Kuskipuolen raidetangonpää pitäisi vaihtaa, oisko jotain poppakonstia jolla saisin säädettyä pyöränkulmat kohdalleen kun ei oikein huvittaisi säädättää niitä liikkeessä kun ne on puoli vuotta sitten säädetty (saavat 65e korvauksen liian helpolla :) )??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Poppakonsti
Collapse
X
-
Kulmien säädössä voi neuvotella vähän siitä hinnasta jos kertoo heti tarpeen johtuvan vain raidetangon pään vaihdosta eli muuta ei tarvitse säätää.
Kotikonstein voi melko tarkasti tehdä tuon työntömitalla ja hyvillä merkinnöillä, mutta ei se suuntaus pahaa tekisi.
Tavallisin ohje on kierrosten laskeminen, mutta en itse pidä tätä kyllä järin tarkkana.
Comment
-
Kierrosten laskemisesta ja varsien pituuksien mittailusta huonoja kokemuksia. Ihan identtisillä osilla kierrosten laskeminen voi toimia.
Mutta ratin asennon mukaan tuntuu tulevan aika tarkkaa jälkeä. Eli ennen aukaisua katsotaan missä asennossa ratti on, mielellään tietysti keskellä. Avataan puoli kerrallaan ja säädetään ratti aina osan vaihdon jälkeen kohdalleen. Asento paljastuu ajaessa hyvin nopeasti.
Comment
-
tavan kotikonsteilla ei varmasti kyllä hyvää saa. Lopputulos on aika varmasti: ratti vinossa, puoltaa, ja renkaat kuluu epätasaisesti. Ei se 50-60 euroo oo loppupelissä paljoo suuntauksesta jos miettii seurauksia siitä että ei ole kulmat kohdallaan(renkaat kuluu perseelleen), puoltaa ja ratti vinossa(kuskia v*****aa)....mutta kerran kun kokeilee niin ensi kerralla on viisaampi.
Comment
-
No enpä menis vannomaan. Vaihdoin edelliseen autoon alustasarjan ja kulmat piti säätää. En heti päässyt nelipyöräsuuntaukseen niin tein työkalun jolla säädin edestä aurauksen. Kun pääsin nelipyöräsuuntaukseen, etupäähän ei tarvinut koskea ollenkaan. :) Kulkukulmaa ei saa tuolla tavalla saa kuntoon, mutta eipähän tarvi pelätä renkaiden menemistä pilalle.
Kyllä se auto kuitenkin kannattaa käyttää suuntauksessa jos jotain isompaa muutosta tulee.
Comment
-
Eipä toi raidetangonpään vaihto & säätö mitään rakettitiedettä ole. Jos sulla on siis identtiset raidentangonpäät (uusi/vanha), niin ennen raidetangonpään irroitusta mittaa työntömitalla raidetangonpään etäisyyden raidetangosta. Muista ottaa ne kartioholkit r-tangonpäästä ja raidetangoista irti ennen mittausta. Siiten vaan rojut vaihtoo ja käänteisessä järjestyksessä takaisin paikoilleen. Säädät r-tangonpään siten, että se mitta on tasan sama, mikä se oli ennen irroitusta. Sitten koeajolle, jos ohjaus puoltaa/ratti on vinossa tms. niin varovasti säätelet sitä r-tangonpäätä, niin että saat ohjauksen kohdalleen = ratti pysyy suoraan ajettaessa oikeassa asennossa. Eihän tämä mikä absoluuttisen tarkka menetelmä ole, mutta saat kulmat ainakin oikealle tontille tai jotakuinkin samaan säätöön, mikä siinä oli ennen remppaa.
Jos vaihdat molemmat r-tangonpäät samanaikaisesti, niin homma muuttuukin hieman haasteellisemmaksi, mutta se onkin jo toinen juttu.
Comment
Comment