Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

FK-köningsport, KW-variant 1 vai joku muu alustasarja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Katsastuksia ajatellen helpompaa valita joku muu kuin BC (ei hyväksyntää).

    Comment


    • #32
      Itsellä ja kaverilla ei ainakaan ollut mitään onglemaa katsastuksessa, mutta eihän se 100% varmaa ole :)

      Comment


        #33
        Se on niin katsastajasta kiinni miten käy.

        Comment


        • #34
          Kyllä mulla ainakin kysyttiin katsastuksessa heti TüV lappuja kun menin viimeks katsastaan madalluksen jälkeen. Oli vielä väärät laput mukana enkä saanut leimaa ennen kun kävin kotona tulostamassa oikeat paperit..

          Comment


            #35
            Olis kyllä syytä olla hyväksyntä, kun meilläpäin katsurit ovat melko tarkkoja. Ei sillä, onhan noissa BC:n sarjoissa ominaisuudet ja hinta kohdillaan...

            Comment


              #36
              TüV pitää kyllä yleensä aina olla esittää madalletusta alustasta, vaikka lapsellistahan on kuitenki se et muita TüV hyväksyttyjä osia ei välttämättä saa suomen teillä käyttää kuten spacereitä jne.

              Comment


              • #37
                Tuollaiset laput tulee bc-racingin alustan mukana "valmistusprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi.

                Comment


                  #38
                  Vaikuttaa noi BC-racingin alustat kohtuu samalta kun D2 nimellä myytävät. Kokemuksia olisi kyllä kiva saada, sillä hinta on sopivan oloinen ominaisuuksin nähden. kw tarjoaa omalle kohdalle sopivan materiaalin etutolpissa, lähes sopivan jäykkyyden ja sopivan ajokorkeuden, joten samat pitäisi löytyä mielellään parempana jos mahdollista.

                  Comment


                    #39
                    Millasia kokemuksia yleensä tuosta bc:n sarjoista on? Pinta pehmeä? Onko yhtä laadukkaat kuin esim kw sarjat... säädöt pelaa ok jne.

                    Comment


                    • #40
                      KW nyt on ainakin omien kokemuksien perusteella aivan perseestä. koskaan en enää osta kyseisen valmistajan tuotteita... (takatolpat vuosivat 1. talven jälkeen, reklamaatioon ei mitään vastausta) ja aivan tolkuttoman pintakova.
                      (ero eibachin street pro S on järisyttävä)

                      Comment


                        #41
                        Itsellä on kyllä ihan eri kokemukset KW:sta. Eli en koskaan ole huomannut mitään pintakovuutta.

                        Comment


                        • #42
                          Mahtaako kenelläkään olla kokemusta/tietoa XYZ merkkisistä alustasarjoista? Kannattaisko ostaa?

                          Comment


                            #43
                            Samaa tavaraa D2, Ksport ja xyz.

                            Comment


                            • #44
                              Itse en ole huomannut liiallista pintakovuutta KW2 / KW3 sarjoissa kesällä, enkä talvella. Autoina A4 B5/B6, IV Golf ja BMW M5. Kai se on varmaan siittä kiinni, kuinka paljon jokaisen pers lihakset kestää vakiota jäykempää alustaa ;P

                              Comment


                              • #45
                                Mulla ollut nyt vuoden verran Audissa Supersport Black evolution, kuulemma jotain tekimistä KW kanssa.
                                Tähän asti toiminut todella moitteettomasti ja ennen kaikkea edullinen ja mukaan tulee TUV laput.
                                Olin kyllä ostamassa ihan muuta, mut tommonen jäi käteen monen mutkan jälkeen tyytyväinen olen ollut.

                                Comment


                                • #46
                                  Omassa myös KW:n variant 1 tolpat ja ei todellakaan mitään valittamista. Erittäin hyväntuntuinen ajossa, eikä todellakaan mikään pintakova.

                                  Kolmessa omistamassani autossa on ollut KW:n alusta ja kaikki toimineet erittäin hyvin.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuossa eräs foorumilainen suositteli HR monotube settiä... Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta verraten vaikk noihin kw:n tuotteisiin. Kohta pitäis alkaa päätöksiä tekemään tuon alustan suhteen.

                                    Comment


                                      #48
                                      Löyty lötkön alta H&R:n jouset. Evo-lötköön oli ajatuksissa uusia tuo alla oleva tehtaan 1BE-sportsatsi. Oliko kellään kokemusta noiden ristiin käypäsyydestä? Meneekö typ44 jouset ja iskarit C4:n? Iskareiden luulisi menevän, enkä näe hirveesti syitä miksei menisi jousetkin, kun akselipainotkin on samalla läänillä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Menee ne. Yläpäästä voit löytää yllätyksiä kyllä lautasen kanssa, muuten erona on "ET" ja alapäästä sitten alatukivarren nivelen varren paksuus.

