Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Avant, Isofix kiinnikkeet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 Avant, Isofix kiinnikkeet?

    Törmäsin yllättävään ongelmaan. Yritin eilen ostaa marmorilta isofix kiinnikkeet tuohon minun A4 Avanttiin.

    Myyjä oli kuitenkin pikkuisen hukassa tarvittavien osien kanssa ja jäi jokseenkin epäselväksi mitä oikeastaan tarvitsen. Tarjosivat minulle jotain penkin istuinosan päälle laitetettavaa telakkahärveliä, mutta se ei uskoakseni ole osa/t jota nyt haen.

    Eli haluan siis B6-malliseen A4 Avanttiin takapenkille isofix kiinnikkeet lastenistuinta varten. Käsittääkseni tarvitsen isofix kiinnistysraudat ja muutaman pultin. Voisiko joku ystävällinen sielu, joka tietää mitä tarvitsen, katsoa oikeat osanumeroineen ETKAsta, jotta saan moiset tilattua marmorilta.

    Kiitos etukäteen.

    #2
    Oliskos 4L0019900A, nimike on isofix base ja kuvan perusteella juurikin takapenkille tuleva pohja kaukalolle on varmaan se mitä sulle tarjottiin.

    Se takapenkin alle tuleva kiinnike lienee 8E0813545A (vasen, oikea on 546) retaining panel, remark sanoo isofix ja kuvan perusteella haluttu osa. Sitten kuvassa (A4Q, 2002, 803-50) on joku fitting sleeve, 8L0887233, joita menee neljä, kaiketi kaksi per puoli. Ei pysty sanomaan mitä ne on.

    Oletko muuten varmistanut, ettei siellä ole niitä jo valmiiksi? Mulla muistaakseni on 2003 mallisessa kutosessa ne käsittääkseni alkuperäisesti.

    Comment


    • #3
      Mulla ei ollut -04 A6:ssa takana niitä, mutta marmorilta sain. Siellä olivat kyllä sitä mieltä että on ne jo valmiina mutta ei ollut.

      Tällaista tietoa sain täältä kuin itse kyselin, pitäisi käydä A4 avantiin myös

      "8D0813545 löytyi nettietkasta numero A6 2004 Avantille, sama käy molemmille puolille, pultit juuri nuo 8E0837453A x4kpl. Löytyi takapenkin kuvasta, mutta joka tapauksessa nuo Jannen antamat numerot ovat suoraan sopivat. Teppo ja Slamitin pojat eivät ole jaksaneet etsiä... :)

      8D0813545 44,80/kpl suomihinta, Tepolla kalliimpi. Tarve 2 kpl.
      8E0837453A 3,70/kpl suomihinta, Tepolla 1,85. Tarve 4 kpl.

      www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/2004/264/56/3449390 Tuossa kuvassa kiinnikkeet ovat, voi vaatia rekisteröitymisen näkyäkseen. Hintoja voi katsella tuolta. Hinnat ovat viitteellisiä, varsinkin tuo suomihinta joka siis tarkoittaa merkkiliikkeiden hintoja."

      Comment


        #4
        Nykäise Ilkka se takapenkin istuinosa irti ja kurkkaa onko sulla ne ISOFIX-raudat siellä, istuimen etukulmista reipas nykäisy ylöspäin niin irtoaa. Liitteenä myös muutama pdf.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Kiitoksia kaikille, eiköhän näillä ohjeilla oikeat osat saada tilattua.

          Tietty ensin pitää varmistaa, ettei kiinnitysrautoja siellä jo ole. Joku vaan tiesi kertoa, että penkissä pitäisi lukea isofix, jos moiset varusteet autossa olisivat. Tuota tekstiä ei penkistä löydy, mutta siihen ei vissiin kannata luottaa ja onhan aina joku auton edellisistä omistajista voinut isofixit laittaa jälkiasennuksena.

          Edit: Laitetaan tähän vielä tarvittavat osat. Kyse siis A4 B6 Avant quattron Isofix tarpeista. Isofix "rauta", oikea: 8E0 813 546 A, vasen: 8E0 813 545 A, kiinnityspultit (tarve 2kpl per rauta): 8L0 887 233.

          Itse pidän yleensäkin lastenistuinta oikealla puolen takapenkkiä, joten eipä taida maksaa vaivaa hankkia molempia kiinnitysrautoja. Laitetaan vaan oikeanpuoleinen rauta. Laitetaan vasurikin, jos tarvetta joskus ilmenee.
          Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.9.2010, 14:39.

          Comment


            #6
            Eihän siinä tarvii edes penkkiä irrottaa, sieltä istuinosan ja selkänojan välistä kun sormilla koettaa, niin pitäisi tuntea jos ne siellä on. Rouvan Polossa ne on eikä minusta penkeissä mitään lue. Mutta tietysti se on vain Volkkari. :-p

            Comment


            • #7
              Jossain uudessa Audissa näin sellaisen "Isofix" merkkilapun pilkistävän penkin saumasta.

              Comment


              • #8
                Mulla on B6:ssa Isofix kiinnikkeet eikä penkeissä kyllä mitään Isofix tekstejä lue. B6:ssa ei noita kiinnikkeitä tosiaan vakiona oo saanu, vaan on pitänyt tilata joku "family" tms paketti. Tähän pakettiin sit käsittääkseni sisältyy myös toi hanskalokerossa oleva apparin puolen turvatyynyn poiskytkentä palikka.

                Comment


                  #9
                  Juu ei näy B6sessa isofix lappuja. Mulla on isofixit vänkärinpenkissä ja tosiaan pystyy kytkemään tuon airbagin mäkeen.

                  Comment


                    #10
                    http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-c...ing-guide.html
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 13.2.2013, 11:19.

                    Comment


                      #11
                      Olipa mainio ohje, kiitoksia.

                      Comment

                      Working...
                      X