Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruostetta siellä täällä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruostetta siellä täällä

    Onko muilla nämä "premium" autot yhtä mätiä kuin omani?
    Repsikanpuolen takaovesta putoaa kohta tuo muovi alaosasta kokonaan kun ei ole peltiä missä kiinni... Takaluukusta tulee alareunasta mätä läpi... Tuulilasin yläreuna on ruosteessa...
    Onkohan tämä nyt sitten hyvää laatua vai mitä?
    Laakkosella kävin näyttämässä ja odottelen maahantuojan vastausta takuukorjauksista... 12v puhkiruostumattomuustakuuhan näissä on.

  • #2
    Omassa -00 ei oo kukkia missään. Ainoa missä on alkanut kupliin maali, on oven ja katon välissä oleva lista ja noin 1 cm x 1 cm alueelta.

    Comment


      #3
      Huolellisen pesun ja kiveniskemien paikkauksen laiminlyönti saa auton kuin auton kukkimaan.

      Comment


        #4
        Mätä on eri asia kuin kukkiminen. Omassa -96 A6:ssa on maalipinta aika huonossa kunnossa ja joistain paikoin maalia irronnutkin. Takaluukku on mädäntynyt sisäpuolelta joten se pitänee vaihtaa jossain vaiheessa. Sen sijaan tuo 90 vuosimallia -89 on ruosteen puolesta melko hyvässä mallissa, vaikka maalipinta siinäkin on noin ulkonäöllisesti ihan kauhea. Mätäpaikkoja ei autossa ole ja pintaruostettakin vain nimeksi, kun ottaa huomioon auton iän. Liekö noissa uudemmissa alettu säästää pintakäsittelyissä tjs. Ongelmaa on myös muunmerkkisissä alle 10v vanhoissa, kaveri juuri kinaa bemarin takaluukkua maalitakuisiin.

        Comment


          #5
          Aika jännää. Voisikohan olla joku näistä:
          1) Valmistusvirhe, sinkitys mennyt pahasti v*turalleen
          2) Kolaroitu, korjaukset tehty huonosti
          3) Autoa pidetty _erittäin_ huonosti

          Comment


          • #6
            Itse epäilin kanssa mälliä tuossa ovessa... mutta vaikuttaa siltä että se muovilista on päässyt paskan kera hinkkautumaan maalia vasten ja täten hionut pellin esille...
            Tuulilasin reunassa on käynyt vähän samalla lailla, eli tiivisteen alta lähtenyt...
            Peräkontissa on sinkkivika koska ruoste on lähteny terveen pellin keskeltä monesta kohdasta...

            Comment


            • #7
              Onkos tuulilasi vaihdettu joskus? mikäli on, niin ettei vaan olisi irrottaessa rikottu maalipintaa tiivisteen alla. Lasinvaihtajia on monenlaisia ja kaikilla on oma tyylinsä leikata lasi irti.

              Comment


                #8
                Eiköhän noita ongelmia ole ollut vähän yhdellä ja toisella merkillä- vesiohenteiset maalit yms.
                Eri asia sitten miten tyylikkäästi ongelmat hoidetaan- kaverin Focukseen vaihtoivat takuuseen kaikki ovet ja takaluukun. Auto oli kai 5-6 vuotta vanha silloin. Oli käytetty liimamassa ollut vääränlaista ja ruostuttanut kaikki saumat

                Comment


                • #9
                  Tämä tuulilasin vaihdossa tullut moka voi hyvinkin olla mahdollista...

                  Comment


                    #10
                    Jännä homma muuten, en ole yhtäkään A4:sta tai A3:sta nähnyt jossa olisi enemmän kukkaa, mutta A6:sia on tullut nähtyä. Ollut juurikin tuon tyyppistä pikku vikaa, ovien helmat (no melko yleinen listojen takia), takaluukun pokkauksessa kunnon kukkaa, yhden tapauksen jossa oli kunnolla mädäntynyt etu lokari ja katossa pientä kukkaa.