                                        Comment


                                          #50
                                          Menee vähä aiheen viereen. Mistä saan selville jousijalan halkaisijan? Autona A3, 8p, 2.0FSI vuosimallia 2004. Eri alustasarjoja katsellessa törmää aina mainintaan, jossa jousijalan halkaisija on 50mm tai 55mm. Kysymys olikin, että kumpi on oikea?

                                          KW:n ja H&R alustat lähinnä itsellä mielessä. KW variant 2 alustasta itsellä vain positiivisia kokemuksia.

                                          Comment


                                          • #51
                                            mittaamalla iskarin alapään edestä, itse mittasin vw:stä parkkipaikalla tönärillä vanteen puolien välistä, oli kyllä 20" viisi puolaset vanteet alla, muutoin rattilinkkuun tai gummi irti.

                                            Comment


                                              #52
                                              8L:ssä paksumpi oli quattron tolppa, mutta tuoreemmassa tuokin voi olla jo toisin..

                                              Comment


                                                #53
                                                Paitsi että 8L mallissa tolpat on samaa kokoa joka mallissa. Noi eri kokoiset tolpat on A5 alustarakenteen ominaisuus, ei A4 mitä 8L on.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ööö, tota.. 8L on ensimmäisen sukupolven A3.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    No niihan tossa lukee.
                                                    Kun tiedät B ja C alustarakenteen niin, miksi et tietäisi että on olemassa myös A? Jota Audi A3 edustaa 8L korisena A4 variantin kohdalla ja 8P korisena A5 varianttin kohdalla.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Viitsitkö avata vähän nyt noita variantteja ja alustarakenteita, kun tuntuu että puhutaan joko eri asioista, tai sitten minä en vaan saa kiinni.

                                                      Saataa olla, että muistan tuon eron väärinkin. Kaverin auto oli S3 ja siihen ei táhtonut löytyä alustasarjaa, kun kaikki tarjolla olleet olisi olleet 50 mm, tarve olisi ollut 55 mm. Tämä tulee nyt henkilökohtaiselta kovalevyltä, eli kuva saattaa olla värittynytkin. Jonde varmaan oikaisee, jos puhun ihan paskaa.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Jätetään ylimääräiset A:t sekoittamasta pakkaa. Mutta mk1 A3 8L korimallin a3 ja s3 on toimitettu vain yhden kokoisilla tolpilla, niissä ei ole eroa. Vasta 8P mallissa on kahta kokoa riippuen moottorista ja jarrujen koosta. Vanhempaan vermeeseen on tarjontaa vaikka kuinka. On mahdollista että, joku asiasta tietämätön myyjä ei tiedä sitä että eri kokoiset tolpat tuli vasta mk2 a3 8P A3, S3 ja RS3 malliin ja siksi kyselee tyhmiä myös vanhemman mallin omistajilta.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mistä nuo mainitsemasi A,B ja C alustarakenteet tulee? Entäs nuo variantit?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Alustarakenne on pohjalevyksi kutsuttu verme(tai joku muu miljoonista suomennoksista, mikä konsernin sisällä voi parhaimillaan olla neljällä merkillä sama.
                                                            A sarja on tutummin Golf alustaiset autot, mk1 oli A1, mk2 A2, mk3 A3, mk4 A4, mk5 A5 jne
                                                            B sarja on taas audipainotteinen ja käsittää 80 ja A4 mallinimen vermeet ja pari passattia ja juokse korimallien mukaan kuten golffikin.
                                                            C sarja käsittää isommat audit kuten 100, urs6, A6 jne ja sama kun yllä.

                                                            Variantti on suomenkielessä, muunnelma, muunnos, toisinto, variaatio. Eli A5 muutoksen kohdalla on käytössä kahta eri tolppaa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              [LEFT]Mielenkiintoista. Tämä pitänee pilkkoa omaksi aiheekseen. Jos olen ymmärtänyt oikein niin nämä eivät välttämättä kulje käsi kädessä, näin C5 A6 on osin samaa aikakautta kuin B6 A4. Taisi olla niin että se uusi tekniikka joka tuli ensin C5 A6:een, design mukaan lukien siirtyi sitten aikanaan B6 A4:een.
                                                              [/LEFT]

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X