Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6sen jarruremonttia ja ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6sen jarruremonttia ja ihmettelyä

    Pitäisi taakse vaihtaa palat kun pintaa näyttäisi olevan vajaa 4mm.

    Tietääkö joku meneekö FISillisessä B6sessa tuo jarrupalankulumisvaroitin myös takapaloille vain ainoastaan etupaloille?

    Meinasin ängätä EBCn redstuffit takapaloiksi niin mikäköhän EBCn DPxxxx numeroisista tuohon uppoo? Onko joku läntännyt noita? Onko tuohon B6seen erikokoisia paloja laiteltu tehtaalla vai kaikissa B6sissa sama?

  • #2
    Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
    Tietääkö joku meneekö FISillisessä B6sessa tuo jarrupalankulumisvaroitin myös takapaloille vain ainoastaan etupaloille?
    Vain etupaloille tulee piuhat.

    Comment


      #3
      Jep, vain eteen.

      Comment


        #4
        Brakes4u tarjois DP3680C koodia punasille takajarrupaloille.

        Comment


        • #5
          Ja takapalat on samat oli sitten 245mm tai 255mm takajarrut. S4:ssä sitten muistaakseni jo eri.

          Comment


          • #6
            Jarnon antama koodi on oikea 1.8T takapaloille ja etupaloille koodi on DP31483C. Samat palat edessä ja takana oli sitten edessä 312mm/288mm tai takana 245mm/255mm laikat.

            Punaiset toimii hyvin peruskäytössä ja keltaiset myös. Keltaset paremmat hankintana jos aikoo esim.ratapäiville.

            Kai muuten vaihdat eteenkin samanlaiset palat, ettet pelkästään taakse laita paremmin purevia.

            Comment


              #7
              Toki pistän eteenkin samat redstuffit, mutta jos vähän aikaa ajelis pelkästään takana olevalla ku edessä kumminkin pintaa vielä jonnin verran. Tuleekohan tuossa jotain ongelmia että takana on paremmin purevat?

              -04 A4 1.8t quattroon näyttäisi muuttuvan B6seenkin nuo palojen koot. Normi vajaavetonen -04 1.8t taas imee samoja paloja kun 01-04 B6 quattrona. Mielenkiintoinen tuo EBCn taulukko.

              Comment


              • #8
                -04 A4 1.8t quattroon näyttäisi muuttuvan B6seenkin nuo palojen koot. Normi vajaavetonen -04 1.8t taas imee samoja paloja kun 01-04 B6 quattrona. Mielenkiintoinen tuo EBCn taulukko.
                Voiskos olla, että tuo tarkottaa seuraavaa B7 koppaa. Itselläkin on B6, mutta runkonumeron puolesta vm.2005 ja silti menee ihan normi osat.

                Comment


                • #9
                  itsellä myös jarrujen uusiminen edessä, uudet palat ja levyt joka kulmaan.
                  Tarvitseeko hommata jotain erikoisia työkaluja että homma onnistuu?
                  jossain oli mainintaa jarrujen vaihdossa tarvittavasta/tarvittavista n.10€ työkaluista joita saa motonetistä.

                  Mikähän mahtaa työkalu olla kyseessä? vai onnistuuko ihan perusvehkeillä (tunkki, hylsyt ja räikkä yms.)?

                  Comment


                  • #10
                    Tarvitset Motonetistä sellaisen vehkeen, jolla saa kierrettyä takajarrusatulan männän sisään, mutta muuten ei pitäisi tarvia mitään sen ihmeellisempiä työkaluja.

                    Comment


                    • #11
                      7mm kuusiokoloavainta ei taira ainakaan löytyä sit kaikista sarjoista...

                      Comment


                        #12
                        En kyllä tunne B5-7 audien jarruja, mutta ylensä on tarvinnut kiintoavaimia (13-15mm) ja hylsyjä (13,14,17)

                        Levyjen vaihdossa joutuu ylensä ottaan satulan kiinnikkeen irti ja se voi olla lujassa. Tähän tietysti painepyssy on paras, mutta sopivaa jatkovarsi ja kiintoavain voi piisata.
                        Männät pitää sadaa sisään ja siihen on erilaisia tapoja. Edessä mennee aina suoraan painamalla, takana pitää samalla ruuvata.

                        Vaikka jarruremppa on helpohki, vaatii se silti ihan ok työkalut mitä ei kyllä 10e satsista välttämättä löydy.
                        Perustyökalut piisaa kyllä. Takana saa männät sisään myös normi puristimella ja pihdeillä.

                        Comment


                          #13
                          Levyjen vaihdossa joutuu ylensä ottaan satulan kiinnikkeen irti ja se voi olla lujassa. Tähän tietysti painepyssy on paras, mutta sopivaa jatkovarsi ja kiintoavain voi piisata.
                          Huomioitavan arvoinen takajarruissa on se että kannakkeet ovat ainakin b5:ssa ja taisi olla b6:ssa kuusiokolo kantaisella pultilla kiinni. Ja ne ovat todella tiukassa, insinöörit ovat tehneet vittuimaset laittaessaan kuusikolo pultit, sillä niitä on melko monta pyöristynyt.
                          Eli rauhallisuus on malttia niiden kanssa.

                          Ja ennen kuin aloittaa tuota kiinnikkeen irroitusta niin kannattaa kokeilla saako levyn vaihdettua ilman kiinnikkeen irroitusta, vag-konsernista löytyy autoja joissa ei tarvi kannaketta irroittaa. Siis takajarrujen puolella, etujarruissa tarvii kiinnike irroittaa.

                          Comment

                          Working...
                          X