Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostimen säiliön öljypinnan tarkastus?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostimen säiliön öljypinnan tarkastus?

    Koetin haulla etsiä, mutta tuloksetta...tai sitten ei vaan hakutermit osu kohdalleen.

    Eli siis evolötkö(C4) 2.3E kyseessä. Saksalaisesta ohjekirjasta yritin tulkata seuraavankaltaista ohjetta:

    Auto käyntiin pariksi minuutiksi, jonka aikana rattiin ei kosketa. Sitten pelit seis ja kurkistamaan öljypinta mittatikun avulla.

    Meneekö se noin? Pitääkö säiliön korkki ruuvata täysin pohjaan, kun pinta tarkastetaan vai dipataanko korkki vain nesteeseen kiertämättä sitä kiinni?

    Ongelmana autossa on mittaristossa vilkkuva punainen huutomerkki; jarrunestettä on, jäähynestettä on, palojakin näyttäisi olevan edessä enkä edes tiedä onko siellä kulumisindikaattorilla varustetut hidastimet paikallaan.

    Jos siellä on kulumisindikaattorilla varustetut palat paikallaan niin mistä löytyy lähin liitin, jonka irti nyppäämällä voi todeta ettei ole kyseessä vain anturivika?

    Näitä kysymyksiä varmaan tälläkin foorumilla kyselty moneen kertaan, mutta koittakaa nyt kestää kumminkin ja kiitoksia jo etukäteen kaikista neuvoista.

  • #2
    Ohjaustehostimessa ei oo mitään varotusvaloa. Pinta tarkistetaan ruuvamalla korkki kiinni ja taas auki. Säiliön kyljeskin on merkit ku tarkkaan katot.

    Comment


      #3
      Onko siinä ohjaustehostinnesteen säiliön korkissa se anturi? Jos on, niin ota se johto liittimestään irti ja kokeile...

      Lötkössä on ainakin tuolla punaisella huutomerkillä kolme tarkoitusta: Ohjaustehostimen neste, jarrunesteen määrä ja jarrupaine. Jäähdytinneste ja nesteen lämpötila puolestaan toisella valolla sitten...

      Mutta evolötköstä en varmaksi sano.

      Comment


      • #4
        Eipä ole korkissa anturia, säiliön pohjasta se ilmeisesti löytyy, kun sinne kaksi johtoa menee. Ja tosiaankin, huutomerkki viittaa noihin edellämainittuihin kohteisiin sekä etupalojen kulumiseen vaikka eka vastaaja epäilikin toisin.

        Täytyypä ruuvailla korkki kiinni asti ja kattoa mihinkä öljypinta asettuu.

        Pommikin kyllä tuntuu lähenevän kuolemaa, kun pedaali kovenee jo muutaman pumppauksen jälkeen kun peli on sammutettu.

        Comment


          #5
          Syötä hakuun: 'punainen huutomerkki' niin pitäisi löytyä ~kaikki tarvittava.

          Esim: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...en+huutomerkki

          Comment

          Working...
          X