Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 narisee käännettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 narisee käännettäessä

    Raivostuttava narina rattia käännettäessä vaivaa autoa. Kaveritkin ryyppyreissuilla imitoi autoa kun aletaan lähestyä kohde kaupunkia. Todella kiukuttavaa!

    Kuvittelin aluksi että ääni tulee jostain rattiakselin rintapellin läpimenosta, mutta lähempi tarkastelu osoittikin että itse hammastanko tulee kumikauluksen kautta rintapellin läpi, joten mitään holkkia tms hierovaa osaa ei ole.

    Sitten kävi mielessä jos se olisi joku nivel tai esim. raidetangon sisäpää, mutta ei... Sellasen havainnon tein että kun auto on sammuksissa ilman tehostusta narina on paljon kovempaa kun joutuu rattia kääntämään oikeen voimalla. Eli sekin rajaisi noita niveliä pois.

    Ulkopuolelta se tulee. Hammastangosta ilmeisesti... Onko kukaan joutunut koo'oo narinan takia purkamaan tankoa?

    Välyksiä tai vuotoja ei ole.

  • #2
    Minulla samankaltainen narina loppui poikittaistukivarren vaihdolla

    Comment


      #3
      Kuiva hammastanko. Haitarikumit pois paikaltaan ja vaseliinia tankoon.

      Comment


      • #4
        Pääseekö tosiaan noiden raidetankokumien takaa rasvaamaan liikkuvia? Eikö siinä ole sisänivel ainoostaan tyrkyllä?

        Comment


          #5
          On aika ahtaassa paikassa tuo vaihde A8:ssa.
          Sikäli olis normaalia, että vaihde rupee vuotaan jossain vaiheessa, mutta olisko narina esimakua asiaan?

          Comment


          • #6
            Kyllä se narina tulee alapalloista, rasvanipat porasin ja rasvasin niin loppui narina. Tosin ei se nivel kestä enään kauan kun on jo alkanut ääntämään.
            Omaani jouduin hetikohta vaihtamaan kun rasvaus tuli liian myöhään.

            Comment


            • #7
              Epäilen kyllä vahvasti tota palloniveltä, koska narina on paljon kovempaa ilman tehostusta ja narisee vaikka keula on ylhäällä.

              Comment

              Working...
              X