulos olisi asiakkaale tyydyttävä.
                      Viimeksi muokannut kapaz; 1.10.2010, 18:32.

Comment

Ongelmana tuossa on vaan nuo sisustan verhoukset, joiden takia kalvoa ei pääse kovin helposti käsittelemään ihan reunoilta...Sivulasesista tuli jo MELKEIN hyväksyttävät, mutta ainakin takalasi kaipaa vielä työstämistä...
                        Välillä todellakin on paskamaista puhdistaa kunnolla noita rasteripintoja, JOS ne on verhoilun alla piilossa.
                        Mutta kyllä tarttuu kun antaa oikean verran kuumaa ilmaa, kunhan tietää miten korjaa.

Karhunkieli, jarrukliineri yms yms...onhan näitä. Kunhan saadaan pinnat puhtaaksi, eikä myrkyt jätä kalvoa ikkunaan, eikä pilaa muovipintoja.

Comment

Toi rasteriasia taitaa olla yks niitä mitä pitäis mainita työtä tilatessa. Tavan pulliainenhan ei välitä tuon taivaallista siitä, niin ei jaksa asentajaossi nähdä eforttia sen eteen, purkaa sisustan lipareita ja vesihioo rastereita yms että menis kunnolla.
                          Ite käytin tuusulan A-Mainoksessa missä venäänpojat laitto suht kelvollisesti, kasipuol.

Comment

Onko sellaista yksioikoista tietoa kuka tekee rastereista näkymättömiä pk-seudulla. Seuraavassa autossa ei ole tehdastummennuksia.

Comment

Teippi-Z ainakin saanut noi onnistumaan. 3M:llä oli heidän puheidensa mukaan joku ihan ainekin, mikä parantaa tartuntaa tuohon.

Comment

Siihen on olemassa esim nestemäinen aine, jolla saa tartunnan aikaiseksi rasteripinnalle.. Toki vaatii taitoa ja aikaa, sekä ominaisuutta kalvolta, jos haluaa minimoida rasterin aiheuttaman kohouman ”reunan” alueella.
                                Rasterin reuna kun ei ole lasipinnan kanssa samassa tasossa..

Comment

Working...
                                X