Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 2002, naksahtelu etupäässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 2002, naksahtelu etupäässä

    Noin viikon kuluttua oikeanpuoleisen etupyörän laakerin vaihdosta alkoi edestä oikealta puolelta kuulumaan melko voimakkaita naksahduksia. Ääni kuuluu rattia kääntäessä, paikallaan ja liikkeessä ollessa.
    Vesisateella ääni vaimeni ja jopa hävisi kokonaan, mutta kun paikat kuivui alkoi taas naksumaan...mielenkiintoista?
    Otin renkaan pois ja tiukkailin pultit ja heiluttelin paikat, mitään ei löysällä, eikä silmämääräisesti mitään rikki...
    Jousi näyttäisi ehjältä...
    Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia?
    Naksumista ei kuulunut ennen laakerinvaihtoa.

  • #2
    Kyllä on ja oireet kuulostavat juurikin samalta kuin itselläni. Omassani taitaa ohjaisvaihde pitää moista ääntä mutta myös alarukivarsia kannattaa tutkia. Itellä kuskinpuolen etummainen alatukivarsi pitää kuumalla ja kuivalla kelillä todella isoa mökkälää. Osa on aivan uusi.

    Vaihto-osa odottaa kylläkin paikalleen asentamista.

    Comment


    • #3
      Hetkinen, siis uusi alatukivarsi pitää meteliä? Minkä merkkinen?

      Comment


      • #4
        Ihan vaikuttaa, että jokin ei ole mennyt kohdalleen laakerinvaihdossa. Voitko pyytää kaveria kuuntelemaan ja paikallistamaan kun itse pyörität rattia?

        Comment


        • #5
          Slamitilta ostettu vahvistettu sarja. Kauan sai etsiä että mistä ihmeestä ääni pääsee ja nyt se mitä todennäköisemmin on tuo etummainen alatukivarsi. PS. Slamitille pointsit kyllä todellä hyvästä asiakaspalvelusta ja takuun toimivuudesta!

          Comment


            #6
            Omassa on aivan samat ongelmat ja kolinat... Vasemmalle kun kääntää ja lähtee liikkeelle niin narisee. Kun lähtee pakilla ja kääntää oikeelle niin kolisee. Jarrutki pitää kyllä mekkalaa. Ja 3kk vanha ohjaustehostin!!

            Mikalkaille sellanen kysymys että millanen ääni siitä ohjausvarresta kuuluu? Itellä narisee ratti enkä ole ihan varma että onko se vaan ratti vai jotain muuta... ja suositteletko sitä slamitin vahvistettua sarjaa vai onko viisaampi hommata alkuperäisosaa? Olen nimittäin harkinnut sen vahvistetun sarjan tilaamista slamitilta jo pitemmän aikaa.
            Monesti on kyllä slamitilta tullut tilailtua tavaraa ja asiallinen yritys kyllä.

            Tuntuu olevan tämä b6 Audismi pelkkää remontoimista ;)

            Comment


            • #7
              Kyllä mie noita voin suositella, paska tuuri vain kävi mutta uuden osan sai tilalle nopeasti. Mulla tuosta ohjausvarresta lähtee enemmänkin sellainen naksahdus kuin narina. Tuo alatukivarsi mulla kyllä narisi kuivalla ja kuumalla kelillä ihan mahottomasti. Tuon naksahduksen ohjausvaihteessa tuntee ihan kädellä myös raidetangon päässä (minkä takia aluksi luulinkin että raidetangon pää on mennyt rikki).

              Comment


              • #8
                Täällä oli vastaavaa oireilua. Syyksi paljastui irrallinen raidetangon sisäpään suojakumi.
                Nivel oli ruostunut / kuivunut ja naksahteli / rusahteli / narisi, varsinkin kaarrettaessa.

                Laitoin kumin välistä niveleen reilusti synteettistä vaseliinia ja kiinnitin kumin uudelleen nippusiteellä. Vika on pysynyt poissa jo pari kuukautta (kop kop)

                Comment


                • #9
                  A4 B7 äänteli täysin aloittajan kuvaamalla tavalla.Naksahtelu loppui,kun kiristi takimmaisten alatukivarsien koriin/apurunkoon menevät pultit.Oli kyllä mielestäni ihan kiinni,mutta kiristys sai naksumisen loppuun.

                  Comment


                    #10
                    Mulla tänään selvis oikean etukulman naksumisen syy ja se oli apurungossa olevan prässäyksen murtuminen.
                    En osaa sanoa mistä kohtaa tarkalleen mutta ilmeisesti mihin tukivarret tulee kiinni(?!?), mutta joka tapauksessa se korjattiin hitsaamalla ja nakusminen loppu.

                    Vikaa paikallinen korjaamo yritti paikallistaa useampaan otteeseen ennenkuin todellinen syy löytyi.
                    Uudet levyt+palat olin jo vaihdattanut aikaisemmin, uusilla satuliolla kokeilivat (aluksi luultiin syyksi heiluvia satuloita) ja oli myös alapallonivel väljä mikä vaihdettiin, mutta naksuminen ei loppunut.
                    Lopulta tarkistuksen tarkistuksen jälkeen huomasivat prässäyksen murtuneen.

                    Comment

                    Working...
                    X