Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant b5 natisee perästä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Avant b5 natisee perästä

    Pari päivää sitten aloin ihmettelemään, että mistä kuluu kumista natinaa. Huomasin sen kuuluvan pelkääjänpuolen takarenkaan luota. Keikuttelin autoa parkkiksella ja sivuttais suunnassa heiluttaessa natina kuuluu melko kovasti. Yritin kuunnella että mistä se tulee, mutta ei vielä selvinny tarkemmin. Hankala on päästä sinne tuentaa katsomaan kun ei oo nosturipaikkaa. Onko vastaavanlaisia kokemuksia ja mistähän ääni voi yhtäkkiä tulla? Onko siellä minkälaisia puslia ja mitenkä iso operaatio mahtaa olla kyseessä?

  • #2
    Etuveto?

    Comment


    • #3
      Itellä kanssa ankka perhe "takaluukussa" asustaa,
      ja puslat ovat syylliset.

      Comment


      • #4
        Nii profiilin kulkine, eli etuvetonen. Minkähänmoinen remppa tuo puslien vaihto on?

        Comment


        • #5
          Mulla vonkuu etuvetosedan a4 kans, raportoin jos jaksan korjata. :)

          Comment


            #6
            Omasta (neliveto) A4b5:sta taka-ylätukivarsien sisemmät puslat oli aivan tattis, oli ylätukivarsien kiinnityspultitkin molemmin puolin vääntyneet koska taaemmat puslat olivat irronneet vulkanoinnistaan. Rutisivat myös aikoinaan ihan kuuluvasti vaan ei enää viime aikoina. Ylätukivarsien ulompi pultti oli hangannut sisäloksutkin puhki molemmin puolin, kun puslissa oli välystä ns. riittävästi.

            Leimakonttorilla ei inssit kuitenkaan koskaan huomanneet mitään vikaa vaikka edellinen omistaja kertoi udelleensa syytä takapään narinaan toistuvasti. Auto oli viimeksi leimattu pari viikkoa ennen kun ostin tuon ja edellisellä omistajalla auto oli n. 5 vuotta, viimeisenä vuotena ei takapää kuulemma edes ollut narissut enään. Eipä tuo myöskään liiemmälti kolissut kuopissa, mikä oli varsin outoa.
            Uratutkan ominaisuutta autossa toki oli, vaan oli sekin mennyt enemmän madallussarjan(Eibach -35mm, käytännössä n.-60mm) ja 18" renkaitten piikkiin kun puslien.

            Lääkitys oli Powerflex:in uretaani puslat ja madallusjousien vaihto S4:n orkkisjousiin.

            Comment


            • #7
              Itellä on kans tuossa profiilin autossa sama vika, natisee ihan pikkuliikkeista esim oven aukaisusta ja sen semmosista. Ärsyttävä natina...
              Tuossa nuitten puslien vaihtoa oon sunnitellu ja todennu et jos ei meinaa nuita uretaani puslia laittaa niin sit saman tien vaihtaa koko ylätukivarsi koska ei ole montaa € kalliimpi kuin kaiki puslat.

              Comment


              • #8
                Etuvetoon ei saa ainakaa powerflexiltä.

                Comment


                  #9
                  Enpä enää tarkalleen muista mitä pelkät taka ylätukivarsien uretaaniset sisemmät puslat maksoivat (koska ostin kerralla koko sarjan, eli kaikki puslat koko alustaan, joka oli ~400?) mutta epäilys on että uudet taka ylätukivarret maksavat reippaasti enemmän kun pelkät sisemmät p.flexin uretaani puslat.

                  Comment


                  • #10
                    En tiiä mitä nuo uretaani puslat maksaa mutta kun katoin nii nuo normi puslat oli jotain reilut 50€ kaikki kolme per puoli ja ylä tuki varsi siinä 60€ paikkeilla.

                    Comment


                      #11
                      Näyttäis olevan orkkis taka ylätukivarsi saksassa 85,20 ? /kpl, marmoritiskillä hinta ilmeisesti x 2,5 eli rapiat 200? /kpl heidän normi ryöstökertoimella...

                      Mötönetissä puslat näyttäis olevan 17,90? /kpl.

                      Löysin kuitin p.flexin puslista, sisemmät 81,80?, ulommat 35,20? eli vajaat 120? yht. Palikat ostettu n. vuosi sitten espoon Fixuksesta.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä auto natisee apumiehen puolelta etupuolelta. Pieniäkin töyssyjä, kanttari etc ja nar nar nar... Eri ärsy. Autoon tehty madallus Eibachin Pro Street-S:llä. Mikä voisi olla yksi todennäköisimpiä narinan aiheuttajia? Puslat edestä vaihtoon?

                        Comment


                        • #13
                          Voisko joku tietävämpi listata kaikki puslast mitä peräpäästä kannattaa vaihtaa kun sitä lähtee tekemään. Saako noihin ylätukivarsiin vaihettua puslia vai pitääkö ne ostaa uudet? Ja jos joltain löytyy hajotuskuva takapäästä nii ei sekään pahitteeks olis. Kiitos jo etukäteen!

                          Comment


                          • #14
                            Sama vika oli B5:ssa täällä, syynä tosiaan puslat takaa. samalla meni vaihtoon takaiskarit. Koko setti maksoi osineen ja töineen ~520e, molemmat puolet samalla.
                            Vaihda kaikki laakista niin ei heti tule yllätyksiä perään.

                            Comment


                            • #15
                              Kannattaa myös tarkistaa taakse menevät jarruletkut kohdasta, jossa ne menee eräänlaisen kiinnitysraudan läpi. Siinä kohtaa letkussa on metalliholkki tms. ja sen holkin ja kiinnitysraudan välissä on paljon välystä. Itse löysin oman kitinänlähteen siitä. Tuuttasin polymeerisilikonit sinne väliin ja ongelma lähti kun metallit eivät pääse enää koskettamaan toisiaan.

                              Comment


                              • #16
                                Tutkin tuota peräpään rakennetta ja ei siellä taida olla kun yhdet puslat per puoli. Natina on taas hävinny kun on kelit pysyny kuivana. Puslat maksaa sen reilu 20e kappale, joten pitää ne nyt vaihtaa ainaki ensimmäisenä. Jos vielä sit natisee, niin pitää sitten kattoo tuota jarruletkun natinaa.

                                Comment

                                Working...
                                X