Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemus Weitecin jousista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Profiilin kärryyn asennettiin eilen kyseinen Weitecin Ultra GT -40mm alustasarja. Itse en työtä tehnyt, mut vierestä seuranneena ja kommenteista päätellen ei mitenkään erityisen hankala urakka. Asiaa muuttuu toiseksi, jos jokin paikka jumittaa. :)

    Itsellä on vielä hyvin vaatimaton rengastus (205/60/15) ja alustan entisestä mukavuudesta on jäljellä muisto vain... ei vaiteskaan... mukavammin tuo menee Rauman mukulakivillä kuin vanhoilla kuluneilla iskareilla ja entisillä, ilmeisesti Voglandin -30mm jousilla. Takapää tuntuu melko jäykältä ku töyssyiltä laskeutuu alas, mut kai tästä ajan myötä tottuu siihen.

    Tuolla rengastuksella on kyllä päivän kokemuksella ihan mukava ajettava. Takaa tippui n. 15mm entisestä ja etupää suurinpiirtein samassa mitä ennen, mut nyt tasapainoisemman näköinen.

    Ja ensi viikolla luultavasti katsastukseen... kai se jotain uusittavaa keksii tohon. :)

    Comment


    • #32
      Raporttia pukkaa:

      Audi A4 B5 1.8 -98 autoon asennettu tänään Weitec Ultra GT alustasarja eli iskarit ja jouset. Luvattu madallus -40/-40. Takaiskarin sokka asetettiin ylimpään asentoon jottei perän liiallista madaltumista tapahtuisi.

      Asennuksen suoritti: Tepalmet Motorsport Lappeenranta
      Alustasarjan myi: Autovaruste.net aka Pirnetworks

      Koeajo: Hyvin pieni muutos ajettavuuden osalta vakio alustaan joka oli mitä ilmeisemmin hyvässä tikissä. Ehkä aavistuksen vakaampi kaarreajo reippaassa vauhdissa. Ei lainkaan pintakova. Ottaa kaivonkannet oikein nätisti.
      Miinus silloin tällöin takajousista kuuluvista pienistä nitinöistä.
      Asennusliike teki alustasarjan asennuksen jälkeen nelipyöräsuuntauksen.

      Madallus: Njaa.... Ei voi sanoa että mikään huima madallus olisi vielä näkyvissä. Alustalla ajettu noin 20km. Huomenna suoritan mittauksen paljonko tähän mennessä laskenut ja noin 500km kuluttua mittaan sitten uudestaan ja kirjoittelen tähän jatkoa. Mitään absoluuttista tontitusta ei tosin haettukaan sillä ajomukavuus haluttiin säilyttää.

      alkuperäiset mitat keskiöstä pyöränkaareen ovat joka kulmassa tasan 400mm.
      Huomenna lisää mittoja.

      Comment


      • #33
        ensimmäinen mittaus antoi lukemiksi 380mm joka kulmasta
        eli tähän mennessä 20mm alustasarja laskenut autoa. Luvattu madallus oli siis tuo -40/-40 joka tosin on madallus verrattuna uusiin vakio jousiin ja iskareihin.

        Muutaman sadan kilometrin päästä uusi mittaus.
        Mielenkiintoista on se että auto on täysin balanssissa vain kun takaiskarien sokka on ylimmässä asennossa. Mikäli sen olisi jättäny puoleen väliin niinkuin oletuksena niissä on, olisi auto mitä luultavimmin keulinut julmetusti.

        Comment


        • #34
          typ89:iin ultra gt

          Onko kellään kokemusta Ultra gt satsista Typ89:ssä?
          Tuo kun hintansa puolesta mahtuu budjettiin, mutta laittaako tässä
          nyt kätesä p****n?
          60/60 madaltavaa sarjaa ajattelin.

          Comment


          • #35
            Ei Typ89:sä, mutta B4:ssa on.
            Ilman suurempaa kokemusta muista sarjoista, niin pehmeämpikin voisi olla.
            Melko pintakova, mutta kelpaa ainakin itselleni. Ja itsellä lähes vakiorengastus alla.

            Ja editin syy: Ja kyseessä siis koko setti, ei pelkät jouset.
            Viimeksi muokannut JamoS; 16.9.2007, 19:06.

            Comment


            • #36
              Onko kukaan laittanut B4 80:iin Weitecin 60/40 madallusjousisarjaa? Madaltaako tasaisesi molemmat päät? Miltä muuten tuntuu, onko kova?

              Comment


              • #37
                ostin joskus weitecin säädettävän sarjan -99 a3 seen,hinta oli 320?..tosi jees kun katsoo hintaa eikä se mikään huono ollu ajossa,madallusta jos meinaa laittaa niin sillon sen auton kuuluukin olla jäykempi...nyt on s4 pelkät weitecin -25mm jouset,eikä voi valittaa,toimii just niinku pitää ja kulkee suorassa..

                Comment

                Working...