                    Näitäkin tosin muutamat ainoastaan nähty, jos vertaa A6:sta ja jotain mersua niin audi leirissä ollaan vielä voiton puolella :)
                    Paja naapurina oleva maalari on maalannut xx verran marsun kylkiä kun on kukkaa pukannut joka ikisestä listan, lokarin yms raosta.

                    Comment


                      #11
                      Itse näin Helsinki-vantaan parkkihallissa A4:kun jossa oli oveen ruostunut reikä. Reagoin siihen kun oli sen verran uusi- eli nähdäkseni B6 mallia. Muuten ihan siisti joten jokin tuossa oli mennyt oven valmistuksessa pieleen.

                      Comment


                        #12
                        Sekin kannattaa muistaa, että kolarikorjauksessa autoon on voitu vaihtaa tarvikemallin lokaria tai nokkapeltiä, joka ei edes ole sinkkipeltiä kuten alkuperäiset. Tämän lisäksi kun maalaus hoidetaan puolihuolimattomasti niin aikapommi on valmis.

                        Eräs puolituttu katsastusinssi totesi pari vuotta sitten, kun olin A4:n hankkinut, että yhdenkään A4:n kohdalla ei ole vielä pintaruostetta kummempaa mätänemistä tavannut. Toista se on monilla muilla merkeillä...

                        Comment


                        • #13
                          Löytyi muuten kuskinpuolen etulokarin kanttauksestakin (joka on siis pyörä kotelon sisällä) ruostetta melkolailla... Tainnu jäädä sinkki pois tästä kopasta kokonaan...

                          Comment


                          • #14
                            Nyt tuli kolmen kuukauden odottelun jälkeen audi centteriltä soitto että tehdas lupaa korvata 70% ruosteenkorjauskustannuksista... Voi hyvä helevetti... Pösölle kun menin silloisen autoni kanssa niin kahden viikon päästä oli osat vaihdettu uusiin. Mitään en joutunut itse maksamaan. Premium-palvelua audilla... paskanmarjat...

                            Comment


                            • #15
                              Uudempien ruosteista täällä hieman juttua: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88185

                              Comment


                              • #16
                                Noniin auto on pakkeloitavana... uusia osia ei tietenkään laiteta vaan laitetaan sahajauhoa ruosteen päälle niin että se on puolenvuoden päästä taas kukalla... Ja kustannuksetkin nousivat siitä mitä puhelimessa sovittiin...

                                Comment


                                  #17
                                  Toi oma C5 mätänee vänkärin etuoven alareunan listanreijistä. Yhdestä reiästä tulee komiasti ulospäin näkösälle, muut huomasin vaan kun käytin ovipahvia irti. Jokainen reikä kukkii hienosti ympäri asti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla ei mätäne, mutta C4:ssa on kuskin oven listan alapuolelta lähtenyt maalia irti. Samaa oli V8:ssa myös. Paljas sinkkipelli näkyy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vähän OT mutta kirjotan tänne kun niin lähellä asiaa ollaan. Eli, nesteen autopesu vei a4 quattro 1,8t -96 , avant siis takaluukusta maalit.
                                      Takalasin alareunassa tuntui maalin alla jotakin mököä ja muhkuraa, muttei päälisin puolin näyttänyt pahalta. Nyt sitten nesteen hento harjapesu vei maalit noin 3x3cm alueelta! :( Täysin ei voi nesteen piikkiin laittaa, koska tämän _nyt_ maalittoman kohdan alta paljastui pienen pientä ruosteen alkua.

                                      Mahtaakohan olla minkähintaista maalauttaa uudelleen avantin takaluukku? Väriä kaikenlisäksi mukava Paradice Green, mikä on huhujen mukaan vaikea maalata.
                                      Viimeksi muokannut 8866; 8.3.2011, 20:49. Perustelu: Ei ole profiilin autoja, muuttuu kuitenkin ajan saatossa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X