Tuommoinen auto tuli hankittua ja varmasti superpöljä kysymys, mutta kuitenkin: miten tuo koko takamuovilyhty lähtee irti? Jostain uittaa kosteutta sisälle...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C6 takalampun irroitus
Collapse
X
-
Hyvin helppo homma:
(ainakin sedan)
1. Takakontin sisäpuolelta tulpat irti
2. 13mm:n hylsyllä muovinen "mutteri" pois. Varo tiputtamasta "mutteria" verhouksen väliin.
3. Vedä umpiota suoraan taaksepäin ja irroita liitin talttapäisellä ruuvarilla.
Kosteus on tosin varsinaisen ulkopinnan ja sisäpinnan välissä, joten kuivatus on hieman hankalaa...
Itse laitoin polttimotilaan silica-pussin, mutta ei juurikaan vaikuttanut.
Pitäisi varmaan silikoonilla tiivistää sisä- ja ulkopinnat toisiinsa. Toisaalta, kosteus pitäisi saada ensin pois sieltä välistä.
-
Mulla löytyi parkkipaikkakolhun maalauksen yhteydessä jollain kolvilla tms poltettu reikä lampun takarungosta. Epäilivät että pakko sen on olla ollut siellä kokoonpanosta asti, kun näytti muuten koskemattomalta kaikki joten tukkivat sen goodwillinä. Eipä silti, tihkuu ne molemmat silti jostain vettä tuohon väliin mutta niin kauan kuin ne ei pahemmin vuoda, niin olen antanut olla.
Comment
-
Juu kyllä kosteus oli siellä helpommassa paikassa, eli umpion ja lamppujen puolen muovissa - pystyi siis helposti kuivattelemaan. Ongelman oli aiheuttanut selvästi umpion ja lamppuosion yhden kiinnikkeen murtuminen. Oli siis kolme neljästä kiinnikkeestä ehjiä. Ensiavuksi tässä vaiheessa sen tiivistekumin elvyttely (oli melkoisia painumajälkiä) sekä proosallinen jeesusteippi ko. kiinnikkeen kohdalle. Yksien sateiden jälkeen näyttää toimivan, mutta jossain vaiheessa pitää tuo "lasiosa" hankkia.
Ostetaan siis A6 2006 sedan vasen takavalon umpio, tarjouksia otetaan vastaan ;)Viimeksi muokannut jta; 14.9.2010, 09:48. Perustelu: Allekirjoituksen poisto, foorumilla ei käytetä sellaisia
Comment
Comment