Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Joutuukohan hitsaustöihin...?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joutuukohan hitsaustöihin...?

    Nyt viikonloppu kiinni, niin päätin laittaa auton syyskuntoon. Eli sisäpesu painehuuhtelulaitteella, ulkopesu, kevyt koneellinen käsittely ja sit muutama kerros zainoa...

    Mutta sit ajattelin vaihtaa uuden akkukehikon ruostuneen tilalle, mut ei onistunukkaan niin helpolla. No alin pultti ruostunu kiinni ja mikään avain ei käy siihen, mutta se ei ongelma. Mut ku imuroin ruostepaskoja pois sieltä laarin pohjalta, niin huomasin, että siellähän on jo reikä. Ja tietty just akun maajohdon kiinnityksen ympärillä. No pikkasen nykäisin kaapelia ja sehän lähti sit irti korista. Ihme, että oli saanut vielä maita.

    Pitäskö sille vaan porata joku uus reika, vai onko hitsattava pien paikka?

    Linkistä voi käydä kattoo kuvan miltä näyttää...
    http://www.pixbox.fi/alb_show_id1203620_page0.html

  • #2
    Kannattaa tuo hitsata,mut aika varovasti kun on tuollaisessa paikassa.
    Maajohto kovaan peltiin ja kaikki ruosteet pois välistä.

    Comment


      #3
      Ohhoh, onpas kuvassa pahan näköistä, tulee mieleen 80 luvun audit, kuitenkin auto vielä tuore. Oliskohan jossain kohtaa päässyt vähän akusta jotain karkuun.

      Comment


      • #4
        Voisko se aiheuttaa ton? Oon kyllä huomannu akun juuren olevan usein ihan valkosessa töhnässä, siis hapettuneena. Kannattaisko ostaa uus akku saman tien?

        Comment


        • #5
          Kyllähän vuotanut akkuneste varmasti maalit vie autosta happoa kun on. Melkein voisin väittää kanssa sitä tuon ruosteen aiheuttajaksi eli akku vaihtoon vain. Varsinkin kun hapettumaa kerran on kyljissä. Maalien lähdettyä loppu onkin arvattavissa. Mutta kyllähän tuon vielä korjaa. Ruosteet pois uusi pala peltiä autoon ja maalia päälle ja on taas kuin uusi :)

          Comment


          • #6
            Juu, näin se on tehtävä huomenna. Uutta peltiä, ferreksiä, maalia ja uus akku maanataina. Toi kaukalo on usein vedessä, niin ei kannata kyl ruostetta jättää.

            Comment


            • #7
              Ja otathan vedenpoistoreikien kumitutit sitten pois sieltä niin virtaa vesi nopeemmin pois.

              Comment


              • #8
                No empä tajunnu sitä tehdä..., mutta en jaksaa uudestaan repi akkuu irti, joten jääkööt kevääseen.

                Comment


                  #9
                  Mä en kevääseen jättäs. Mieluummin nyt vähä askartelee ku se et sit myöhemmin repii sisustaa raolleen et saa kuivattua sitä.

                  Comment


                  • #10
                    Kokemusta on sisustuksen kuivatuksesta...

                    Eli ei kannata ikinä lainata autoansa muorille;). Oisko ollu pari kolme kesää sit ku äitini meni mökille mun autolla ja laitto peräkonttiin 20 l vesikanisterin ja korkki oli huonosti kiinni... Muistaakseni mä olin sit rannassa ja lähin itse autolla sit jatkaa matkaa. No otin eka jotain kassia takapenkiltä ja ihmettelin ku jalkotilassa vettä sentin verran. Pikkasen otti kyl pattiin. No auton kuivatus ei sinällä uutta, kun tullu porukoiden autoja kuivateltuu useammin. Ihan vinkkinä, kannattaa pitää huolta, että kaikki tulpat on pohjassa paikallaan.

                    Ei siinä auttanu sit ku mennä halliin ja alottaa sisustuksen purku. Eli eikun kaikki penkit hiitoon, kynnysmuovit, keskikonsoli jne.. Halusin ottaa maton kokonaan pois, että saan varmasti sen kuivaksi. Jotta ei tarvinnu irrottaa koko kojetaulua, niin leikkasin maton halki keskikonsolin alta ja näin sain sen ulos autosta. Apuna oli korjausopas ja ei toi homma nyt loppujen lopus ollu mahdoton urakka. Muutama ruuvi kyl etsii vieläkin tuhkiksessa paikkaansa, mut hyvin kaikki kestäny kasassa ilman niitäkin;)

                    Ehkä mun pitää sit vielä kerran kuitenkin se akku repii veke...

                    Comment


                    • #11
                      Ota vaan irti ne kumit, kuten tuossa sun kahessa ekassa kuvassa näkyy niin ei niissä kumeissa hirveen iso reikä ole. Toinen löytyy jarrutehostajan alta.

                      Comment

                      Working...
                      X